Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Afacerile cresc cand vorba se duce in directia potrivita, catre referali!

28% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
56% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Marketing-ul tine in picioare afacerile si le indreapta in directia cea mai potrivita. Prin marketing reusim sa ne ducem afacerile cu un pas mai aproape de succes prin fiecare decizie inspirata pe care o luam in conturile lor. Ne folosim de marketeri, de profesionisti si experti, de consultanti, de advertiseri, de PR-isti si de clientii deja existenti. Acestia sunt, in mod real, o mina de aur pentru afacerile conduse de oameni inteligenti si cu viziune.

Multi antreprenori si manageri cauta sa isi creasca profitabilitatea afacerilor pe care le conduc sau le reprezinta, prin cooptarea de noi clienti. Eforturile sunt mari si in aceasta categorie intra eforturi banesti, eforturi de energie, creativitate, eforturile echipelor de lucru si lista continua.


Per total, investim multe resurse in procesul de castigare de noi clienti in portofoliu, clienti pe care ne bazam sa ne creasca cifra de afaceri in mod optim.

O alta solutie, considerata de multe ori si numeroase cazuri, mai viabila, este cea de a cere referali. Clientii deja existenti sunt multumiti in mare parte de serviciile pe care le utilizeaza, de produsele pe care noi le oferim. Acestia sunt cei mai abili “agenti de vanzari” pe care nu ii platim in mod constant, insa pe care trebuie sa ii valoram si sa ii respectam.

In prezent, trebuie sa tinem cont ca majoritatea cumparaturilor sunt efectuate pe baza recomandarilor. Cerem sfaturi rudelor, prietenilor, celor in care avem incredere. Acestia ne indreapta in directia pe care ei au apucat-o si pe care o prefera in mod real.

Secretul in a cere referali sta in evaluarea celor pe care ii vom coopta in acest proces. In fapt, nu toti clientii sunt potriviti pentru a ne aduce referali. Este nevoie sa apelam la cei mai multumiti clienti si sa ii rasplatim pe masura. Aruncam un cadou in joc, o oferta speciala, o reducere de pret si discutiile pot incepe si se vor indrepta in directia potrivita.

Un alt secret este sa cerem exact referalii de care avem nevoie. Este vital sa concepem o imagine ideala a consumatorului pe care ni-l dorim si sa o pictam pentru clientii deja existenti care ne pot aduce asemenea prospecte. De asemenea, este vital sa ii cooptam in acest proces pe cei care detin retelele de care avem nevoie. Nu se merita sa incercam sa cerem referali unei persoane care nu detine o retea densa de potentiali clienti. Ar fi o pierdere de timp si de bani.

Per total, clientii pe care ne bazam pentru a ne aduce in afaceri noi clienti trebuie evaluati, selectati si tratati regeste. Mai presus de orice, ei trebuie priviti ca surse in care noi investim si investitia trebuie sa se amortizeze in timpul planificat si la marja pe care am stabilit-o.


Tags: clientireferaliclienti referaliafacericonsumatori

Urmareste-ne pe Google News

Ghiduri practice


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2025








[x]