Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

4 reguli de aur in conceperea unei reclame

de
3756 0 13 Mar. 2007
Piata marketing


67% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
35% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
47% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI

1. Cine vrea sa se uite la dvs.?
Nu va puneti chipul in (propriile) reclame. Da, stim, va ganditi ca sunteti o persoana importanta. Si toti membrii familiei dvs. va spun ca sunteti o persoana importanta, la fel va spun si angajatii pe care ii conduceti (chiar daca in realitate va considera un infumurat constipat).

Dar stiti ce? Clientului nu-i prea pasa de persoana dvs. Si faptul ca ii zambiti sarmant n-o sa-l convinga nicicum ca aveti cel mai bun produs pe o raza de 1.000 km.

Faptul ca poza dvs. apare in reclame arata ori ca sunteti un maniac obsedat sa iasa in fata, ori ca agentia de publicitate cu care colaborati e complet lipsita de creativitate. Renuntati, deci, la ideea cu poza. De imaginea sefului unei firme se ocupa agentiile de PR. Si doar ele. Priviti la grei precum Donald Trump sau Richard Branson - sunt peste tot, mai putin in propriile lor reclame.

2. Fara catelusi si tinere sexi
Concepeti reclame axate pe serviciile dvs., pe ceea ce puteti oferi clientilor, pe avantajele pe care le-ar avea acestia daca ar apela la dvs. Astfel, daca activati, de exemplu, in domeniul detergentilor industriali, vorbiti despre detergenti industriali, aratati exemple de lucrari de curatenie efectuate cu detergenti industriali, dovediti ca sunteti o autoritate incontestabila in ceea ce priveste detergentii industriali.

Poate ca ati citit undeva ca e bine sa bagati in reclama copii si catelusi, ca atrag atentia, dar... ce treaba au ei cu detergentii industriali? Clientii cu adevarat interesati de produsul dvs. si care, intr-adevar, e de presupus ca vor si cumpara (ca doar asta urmariti, nu?) vor fi mult mai atrasi de un mesaj clar, orientat strict spre nevoia lor de detergenti industriali, decat de o tanara zambitoare, imbracata sumar care... ce? Spala hale si rampe pline de vaselina?

O aparitie de acest gen (catelus, copil, tanara sexi), introdusa fara nici o treaba in reclama, poate chiar sa-i indeparteze pe potentialii clienti. De ce s-ar uita la un catelus, cand pe ei ii intereseaza detergentii idustriali?

3. Nu va amestecati cu ceilalti!
Se apropie o zi speciala sau un eveniment special - Valentine's Day, 8 Martie, Campionatul mondial de fotbal? Exceptand cazul in care exista o legatura evidenta intre activitatea dvs. si aceste zile/evenimente, nu are rost sa va legati de ele in reclama dvs. Cum ar suna, pastrand exemplul de mai sus, un text de genul: "Cu ocazia zilei de 1 Iunie, reduceri speciale la detergenti industriali!".

Plus ca in apropierea unor asemenea zile/evenimente, mai toate firmele se forteaza sa le asocieze cumva cu produsele/serviciile lor. (Exemplul cel mai clar este cu Jocurile Olimpice - "Firma X tinteste aurul!", "Firma Y ridica stacheta performantei la noi inaltimi!"). Daca mergeti pe aceeasi idee, nu faceti decat sa va amestecati cu multimea. Cand tot secretul, de fapt, este sa iesiti in evidenta.

4. O singura reclama, dar buna
Nu creati prea multe reclame. Orice reclama, chiar si una foarte proasta, costa. Mai bine investiti-va banii in doar una-doua variante, cautand calitatea si eficienta. Faceti-le atractive prin originalitate, mod de realizare si cantitatea de informatii oferite. Chiar nu aveti nevoie de 10 reclame diferite. In definitiv, vreti sa transmiteti un singur mesaj, nu 10, si acel mesaj trebuie schimbat doar daca afacerea dvs. se schimba.


Lavanda: cultura profitabila in 2017
Lavanda: cultura profitabila in 2017

Vezi detalii

3 culturi profitabile - Goji, Merisoare, Aronia
3 culturi profitabile - Goji, Merisoare, Aronia

Vezi detalii

Cultura de ricin. O investitie de succes in Romania
Cultura de ricin. O investitie de succes in Romania

Vezi detalii



In aceeasi idee, nu va puneti reclama peste tot, in toate ziarele si revistele, la gramada. Selectati doar acele publicatii ai caror cititori fac parte din grupul-tinta vizat de dvs. Aveti un buget limitat pentru reclama (exista si altfel de buget?), deci folositi-l cu pricepere, chiar daca unora priceperea aceasta le va parea zgarcenie.



Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

4 reguli de aur in conceperea unei reclame
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Articole conexe

O treime dintre afacerile romanesti sunt conduse de femei

de Alina Constantinescu
02 Mai 2017
Potrivit unui studiu recent realizat de Creditinfo Romania, 31.6% din companiile inregistrate in Romania au cel putin o femeie actionar sau...

Cum se intocmeste un plan de marketing

de Alina Constantinescu
05 Apr 2017
Un plan de marketing trebuie sa includa o analiza a pietei, strategia de marketing, previziunile de vanzari si bugetul alocat activitatilor. Si in...

FOKUS Jobs este cea mai noua platforma de recrutare din Romania. Ce avantaje aduce angajatorilor si candidatilor

de Idei De Afaceri
03 Apr 2017
Nu este deloc usor sa gasesti primul tau loc de munca, imediat dupa ce ai absolvit facultatea, in conditiile in care toti angajatorii cauta persoane...

Cele mai noi anunturi de angajare sunt publicate zilnic pe FOKUS Jobs - o noua platforma de recrutare

de Idei De Afaceri
30 Mar 2017
Recrutarea angajatilor a devenit in 2017 o mare provocare pentru cei mai multi angajatori, iar problema pleaca inca de la nivelul de baza: unde ii...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Planul de marketing pentru firma ta

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

Caut partener-investitor mobilier pictat

Intrebare: Caut o persoana interesata de a investi sau a deveni partener pentru mobilier pictat si reconditionat, un partener care sa detina un spatiu de lucru, pot contribui cu o parte de ordin financiar si la executia picturii pe mobilier, reconditionare, sau design pentru mobilier.Preferabil din judetul Cluj, municipiul Cluj-Napoca, Turda, Campia-Turzii.

Raspuns: Özel yatırımcılar Grup özel yatırımcılar karlı iş...  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Planul de marketing pentru firma ta
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Idei de AFACERI 2017




Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Planul de marketing pentru firma ta"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton