Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Cum sa-ti promovezi rapid afacerea folosind comunitatile digitale

de
2109 0 02 Nov. 2010
Piata marketing


67% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
35% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
47% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI

Comunitatile clientilor reprezinta cea mai buna oportunitate de promovare a vanzatorilor digital – dar si cea mai putin inteleasa amenintare la adresa marketing-ului de marca.

Oamenii sunt, prin natura lor, fiinte sociabile, iar Internet-ul face ca gasirea cuiva care sa-ti impartaseasca hobby-urile sa fie foarte simpla. Cand aflam ceva despre un produs nou, instinctiv le spunem si altora despre acesta. Intr-un mediu digital, fara frictiuni, se iveste oportunitatea de a vorbi cu sute de clienti si de a le influenta acestora parerile generale.

Comunitatile online au devenit atat de puternice, incat, intr-o zi, vor putea rasturna o intreaga piata. Poate abia atunci vanzatorii vor intelege importanta acestor comunitati si vor invata cum sa le atribuie un rol pozitiv in procesul de marketing.

O data online, cumparatorii sunt vizibil mai putin izolati. Disparitia distantei nu le-a schimbat clientilor doar perceptia in sine asupra ei, ci si modul in care isi selecteaza achizitiile. Pentru unii, ambianta a devenit cea mai importanta parte a oricarei achizitii. Desi dureaza mult mai mult, cere o implicare profunda, dar este si mai dificil de plasat; spre exemplu, in comandarea unei pizza, unii clienti prefera aceasta varianta online, deoarece canalul digital le permite sa vizualizeze exact comanda. Primii ani ai inovatiilor si experientelor insusite de toata lumea au inceput sa faca loc evenimentelor impartasite ale clientilor. Pe langa loialitatea pentru producatori sau pentru anumite marci, este foarte posibil ca cei care cumpara sa se mentina loiali si unei retele de clienti ale caror opinii conteaza pentru ei si in urma carora actioneaza.

Pentru consumatori, aceste comunitati online sunt accesibile, autonome si independente fata de „marii producatori”. O data cu tendinta de sofisticare a marketing-ului, s-au emancipat si cumparatorii. Ei constientizeaza ca stirile de zi cu zi si majoritatea ziarelor si articolelor din reviste sunt conduse de activitatea relatiilor publice. In schimb, atunci cand intra intr-o comunitate online, clientii vorbesc, in general, cu persoane exact ca ei. O achizitie simpla, precum cea de cauciucuri pentru masina, poate fi derulata cu mult mai multa incredere daca este sustinuta de parerile altor consumatori. Un singur raport nu poate darui prea multa incredere, dar daca un grup de persoane impartaseste o parere, este foarte posibil ca aceasta sa fie valida. Este o mare diferenta intre opiniile prezentate de o revista si parerile enumerate de clientii care chiar au folosit produsul respectiv.

De ce se integreaza clientii in comunitati

Nu exista doar un singur motiv pentru care clientii se grupeaza in comunitati online. Tendinta este, fara doar si poate, de formare a grupurilor de interes („suntem online si vrem sa ne impartasim experientele”) si de concentrare a celor cu idei asemanatoare foarte specifice. Aceasta concentrare a intereselor comune determina forta comunitatilor online. Singura modalitate de a stabili valoarea promovata a unui grup este sa i te alaturi.

Daca se formeaza un grup central si adopta o anumita atitudine fata de un produs, poate influenta un numar semnificant de potentiali utilizatori ai produsului. Influentele unui grup se pot extinde foarte mult, deoarece aproape ca nu exista bariere in formarea sau alaturarea unuia, cu exceptia posibilitatii de a ii acorda timp si originalitate. Chiar si acei membri care nu sunt foarte activi contribuie prin inregistrarea lor – daca un grup are o anumita marime, atunci este de valoare, neaparat.


Cultura de ricin. O investitie de succes in Romania
Cultura de ricin. O investitie de succes in Romania

Vezi detalii

Cultura de sofran
Cultura de sofran

Vezi detalii

Propriul meu plan de afaceri
Propriul meu plan de afaceri

Vezi detalii





Acest „neaparat” ar trebui calificat: exista multe resurse ce pot fi folosite gratuit, iar multe dintre ele sunt capabile sa managerieze grupuri mari si functii complexe de asistenta. In unele nise de interes, un grup de cateva sute de utilizatori poate fi foarte influent si poate avea multe de spus, mai ales daca este activ, postand regulat si in cunostinta de cauza. De cealalta parte, exista si grupuri care nu au activitate, deoarece au fost formate in jurul unui eveniment care a trecut. In timp ce companiile ar putea trata aceste grupuri ca pe o resursa importanta de informatii, este o abordare care da rezultate doar pentru produsele digitale care se descarca online, sau pentru produsele cu actualizari online. Astfel, vor putea crea o lista de e-mail-uri folosibila in scopuri de marketing, care nu va trebui sa fie utilizata in exces, deoarece nu ar incanta destinatarii.



Tags: promovarecomunitatedigitalclienti

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Cum sa-ti promovezi rapid afacerea folosind comunitatile digitale
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Articole conexe

Promovarea eficienta a afacerii, pasul spre succes

de Idei De Afaceri
16 Mar 2017
Promovarea face parte din succesul oricarei afaceri. Prin promovare o afacere isi mareste numarul de clienti, iar oportunitatile cresc. Iti poti...

Care sunt clientii unei afaceri do-it-yourself?

de Cosmin Enescu
18 Apr 2016
Cel ce crede ca numai femeile cumpara produse cosmetice 'do-it-yourself" se insala. In cazul tuturor ofertantilor, aproximativ o treime din clienti o...

5 sfaturi pentru o promovare targetata, cu costuri mici

de Mihaela Pascu
23 Mar 2016
Targetarea strategiilor de promovare este un mod prin care poti sa economisesti bani imbunatatindu-ti vizibil rezultatele. Targetarea mijloacelor...

Noul marketing al unei afaceri - castigarea clientilor pe termen lung

de Marinache Paula
23 Feb 2016
Acest nou marketing nu este orientat pe vanzarile imediate, desi nu sunt nici ele neglijate, ci pe castigarea clientilor pe termen lung, prin...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

investitii

Intrebare: suntem o firma de investitii finaciare BITCOIN TRADING platim clienti cu 12% pe luna daca depune bani la firma noastra cu contract legal si fara clauze bani depusi se pot returna in termen de 5 zile daca clientul decide sa inchida contractul minim de investii este de 10.000 euro care noi oferim 12%

Raspuns: bitcoinbaniiviitorului@gmail.com scrietimi pe mail  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2017




Descarca Alerta




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton