Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Cum sa-ti promovezi rapid afacerea folosind comunitatile digitale
Comunitatile clientilor reprezinta cea mai buna oportunitate de promovare a vanzatorilor digital – dar si cea mai putin inteleasa amenintare la adresa marketing-ului de marca.
Afacere la cheie cu flori in ghiveci
Cum sa faci bani din vanzarile pe Amazon
Pasii catre o afacere de succes Berea Artizanala
Oamenii sunt, prin natura lor, fiinte sociabile, iar Internet-ul face ca gasirea cuiva care sa-ti impartaseasca hobby-urile sa fie foarte simpla. Cand aflam ceva despre un produs nou, instinctiv le spunem si altora despre acesta. Intr-un mediu digital, fara frictiuni, se iveste oportunitatea de a vorbi cu sute de clienti si de a le influenta acestora parerile generale.
Comunitatile online au devenit atat de puternice, incat, intr-o zi, vor putea rasturna o intreaga piata. Poate abia atunci vanzatorii vor intelege importanta acestor comunitati si vor invata cum sa le atribuie un rol pozitiv in procesul de marketing.
O data online, cumparatorii sunt vizibil mai putin izolati. Disparitia distantei nu le-a schimbat clientilor doar perceptia in sine asupra ei, ci si modul in care isi selecteaza achizitiile. Pentru unii, ambianta a devenit cea mai importanta parte a oricarei achizitii. Desi dureaza mult mai mult, cere o implicare profunda, dar este si mai dificil de plasat; spre exemplu, in comandarea unei pizza, unii clienti prefera aceasta varianta online, deoarece canalul digital le permite sa vizualizeze exact comanda. Primii ani ai inovatiilor si experientelor insusite de toata lumea au inceput sa faca loc evenimentelor impartasite ale clientilor. Pe langa loialitatea pentru producatori sau pentru anumite marci, este foarte posibil ca cei care cumpara sa se mentina loiali si unei retele de clienti ale caror opinii conteaza pentru ei si in urma carora actioneaza.
Pentru consumatori, aceste comunitati online sunt accesibile, autonome si independente fata de „marii producatori”. O data cu tendinta de sofisticare a marketing-ului, s-au emancipat si cumparatorii. Ei constientizeaza ca stirile de zi cu zi si majoritatea ziarelor si articolelor din reviste sunt conduse de activitatea relatiilor publice. In schimb, atunci cand intra intr-o comunitate online, clientii vorbesc, in general, cu persoane exact ca ei. O achizitie simpla, precum cea de cauciucuri pentru masina, poate fi derulata cu mult mai multa incredere daca este sustinuta de parerile altor consumatori. Un singur raport nu poate darui prea multa incredere, dar daca un grup de persoane impartaseste o parere, este foarte posibil ca aceasta sa fie valida. Este o mare diferenta intre opiniile prezentate de o revista si parerile enumerate de clientii care chiar au folosit produsul respectiv.
De ce se integreaza clientii in comunitati
Nu exista doar un singur motiv pentru care clientii se grupeaza in comunitati online. Tendinta este, fara doar si poate, de formare a grupurilor de interes („suntem online si vrem sa ne impartasim experientele”) si de concentrare a celor cu idei asemanatoare foarte specifice. Aceasta concentrare a intereselor comune determina forta comunitatilor online. Singura modalitate de a stabili valoarea promovata a unui grup este sa i te alaturi.
Daca se formeaza un grup central si adopta o anumita atitudine fata de un produs, poate influenta un numar semnificant de potentiali utilizatori ai produsului. Influentele unui grup se pot extinde foarte mult, deoarece aproape ca nu exista bariere in formarea sau alaturarea unuia, cu exceptia posibilitatii de a ii acorda timp si originalitate. Chiar si acei membri care nu sunt foarte activi contribuie prin inregistrarea lor – daca un grup are o anumita marime, atunci este de valoare, neaparat.
Acest „neaparat” ar trebui calificat: exista multe resurse ce pot fi folosite gratuit, iar multe dintre ele sunt capabile sa managerieze grupuri mari si functii complexe de asistenta. In unele nise de interes, un grup de cateva sute de utilizatori poate fi foarte influent si poate avea multe de spus, mai ales daca este activ, postand regulat si in cunostinta de cauza. De cealalta parte, exista si grupuri care nu au activitate, deoarece au fost formate in jurul unui eveniment care a trecut. In timp ce companiile ar putea trata aceste grupuri ca pe o resursa importanta de informatii, este o abordare care da rezultate doar pentru produsele digitale care se descarca online, sau pentru produsele cu actualizari online. Astfel, vor putea crea o lista de e-mail-uri folosibila in scopuri de marketing, care nu va trebui sa fie utilizata in exces, deoarece nu ar incanta destinatarii.
Articole conexe
Ce nevoi au clientii mei?
de Idei de afaceriSfaturi pentru o promovare eficienta a afacerii
de Camelia DiaconuCe beneficii aduce o strategie de marketing digital?
de Idei de afaceriTendintele anului 2018 in digitalizarea companiilor
de Idei de afaceriAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit