Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Afacerile cresc cand vorba se duce in directia potrivita, catre referali!

de
1392 0 09 Dec. 2011
Piata marketing


67% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
35% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
47% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI

Marketing-ul tine in picioare afacerile si le indreapta in directia cea mai potrivita. Prin marketing reusim sa ne ducem afacerile cu un pas mai aproape de succes prin fiecare decizie inspirata pe care o luam in conturile lor. Ne folosim de marketeri, de profesionisti si experti, de consultanti, de advertiseri, de PR-isti si de clientii deja existenti. Acestia sunt, in mod real, o mina de aur pentru afacerile conduse de oameni inteligenti si cu viziune.

Multi antreprenori si manageri cauta sa isi creasca profitabilitatea afacerilor pe care le conduc sau le reprezinta, prin cooptarea de noi clienti. Eforturile sunt mari si in aceasta categorie intra eforturi banesti, eforturi de energie, creativitate, eforturile echipelor de lucru si lista continua.


Per total, investim multe resurse in procesul de castigare de noi clienti in portofoliu, clienti pe care ne bazam sa ne creasca cifra de afaceri in mod optim.

O alta solutie, considerata de multe ori si numeroase cazuri, mai viabila, este cea de a cere referali. Clientii deja existenti sunt multumiti in mare parte de serviciile pe care le utilizeaza, de produsele pe care noi le oferim. Acestia sunt cei mai abili “agenti de vanzari” pe care nu ii platim in mod constant, insa pe care trebuie sa ii valoram si sa ii respectam.

In prezent, trebuie sa tinem cont ca majoritatea cumparaturilor sunt efectuate pe baza recomandarilor. Cerem sfaturi rudelor, prietenilor, celor in care avem incredere. Acestia ne indreapta in directia pe care ei au apucat-o si pe care o prefera in mod real.

Secretul in a cere referali sta in evaluarea celor pe care ii vom coopta in acest proces. In fapt, nu toti clientii sunt potriviti pentru a ne aduce referali. Este nevoie sa apelam la cei mai multumiti clienti si sa ii rasplatim pe masura. Aruncam un cadou in joc, o oferta speciala, o reducere de pret si discutiile pot incepe si se vor indrepta in directia potrivita.

Un alt secret este sa cerem exact referalii de care avem nevoie. Este vital sa concepem o imagine ideala a consumatorului pe care ni-l dorim si sa o pictam pentru clientii deja existenti care ne pot aduce asemenea prospecte. De asemenea, este vital sa ii cooptam in acest proces pe cei care detin retelele de care avem nevoie. Nu se merita sa incercam sa cerem referali unei persoane care nu detine o retea densa de potentiali clienti. Ar fi o pierdere de timp si de bani.

Cultura de sofran
Cultura de sofran

Vezi detalii

Trucuri si sfaturi pentru livada ta de vis
Trucuri si sfaturi pentru livada ta de vis

Vezi detalii

Propriul meu plan de afaceri
Propriul meu plan de afaceri

Vezi detalii




Per total, clientii pe care ne bazam pentru a ne aduce in afaceri noi clienti trebuie evaluati, selectati si tratati regeste. Mai presus de orice, ei trebuie priviti ca surse in care noi investim si investitia trebuie sa se amortizeze in timpul planificat si la marja pe care am stabilit-o.


Tags: clientireferaliclienti referaliafacericonsumatori

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Afacerile cresc cand vorba se duce in directia potrivita, catre referali!
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Articole conexe

O treime dintre afacerile romanesti sunt conduse de femei

de Alina Constantinescu
02 Mai 2017
Potrivit unui studiu recent realizat de Creditinfo Romania, 31.6% din companiile inregistrate in Romania au cel putin o femeie actionar sau...

Promovarea eficienta a afacerii, pasul spre succes

de Idei De Afaceri
16 Mar 2017
Promovarea face parte din succesul oricarei afaceri. Prin promovare o afacere isi mareste numarul de clienti, iar oportunitatile cresc. Iti poti...

Cum se obtine titlul de incubator de afaceri

de Alina Constantinescu
02 Feb 2017
Inainte de a-si anunta demisia de la sefia Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat, Florin Jianu a aprobat normele privind...

Legea preventiei, una dintre cele mai necesare si asteptate legi de catre de mediul de afaceri

de Alina Constantinescu
10 Ian 2017
Deputatul PSD Florin Tripa considera ca este vital ca Legea preventiei in mediul de afaceri sa intre in vigoare cat mai curand posibil, de preferinta...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Planul de marketing pentru firma ta

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

Caut partener-investitor mobilier pictat

Intrebare: Caut o persoana interesata de a investi sau a deveni partener pentru mobilier pictat si reconditionat, un partener care sa detina un spatiu de lucru, pot contribui cu o parte de ordin financiar si la executia picturii pe mobilier, reconditionare, sau design pentru mobilier.Preferabil din judetul Cluj, municipiul Cluj-Napoca, Turda, Campia-Turzii.

Raspuns: Investitori privaţi Grup de investitori privaţi sunt Ón căutarea pentru Fondul...  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Planul de marketing pentru firma ta
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Idei de AFACERI 2017




Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Planul de marketing pentru firma ta"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton