Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Ce se afla in spatele reducerilor de preturi

de
1530 0 07 Sep. 2010
Piata marketing


37% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
46% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
29% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI

Oamenii sunt sceptici. Cumpara din ce in ce mai rar, cheltuiesc mai putin, analizeaza fiecare achizitie cu atentie si sunt din ce in ce mai ingrijorati cu privire la valoarea cumparaturilor.
 
Daca nu vad ceva de care au nevoie sau ceva pe care il valorifica, nu vor cheltui banii, indiferent de pretul afisat. Dar cand exista un echilibru intre valoare si pret, oamenii cumpara. Pentru a-i determina sa cumpere de la tine, adu-ti aminte de aceste cinci adevaruri din vanzari.

1. Valoarea conteaza mai mult decat pretul 

Pretul este ceea ce obtii in urma vanzarii. Valoarea este ceea cu ce se alege clientul. Iata cateva exemple de lucruri pe care oamenii la pretuiesc: instalare in aceeasi zi, cafea facuta la fiecare jumatate de ora, cel mai de incredere serviciu, cea mai rapida livrare, cea mai buna selectie, servicii de calitate.

Foloseste aceste intrebari pentru a clarifica ce valoare ofera afacerea ta:

• In comparatie cu concurenta, care este nivelul nostru de calitate?
• Ce beneficii unice furnizam?
• Ce nevoi ale clientilor indeplinim?
• De ce este convenabil sa cumpere de la noi?
• Cat de bun este produsul sau serviciul nostru?
• La ce suntem cei mai buni?

Bazeaza-te pe mesajul legat de valoare, pentru ca, daca nu vad valoarea, clientii nu vor cumpara, indiferent de pret, sau pur si simplu vor cumpara de unde este cel mai ieftin. 

2. Nu toate produsele sunt sensibile la pret

Pretul devine punctul cel mai important cand produsele sunt considerate usor disponibile sau usor de inlocuit. Oamenii de marketing de succes lucreaza din greu pentru a dezvolta un punct de distinctie, pentru a da produselor o valoare unica. Asigura-te ca faci acelasi lucru. 


Lavanda: cultura profitabila in 2017
Lavanda: cultura profitabila in 2017

Vezi detalii

Ferma ecologica de gaini Brahma
Ferma ecologica de gaini Brahma

Vezi detalii

Cultura de sofran
Cultura de sofran

Vezi detalii





Pretul este putin important atunci cand produsele sunt considerate unice. Daca vinzi ceva ce clientii isi doresc cu adevarat, un produs bazat pe un atribut specific, cumparatorii vor fi mai putin atenti la pret.

3. Reducerile erodeaza profitul si pozitia ta pe piata

Incercarea de a castiga in afaceri oferind cel mai mic pret este periculoasa si deseori fatala. Intotdeauna se va gasi cineva care sa taie si mai mult pretul. In plus, daca afacerea ta nu poate acoperi acele taieri de pret, oamenii vor fi nemultumiti cand vei fi nevoit sa te intorci la pretul normal.

Decat sa tai preturile, promoveaza mai bine oferte limitate, care iti permit sa te intorci rapid la preturile normale. Poti lega reducerile de oferte la anumite produse. De exemplu, daca de obicei incluzi transportul, leaga reducerile de o oferta cash-and-carry. Sau ofera discounturi pentru pachete, off-hour sau promotii off-season. O alta idee este sa promovezi oferte care iti permit sa stabilesti preturi mai mici, fara sa iti abandonezi pozitia de pret deja fixata.

4. Conteaza cum iti prezinti preturile

In furtuna economica actuala, este vital sa prezinti preturile astfel incat sa fie usor de inteles si motivante. Uite cateva ponturi:

• Evita documentele despre care nu stii nimic: in loc sa spui “89 lei – se aplica anumite restrictii”, spune “89 lei in fiecare noapte de weekend.”
• Concepe oferte simple: “cumpara un produs si al doilea il platesti la jumatate de pret” este mai clar si mai motivant decat “25% reducere la al doilea produs.”
• Fa ca reducerile sa arate ca niste afaceri in ochii cumparatorilor: “Pret vechi 999 lei, acum 695 lei” suna ca fiind o afacere mai buna decat “1/3 reducere.”
• Prezinta cel mai mic pret: “Hraneste o familie sau 5 persoane cu 10 lei fiecare”, suna mai ieftin decat sa prezinti un pret de 50 lei pentru 5 persoane.
• Urgenteaza actiunea de cumparare: foloseste “in limita stocurilor disponibile” sau “pana vineri.”

5. Clientii vor optiuni

Optiunile ofera control clientilor si ii determina sa cumpere mai mult.
Ia in considerare optiunile unui pachet complet (“un control oftalmologic, lentile de contact si ochelari de citit, toate la un pret mic”), alegerea dintre bunuri si servicii (“Tu alegi: set obiecte sanitare impreuna cu transport si instalare la750 euro, sau alege doar setul pentru 695 euro”).

De asemenea, ia in considerare liniile de produse mai ieftine (gandeste-te cat de multe restaurante ofera acum programul happy hour sau meniuri asezate direct pe bar pentru a economisi bani).

Ofera valoare, optiuni si preturi usor de inteles cumparatorilor, pentru a-ti pava drumul catre vanzari mai mari si succes in afaceri.



Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Ce se afla in spatele reducerilor de preturi
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Articole conexe

O treime dintre afacerile romanesti sunt conduse de femei

de Alina Constantinescu
02 Mai 2017
Potrivit unui studiu recent realizat de Creditinfo Romania, 31.6% din companiile inregistrate in Romania au cel putin o femeie actionar sau...

Cum se intocmeste un plan de marketing

de Alina Constantinescu
05 Apr 2017
Un plan de marketing trebuie sa includa o analiza a pietei, strategia de marketing, previziunile de vanzari si bugetul alocat activitatilor. Si in...

FOKUS Jobs este cea mai noua platforma de recrutare din Romania. Ce avantaje aduce angajatorilor si candidatilor

de Idei De Afaceri
03 Apr 2017
Nu este deloc usor sa gasesti primul tau loc de munca, imediat dupa ce ai absolvit facultatea, in conditiile in care toti angajatorii cauta persoane...

Cele mai noi anunturi de angajare sunt publicate zilnic pe FOKUS Jobs - o noua platforma de recrutare

de Idei De Afaceri
30 Mar 2017
Recrutarea angajatilor a devenit in 2017 o mare provocare pentru cei mai multi angajatori, iar problema pleaca inca de la nivelul de baza: unde ii...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Planul de marketing pentru firma ta

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

pet-shop

Intrebare: Buna ziua , vreau sa deschid un magazin pet-shop , eventual cu extensie pe cabinet veterinar . Se pot accesa fonduri europene pentru aceasta ramura sau prin programul start-up ? Multumesc anticipat pentru informatii

Raspuns: Investitori privaţi Grup de investitori privaţi sunt în căutarea pentru Fondul...  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Planul de marketing pentru firma ta
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Idei de AFACERI 2017




Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Planul de marketing pentru firma ta"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton