Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

4 reguli de aur in conceperea unei reclame

de
3779 0 13 Mar. 2007
Piata marketing


39% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
52% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI

1. Cine vrea sa se uite la dvs.?
Nu va puneti chipul in (propriile) reclame. Da, stim, va ganditi ca sunteti o persoana importanta. Si toti membrii familiei dvs. va spun ca sunteti o persoana importanta, la fel va spun si angajatii pe care ii conduceti (chiar daca in realitate va considera un infumurat constipat).

Dar stiti ce? Clientului nu-i prea pasa de persoana dvs. Si faptul ca ii zambiti sarmant n-o sa-l convinga nicicum ca aveti cel mai bun produs pe o raza de 1.000 km.

Faptul ca poza dvs. apare in reclame arata ori ca sunteti un maniac obsedat sa iasa in fata, ori ca agentia de publicitate cu care colaborati e complet lipsita de creativitate. Renuntati, deci, la ideea cu poza. De imaginea sefului unei firme se ocupa agentiile de PR. Si doar ele. Priviti la grei precum Donald Trump sau Richard Branson - sunt peste tot, mai putin in propriile lor reclame.

2. Fara catelusi si tinere sexi
Concepeti reclame axate pe serviciile dvs., pe ceea ce puteti oferi clientilor, pe avantajele pe care le-ar avea acestia daca ar apela la dvs. Astfel, daca activati, de exemplu, in domeniul detergentilor industriali, vorbiti despre detergenti industriali, aratati exemple de lucrari de curatenie efectuate cu detergenti industriali, dovediti ca sunteti o autoritate incontestabila in ceea ce priveste detergentii industriali.

Poate ca ati citit undeva ca e bine sa bagati in reclama copii si catelusi, ca atrag atentia, dar... ce treaba au ei cu detergentii industriali? Clientii cu adevarat interesati de produsul dvs. si care, intr-adevar, e de presupus ca vor si cumpara (ca doar asta urmariti, nu?) vor fi mult mai atrasi de un mesaj clar, orientat strict spre nevoia lor de detergenti industriali, decat de o tanara zambitoare, imbracata sumar care... ce? Spala hale si rampe pline de vaselina?

O aparitie de acest gen (catelus, copil, tanara sexi), introdusa fara nici o treaba in reclama, poate chiar sa-i indeparteze pe potentialii clienti. De ce s-ar uita la un catelus, cand pe ei ii intereseaza detergentii idustriali?

3. Nu va amestecati cu ceilalti!
Se apropie o zi speciala sau un eveniment special - Valentine's Day, 8 Martie, Campionatul mondial de fotbal? Exceptand cazul in care exista o legatura evidenta intre activitatea dvs. si aceste zile/evenimente, nu are rost sa va legati de ele in reclama dvs. Cum ar suna, pastrand exemplul de mai sus, un text de genul: "Cu ocazia zilei de 1 Iunie, reduceri speciale la detergenti industriali!".

Plus ca in apropierea unor asemenea zile/evenimente, mai toate firmele se forteaza sa le asocieze cumva cu produsele/serviciile lor. (Exemplul cel mai clar este cu Jocurile Olimpice - "Firma X tinteste aurul!", "Firma Y ridica stacheta performantei la noi inaltimi!"). Daca mergeti pe aceeasi idee, nu faceti decat sa va amestecati cu multimea. Cand tot secretul, de fapt, este sa iesiti in evidenta.

4. O singura reclama, dar buna
Nu creati prea multe reclame. Orice reclama, chiar si una foarte proasta, costa. Mai bine investiti-va banii in doar una-doua variante, cautand calitatea si eficienta. Faceti-le atractive prin originalitate, mod de realizare si cantitatea de informatii oferite. Chiar nu aveti nevoie de 10 reclame diferite. In definitiv, vreti sa transmiteti un singur mesaj, nu 10, si acel mesaj trebuie schimbat doar daca afacerea dvs. se schimba.


Cultura de sofran
Cultura de sofran

Vezi detalii

Cultura de ricin. O investitie de succes in Romania
Cultura de ricin. O investitie de succes in Romania

Vezi detalii

Ghid practic pentru realizat felicitari de lux
Ghid practic pentru realizat felicitari de lux

Vezi detalii



In aceeasi idee, nu va puneti reclama peste tot, in toate ziarele si revistele, la gramada. Selectati doar acele publicatii ai caror cititori fac parte din grupul-tinta vizat de dvs. Aveti un buget limitat pentru reclama (exista si altfel de buget?), deci folositi-l cu pricepere, chiar daca unora priceperea aceasta le va parea zgarcenie.



Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

4 reguli de aur in conceperea unei reclame
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Articole conexe

Mediul de afaceri NU este de acord cu plata defalcata a TVA

de Alina Constantinescu
11 Sep 2017
Consiliul National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR) a realizat in perioada 8 august - 28 august 2017 o consultare...

Cum este afectat mediul de afaceri de noile modificari in legislatia fiscala

de Idei De Afaceri
11 Sep 2017
O vorba veche spune ca toamna se numara bobocii; in toamna asta, mediul de afaceri numara schimbarile din legislatia fiscala. Schimbarea anotimpului...

Top 50 cele mai valoroase branduri romanesti in 2017

de Alina Constantinescu
04 Sep 2017
In fiecare an, firma de evaluare si strategie Brand Finance evalueaza mii de branduri globale si nationale. Cele mai valoroase branduri romanesti in...

Studiu: 75% dintre firmele din Romania au ajuns sa apeleze la creditul furnizor

de Alina Constantinescu
29 Aug 2017
Potrivit unui studiu realizat de KeysFin, in lipsa unui capital suficient, tot mai multe firme aleg sa intarzie platile, apeland la creditul...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

unde gasesc finantare privata?

Intrebare: Buna seara,

Detin o afacere in domeniul agricol dar nu gasesc capital pentru dezvoltare acesteaia.
Tin sa va aduc la cunostinta ca nu doresc imprumuturi sau finantari din partea bancilor, cu dobanda exagerata si garantii imobiliare (insuficiente din punctul acetora de vedere chiar daca valoreaza dublu fata de capitalul dorit)
Doresc o finantare din partea unor oameni de afaceri, investitori privati sau grupuri de investitori etc. dar nu stiu unde sau cum as putea sa gasesc aceste persoane pentru a le propune ideea mea de dezvoltare.

Orice informatie este utila.

Multumesc !

Raspuns: Am aceeasi intrebare. As putea primi si eu raspuns? De ce detalii aveti nevoie?  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2017




Descarca Alerta




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton