Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cu ce fel de consumator aveti de-a face?

de Maria Nicutar 05 Iun. 2011 2819
67% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
35% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
47% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

In momentul care doriti sa demarati o afacere sau cand stabiliti noi strategii sau proiecte trebuie sa tineti cont de coordonata cea mai importanta:clientii. Ei ne stapanesc si ei ne dicteaza cum sa procedam cand luam decizii care ii privesc. Faptul ca nu tineti cont de nevoile si dorintele lor se va reflecta in cifra de intoarcere a afacerii dvs.

Primul pas pe care trebuie sa il faceti inainte de orice decizie legata de afacerea dvs este identificarea tipului de consumator caruia va adresati.

Iata cele 2 tipuri majore de clienti si modul in care trebuie sa interactionati cu ei pentru eficienta in vanzari:

1.    Consumatorii rationali. Acestia isi concentreaza atentia pe nevoia de eficienta si durabilitate a produselor sau serviciile pe care le folosesc.

Doresc raspunsuri rapide si complete si iau deciziile de achizitionare mai lent, dupa ce au verificat piata de desfacere si au prospectat variantele existente si avantajele lor. Nu va asteptati sa faceti vanzari doar cu ajutorul zambetelor sau prin prezentarea promotiilor existente.

Veti avea nevoie de informatii specializate legate de oferta pe care i-o prezentati, de siguranta de sine si de calitati de bun comunicator. Faptul ca ii puteti da un raspuns solid la orice nelamurire sau nemultumire va aduce cu un pas mai aproape de vanzare.

Clientii rationali nu pun accentul pe imaginea produsului cat pun pe viabilitatea sa, pe gama de performante pe care acesta o sustine. Vor dori garantii si, atunci cand este posibil, vor cere sa testeze un produs sau serviciu inainte de a plati. Reputatia firmei este foarte importanta pentru acest tip de consummator, intrucat le ofera o garantie in plus.

2.    Consumatorii emotionali sunt mai flexibili, mai interesati de imaginea pe care un produs sau serviciu le-o proiecteaza si de asemenea, de reputatia firmei. Mesajele publicitare care apeleaza la latura emotionala sunt cele mai eficiente pentru acest tip de consumatori.

Brand-ul care se adreseaza acestora trebuie sa fie unul care sa starneasca pasiune pentru produsele sale si sa cultive un sentiment de bunastare totala.

Sa luam ca exemplu o firma producatoare de parfumuri. Consumatorii emotionali reprezinta majoritatea celor vizati in vanzarile acestor produse. Se pune accent pe latura lor emotionala si se incearca starnirea unei game variate de sentimente. Exista parfumuri pentru femei increzatoare sau mereu tinere, pentru barbati puternici si atragatori, pentru adolescente visatoare samd.

Cu alte cuvinte, orice produs destinat consumatorilor emotionali trebuie sa mizeze pe nevoia lor de a trai o anumita experienta, de a se transpune intr-o stare de spirit anume.




Tags: tipuri de clientitipuri consumatoriconsumatori rationaliconsumatori emotionali

Urmareste-ne pe Google News


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024








[x]