Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Cu ce fel de consumator aveti de-a face?
In momentul care doriti sa demarati o afacere sau cand stabiliti noi strategii sau proiecte trebuie sa tineti cont de coordonata cea mai importanta:clientii. Ei ne stapanesc si ei ne dicteaza cum sa procedam cand luam decizii care ii privesc. Faptul ca nu tineti cont de nevoile si dorintele lor se va reflecta in cifra de intoarcere a afacerii dvs.
Primul pas pe care trebuie sa il faceti inainte de orice decizie legata de afacerea dvs este identificarea tipului de consumator caruia va adresati.Cum sa faci bani din vanzarile pe Amazon
Criptomonede Ghid practic pentru incepatori
Ghid practic pentru realizat felicitari de lux
Iata cele 2 tipuri majore de clienti si modul in care trebuie sa interactionati cu ei pentru eficienta in vanzari:
1. Consumatorii rationali. Acestia isi concentreaza atentia pe nevoia de eficienta si durabilitate a produselor sau serviciile pe care le folosesc.
Doresc raspunsuri rapide si complete si iau deciziile de achizitionare mai lent, dupa ce au verificat piata de desfacere si au prospectat variantele existente si avantajele lor. Nu va asteptati sa faceti vanzari doar cu ajutorul zambetelor sau prin prezentarea promotiilor existente.
Veti avea nevoie de informatii specializate legate de oferta pe care i-o prezentati, de siguranta de sine si de calitati de bun comunicator. Faptul ca ii puteti da un raspuns solid la orice nelamurire sau nemultumire va aduce cu un pas mai aproape de vanzare.
Clientii rationali nu pun accentul pe imaginea produsului cat pun pe viabilitatea sa, pe gama de performante pe care acesta o sustine. Vor dori garantii si, atunci cand este posibil, vor cere sa testeze un produs sau serviciu inainte de a plati. Reputatia firmei este foarte importanta pentru acest tip de consummator, intrucat le ofera o garantie in plus.
2. Consumatorii emotionali sunt mai flexibili, mai interesati de imaginea pe care un produs sau serviciu le-o proiecteaza si de asemenea, de reputatia firmei. Mesajele publicitare care apeleaza la latura emotionala sunt cele mai eficiente pentru acest tip de consumatori.
Brand-ul care se adreseaza acestora trebuie sa fie unul care sa starneasca pasiune pentru produsele sale si sa cultive un sentiment de bunastare totala.
Sa luam ca exemplu o firma producatoare de parfumuri. Consumatorii emotionali reprezinta majoritatea celor vizati in vanzarile acestor produse. Se pune accent pe latura lor emotionala si se incearca starnirea unei game variate de sentimente. Exista parfumuri pentru femei increzatoare sau mereu tinere, pentru barbati puternici si atragatori, pentru adolescente visatoare samd.
Cu alte cuvinte, orice produs destinat consumatorilor emotionali trebuie sa mizeze pe nevoia lor de a trai o anumita experienta, de a se transpune intr-o stare de spirit anume.
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit