Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Afacerile cresc cand vorba se duce in directia potrivita, catre referali!

de Maria Nicutar 09 Dec. 2011 3413
61% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Marketing-ul tine in picioare afacerile si le indreapta in directia cea mai potrivita. Prin marketing reusim sa ne ducem afacerile cu un pas mai aproape de succes prin fiecare decizie inspirata pe care o luam in conturile lor. Ne folosim de marketeri, de profesionisti si experti, de consultanti, de advertiseri, de PR-isti si de clientii deja existenti. Acestia sunt, in mod real, o mina de aur pentru afacerile conduse de oameni inteligenti si cu viziune.

Multi antreprenori si manageri cauta sa isi creasca profitabilitatea afacerilor pe care le conduc sau le reprezinta, prin cooptarea de noi clienti. Eforturile sunt mari si in aceasta categorie intra eforturi banesti, eforturi de energie, creativitate, eforturile echipelor de lucru si lista continua.


Per total, investim multe resurse in procesul de castigare de noi clienti in portofoliu, clienti pe care ne bazam sa ne creasca cifra de afaceri in mod optim.

O alta solutie, considerata de multe ori si numeroase cazuri, mai viabila, este cea de a cere referali. Clientii deja existenti sunt multumiti in mare parte de serviciile pe care le utilizeaza, de produsele pe care noi le oferim. Acestia sunt cei mai abili “agenti de vanzari” pe care nu ii platim in mod constant, insa pe care trebuie sa ii valoram si sa ii respectam.

In prezent, trebuie sa tinem cont ca majoritatea cumparaturilor sunt efectuate pe baza recomandarilor. Cerem sfaturi rudelor, prietenilor, celor in care avem incredere. Acestia ne indreapta in directia pe care ei au apucat-o si pe care o prefera in mod real.

Secretul in a cere referali sta in evaluarea celor pe care ii vom coopta in acest proces. In fapt, nu toti clientii sunt potriviti pentru a ne aduce referali. Este nevoie sa apelam la cei mai multumiti clienti si sa ii rasplatim pe masura. Aruncam un cadou in joc, o oferta speciala, o reducere de pret si discutiile pot incepe si se vor indrepta in directia potrivita.

Un alt secret este sa cerem exact referalii de care avem nevoie. Este vital sa concepem o imagine ideala a consumatorului pe care ni-l dorim si sa o pictam pentru clientii deja existenti care ne pot aduce asemenea prospecte. De asemenea, este vital sa ii cooptam in acest proces pe cei care detin retelele de care avem nevoie. Nu se merita sa incercam sa cerem referali unei persoane care nu detine o retea densa de potentiali clienti. Ar fi o pierdere de timp si de bani.

Per total, clientii pe care ne bazam pentru a ne aduce in afaceri noi clienti trebuie evaluati, selectati si tratati regeste. Mai presus de orice, ei trebuie priviti ca surse in care noi investim si investitia trebuie sa se amortizeze in timpul planificat si la marja pe care am stabilit-o.


Tags: clientireferaliclienti referaliafacericonsumatori

Urmareste-ne pe Google News

Articole conexe

Strategii de marketing: Care este rolul lor si cum te ajuta sa-ti cresti afacerile

de Bianca Tila
15 Feb 2024
"Arta si stiinta de a vinde" a devenit o definitie simpla pentru marketing, atunci cand Philip Kotler a incercat sa explice acest proces. Marketingul...

Cifra de afaceri din industrie a crescut cu 6,8%

de Bianca Tila
13 Apr 2023
In primele doua luni ale anului curent, cifra de afaceri din industrie a crescut, comparativ cu perioada asemanatoare a anului trecut, in termeni...

Afaceri de sezon. Decoratiuni pentru Craciun

de Idei de afaceri
04 Dec 2023
Iti doresti sa creezi pentru familia si copiii tai o atmosfera de neuitat cu ocazia sarbatorilor de iarna? Esti talentat si creativ si vrei sa faci...

Stand mobil de sucuri naturale. Afaceri sanatoase

de Idei de afaceri
01 Aug 2024
Pe aleile parcurilor bucurestene (Cismigiu, Carol, tineretului etc.) intreprinzatori ingeniosi desfasoara o afacere extrem de simpla si de...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024








SUCCES in AFACERI


Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Descarca Gratuit
"Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim"
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]