Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Cu ce fel de consumator aveti de-a face?

de
1407 0 05 Iun. 2011
Piata marketing


59% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI

In momentul care doriti sa demarati o afacere sau cand stabiliti noi strategii sau proiecte trebuie sa tineti cont de coordonata cea mai importanta:clientii. Ei ne stapanesc si ei ne dicteaza cum sa procedam cand luam decizii care ii privesc. Faptul ca nu tineti cont de nevoile si dorintele lor se va reflecta in cifra de intoarcere a afacerii dvs.

Primul pas pe care trebuie sa il faceti inainte de orice decizie legata de afacerea dvs este identificarea tipului de consumator caruia va adresati.

Iata cele 2 tipuri majore de clienti si modul in care trebuie sa interactionati cu ei pentru eficienta in vanzari:

1.    Consumatorii rationali. Acestia isi concentreaza atentia pe nevoia de eficienta si durabilitate a produselor sau serviciile pe care le folosesc.

Doresc raspunsuri rapide si complete si iau deciziile de achizitionare mai lent, dupa ce au verificat piata de desfacere si au prospectat variantele existente si avantajele lor. Nu va asteptati sa faceti vanzari doar cu ajutorul zambetelor sau prin prezentarea promotiilor existente.

Veti avea nevoie de informatii specializate legate de oferta pe care i-o prezentati, de siguranta de sine si de calitati de bun comunicator. Faptul ca ii puteti da un raspuns solid la orice nelamurire sau nemultumire va aduce cu un pas mai aproape de vanzare.

Clientii rationali nu pun accentul pe imaginea produsului cat pun pe viabilitatea sa, pe gama de performante pe care acesta o sustine. Vor dori garantii si, atunci cand este posibil, vor cere sa testeze un produs sau serviciu inainte de a plati. Reputatia firmei este foarte importanta pentru acest tip de consummator, intrucat le ofera o garantie in plus.

2.    Consumatorii emotionali sunt mai flexibili, mai interesati de imaginea pe care un produs sau serviciu le-o proiecteaza si de asemenea, de reputatia firmei. Mesajele publicitare care apeleaza la latura emotionala sunt cele mai eficiente pentru acest tip de consumatori.

Brand-ul care se adreseaza acestora trebuie sa fie unul care sa starneasca pasiune pentru produsele sale si sa cultive un sentiment de bunastare totala.

3 culturi profitabile - Goji, Merisoare, Aronia
3 culturi profitabile - Goji, Merisoare, Aronia

Vezi detalii

Ferma ecologica de gaini Brahma
Ferma ecologica de gaini Brahma

Vezi detalii

Lavanda: cultura profitabila in 2017
Lavanda: cultura profitabila in 2017

Vezi detalii




Sa luam ca exemplu o firma producatoare de parfumuri. Consumatorii emotionali reprezinta majoritatea celor vizati in vanzarile acestor produse. Se pune accent pe latura lor emotionala si se incearca starnirea unei game variate de sentimente. Exista parfumuri pentru femei increzatoare sau mereu tinere, pentru barbati puternici si atragatori, pentru adolescente visatoare samd.

Cu alte cuvinte, orice produs destinat consumatorilor emotionali trebuie sa mizeze pe nevoia lor de a trai o anumita experienta, de a se transpune intr-o stare de spirit anume.




Tags: tipuri de clientitipuri consumatoriconsumatori rationaliconsumatori emotionali

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Cu ce fel de consumator aveti de-a face?
Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

Investesc 10000 euro. Este cineva interesat?

Intrebare: Investesc 10000 euro intr-o afacere profitabila. Daca este cineva interesat rog detalii complete pe valilig@yahoo.co.uk.

Raspuns: Buna seara, am vazut pe site ca va doriti sa investiti bani intr-o afacere profitabila...eu am un...  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2017




Descarca Alerta




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton