Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum sa-ti promovezi rapid afacerea folosind comunitatile digitale

de Alina Cristina Cotae 02 Nov. 2010 3598
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
67% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
35% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
47% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Comunitatile clientilor reprezinta cea mai buna oportunitate de promovare a vanzatorilor digital – dar si cea mai putin inteleasa amenintare la adresa marketing-ului de marca.



Oamenii sunt, prin natura lor, fiinte sociabile, iar Internet-ul face ca gasirea cuiva care sa-ti impartaseasca hobby-urile sa fie foarte simpla. Cand aflam ceva despre un produs nou, instinctiv le spunem si altora despre acesta. Intr-un mediu digital, fara frictiuni, se iveste oportunitatea de a vorbi cu sute de clienti si de a le influenta acestora parerile generale.

Comunitatile online au devenit atat de puternice, incat, intr-o zi, vor putea rasturna o intreaga piata. Poate abia atunci vanzatorii vor intelege importanta acestor comunitati si vor invata cum sa le atribuie un rol pozitiv in procesul de marketing.

O data online, cumparatorii sunt vizibil mai putin izolati. Disparitia distantei nu le-a schimbat clientilor doar perceptia in sine asupra ei, ci si modul in care isi selecteaza achizitiile. Pentru unii, ambianta a devenit cea mai importanta parte a oricarei achizitii. Desi dureaza mult mai mult, cere o implicare profunda, dar este si mai dificil de plasat; spre exemplu, in comandarea unei pizza, unii clienti prefera aceasta varianta online, deoarece canalul digital le permite sa vizualizeze exact comanda. Primii ani ai inovatiilor si experientelor insusite de toata lumea au inceput sa faca loc evenimentelor impartasite ale clientilor. Pe langa loialitatea pentru producatori sau pentru anumite marci, este foarte posibil ca cei care cumpara sa se mentina loiali si unei retele de clienti ale caror opinii conteaza pentru ei si in urma carora actioneaza.

Pentru consumatori, aceste comunitati online sunt accesibile, autonome si independente fata de „marii producatori”. O data cu tendinta de sofisticare a marketing-ului, s-au emancipat si cumparatorii. Ei constientizeaza ca stirile de zi cu zi si majoritatea ziarelor si articolelor din reviste sunt conduse de activitatea relatiilor publice. In schimb, atunci cand intra intr-o comunitate online, clientii vorbesc, in general, cu persoane exact ca ei. O achizitie simpla, precum cea de cauciucuri pentru masina, poate fi derulata cu mult mai multa incredere daca este sustinuta de parerile altor consumatori. Un singur raport nu poate darui prea multa incredere, dar daca un grup de persoane impartaseste o parere, este foarte posibil ca aceasta sa fie valida. Este o mare diferenta intre opiniile prezentate de o revista si parerile enumerate de clientii care chiar au folosit produsul respectiv.

De ce se integreaza clientii in comunitati

Nu exista doar un singur motiv pentru care clientii se grupeaza in comunitati online. Tendinta este, fara doar si poate, de formare a grupurilor de interes („suntem online si vrem sa ne impartasim experientele”) si de concentrare a celor cu idei asemanatoare foarte specifice. Aceasta concentrare a intereselor comune determina forta comunitatilor online. Singura modalitate de a stabili valoarea promovata a unui grup este sa i te alaturi.

Daca se formeaza un grup central si adopta o anumita atitudine fata de un produs, poate influenta un numar semnificant de potentiali utilizatori ai produsului. Influentele unui grup se pot extinde foarte mult, deoarece aproape ca nu exista bariere in formarea sau alaturarea unuia, cu exceptia posibilitatii de a ii acorda timp si originalitate. Chiar si acei membri care nu sunt foarte activi contribuie prin inregistrarea lor – daca un grup are o anumita marime, atunci este de valoare, neaparat.

Acest „neaparat” ar trebui calificat: exista multe resurse ce pot fi folosite gratuit, iar multe dintre ele sunt capabile sa managerieze grupuri mari si functii complexe de asistenta. In unele nise de interes, un grup de cateva sute de utilizatori poate fi foarte influent si poate avea multe de spus, mai ales daca este activ, postand regulat si in cunostinta de cauza. De cealalta parte, exista si grupuri care nu au activitate, deoarece au fost formate in jurul unui eveniment care a trecut. In timp ce companiile ar putea trata aceste grupuri ca pe o resursa importanta de informatii, este o abordare care da rezultate doar pentru produsele digitale care se descarca online, sau pentru produsele cu actualizari online. Astfel, vor putea crea o lista de e-mail-uri folosibila in scopuri de marketing, care nu va trebui sa fie utilizata in exces, deoarece nu ar incanta destinatarii.



Tags: promovarecomunitatedigitalclienti

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

Ce nevoi au clientii mei?

de Idei de afaceri
17 Apr 2023
Cei mai buni dintre antreprenorii de pe piata se vor centra pe directii de actiune ce au in prim-plan eforturile de satisfacere a clientului. Un...

Sfaturi pentru o promovare eficienta a afacerii

de Camelia Diaconu
14 Aug 2019
Reclama este elementul de baza care face diferenta intre succesul si esecul dintr-o afacere. Daca pana acum cativa ani nu aveam la dispozitie atat de...

Ce beneficii aduce o strategie de marketing digital?

de Idei de afaceri
19 Mar 2018
Peisajul de platforme, instrumente si indicatori de performanta din marketingul digital a devenit extrem de complex. Diferentele de abordare si...

Tendintele anului 2018 in digitalizarea companiilor

de Idei de afaceri
17 Ian 2018
Exista notiuni care prin frecventa folosirii lor conduc la un fel de satietate. Parca nu vrei sa le mai auzi. Se poate spune, cu unele argumente, ca...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]