Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

4 reguli de aur in conceperea unei reclame

de Silvia Bucsan 13 Mar. 2007 5851
59% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

1. Cine vrea sa se uite la dvs.?


Nu va puneti chipul in (propriile) reclame. Da, stim, va ganditi ca sunteti o persoana importanta. Si toti membrii familiei dvs. va spun ca sunteti o persoana importanta, la fel va spun si angajatii pe care ii conduceti (chiar daca in realitate va considera un infumurat constipat).

Dar stiti ce? Clientului nu-i prea pasa de persoana dvs. Si faptul ca ii zambiti sarmant n-o sa-l convinga nicicum ca aveti cel mai bun produs pe o raza de 1.000 km.

Faptul ca poza dvs. apare in reclame arata ori ca sunteti un maniac obsedat sa iasa in fata, ori ca agentia de publicitate cu care colaborati e complet lipsita de creativitate. Renuntati, deci, la ideea cu poza. De imaginea sefului unei firme se ocupa agentiile de PR. Si doar ele. Priviti la grei precum Donald Trump sau Richard Branson - sunt peste tot, mai putin in propriile lor reclame.

2. Fara catelusi si tinere sexi
Concepeti reclame axate pe serviciile dvs., pe ceea ce puteti oferi clientilor, pe avantajele pe care le-ar avea acestia daca ar apela la dvs. Astfel, daca activati, de exemplu, in domeniul detergentilor industriali, vorbiti despre detergenti industriali, aratati exemple de lucrari de curatenie efectuate cu detergenti industriali, dovediti ca sunteti o autoritate incontestabila in ceea ce priveste detergentii industriali.

Poate ca ati citit undeva ca e bine sa bagati in reclama copii si catelusi, ca atrag atentia, dar... ce treaba au ei cu detergentii industriali? Clientii cu adevarat interesati de produsul dvs. si care, intr-adevar, e de presupus ca vor si cumpara (ca doar asta urmariti, nu?) vor fi mult mai atrasi de un mesaj clar, orientat strict spre nevoia lor de detergenti industriali, decat de o tanara zambitoare, imbracata sumar care... ce? Spala hale si rampe pline de vaselina?

O aparitie de acest gen (catelus, copil, tanara sexi), introdusa fara nici o treaba in reclama, poate chiar sa-i indeparteze pe potentialii clienti. De ce s-ar uita la un catelus, cand pe ei ii intereseaza detergentii idustriali?

3. Nu va amestecati cu ceilalti!
Se apropie o zi speciala sau un eveniment special - Valentine's Day, 8 Martie, Campionatul mondial de fotbal? Exceptand cazul in care exista o legatura evidenta intre activitatea dvs. si aceste zile/evenimente, nu are rost sa va legati de ele in reclama dvs. Cum ar suna, pastrand exemplul de mai sus, un text de genul: "Cu ocazia zilei de 1 Iunie, reduceri speciale la detergenti industriali!".

Plus ca in apropierea unor asemenea zile/evenimente, mai toate firmele se forteaza sa le asocieze cumva cu produsele/serviciile lor. (Exemplul cel mai clar este cu Jocurile Olimpice - "Firma X tinteste aurul!", "Firma Y ridica stacheta performantei la noi inaltimi!"). Daca mergeti pe aceeasi idee, nu faceti decat sa va amestecati cu multimea. Cand tot secretul, de fapt, este sa iesiti in evidenta.

4. O singura reclama, dar buna
Nu creati prea multe reclame. Orice reclama, chiar si una foarte proasta, costa. Mai bine investiti-va banii in doar una-doua variante, cautand calitatea si eficienta. Faceti-le atractive prin originalitate, mod de realizare si cantitatea de informatii oferite. Chiar nu aveti nevoie de 10 reclame diferite. In definitiv, vreti sa transmiteti un singur mesaj, nu 10, si acel mesaj trebuie schimbat doar daca afacerea dvs. se schimba.

In aceeasi idee, nu va puneti reclama peste tot, in toate ziarele si revistele, la gramada. Selectati doar acele publicatii ai caror cititori fac parte din grupul-tinta vizat de dvs. Aveti un buget limitat pentru reclama (exista si altfel de buget?), deci folositi-l cu pricepere, chiar daca unora priceperea aceasta le va parea zgarcenie.



Urmareste-ne pe Google News

Articole conexe

Top 3 tendinte in decorul de nunta: ce este la moda in acest an?

de Idei de afaceri
11 Nov 2024
Decorul de nunta evolueaza constant, reflectand nu doar stilurile si preferintele individuale ale cuplurilor, ci si tendintele globale in design si...

Cercetarea de marketing in 2024. Ce este, la ce ajuta si cum o poti folosi

de Bianca Tila
07 Mai 2024
Antreprenorii recurg adesea la datele calitative si cantitative pentru a analiza modul in care activeaza firma. Cercetarea de marketing realizeaza...

Influencer marketing: ce inseamna si cum poti dezvolta o strategie

de Bianca Tila
06 Iun 2024
In urma cu un deceniu, scena marketingului cu influente era limitata la celebritati si cativa bloggeri dedicati. In prezent, retelele sociale au...

Analiza PEST(LE): Ce este si cum iti ajuta compania sa evolueze

de Bianca Tila
08 Apr 2024
In mediul afacerilor, PEST este un instrument puternic de analiza a situatiilor strategice. Managerii au responsabiliutatea de a-si cunoaste mediul...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024








SUCCES in AFACERI


Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Descarca Gratuit
"Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim"
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]