Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Elementele esentiale ale planului de marketing

de
2342 0 02 Aug. 2011
Piata marketing


59% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI

Ca parte integranta a planului de afaceri, planul de marketing aduce explicatii esentiale referitoare la modalitatile prin care va veti determina clientii sa va achizitioneze produsele sau serviciile oferite. Planul de marketing trebuie sa fie privit ca si creierul afacerii dvs si trebuie sa coexiste cu celelalte elemente ale planului de afaceri.

In elaborarea planului de marketing aveti nevoie de marketeri cu experienta, creativitate si flexibilitate mare in modul de gandire a unei afaceri pe piata pe care se dezvolta.

Un plan de marketing trebuie sa includa cateva mari sectiuni:
1.    Produsele si serviciile oferite si avantajele lor in fata celor din tabara competitorilor. Pentru a completa aceasta sectiune trebuie sa raspundeti la cateva intrebari importante legate de produsele si serviciile dvs. Oferiti detalii privind unicitatea produselor, avantajele pe care ele le detin in fata celor care apartin competitorilor dvs, ce beneficii reale aduc pentru potentialii clienti, ce probleme rezolva, ce nevoi si dorinte acopera.

2.    Strategia de pret. In aceasta categorie trebuie sa veniti cu un plan prin intermediul caruia sa veniti cu preturi pe care clientii dvs pe care ii vizati sa fie dispusi sa le plateasca.

Cea mai mare greseala a merketerilor este de a nu stii concret cu ce clienti au de-a face, ce limite de varsta ii caracterizeaza, ce gen si in ce categorie sociala se incadreaza in mod specific. Doar atunci cand aceste atribute vor fi cunoscute, se poate veni cu o strategie de pret care sa prezinte rezonanta in cazul clientilor dvs.

Pretul pe care il veti percepe pentru produsele si serviciile dvs trebuie sa se mapeze pe linia completa ce include: costuri de productie, costurile materialelelor prime, costuri de advertising, samd si trebuie sa fie gandita si o mica strategie de breakeven in paralel cu aceasta strategie de pret.

3.    Strategia de vanzari si distributie. Aici trebuie sa includeti strategia pe care o veti folosi pentru distributia bunurilor, strategia de plata pentru bunuri de catre clienti (ce fel de plati acceptati), ce servicii de livrare folositi, ce discounturi si promotii veti detine, daca bunurile pot fi returnate si in ce conditii este posibil, cine se va ocupa de vanzari samd.

4.    Strategia de advertising. In aceasta categorie trebuie sa adunati suma de modalitati prin care va veti face reclama pentru produsele si serviciile oferite. Stabiliti daca veti folosi flyere, banere online, spoturi publicitare, televiziunea, radio-ul, comunicate de presa samd. De asemenea, stabiliti ce modalitati de vanzare veti folosi pentru a va consolida strategia de advertising:promotii, reduceri, oferte speciale, concursuri samd.

3 culturi profitabile - Goji, Merisoare, Aronia
3 culturi profitabile - Goji, Merisoare, Aronia

Vezi detalii

Propriul meu plan de afaceri
Propriul meu plan de afaceri

Vezi detalii

Lavanda: cultura profitabila in 2017
Lavanda: cultura profitabila in 2017

Vezi detalii







Tags: plan de marketingafacerestrategie de pretstrategie de advertisingstrategia de vanzari

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Elementele esentiale ale planului de marketing
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Articole conexe

Cum se intocmeste un plan de marketing

de Alina Constantinescu
05 Apr 2017
Un plan de marketing trebuie sa includa o analiza a pietei, strategia de marketing, previziunile de vanzari si bugetul alocat activitatilor. Si in...

4 motive pentru care afacerea ta poate da gres

de Alina Constantinescu
28 Oct 2016
Multe dintre afacerile cu potential esueaza in cursul primului an de lansare. Nu toti antreprenorii castiga in lumea afacerilor. Unele au mai multe...

Cea mai eficienta metoda cand iti promovezi afacerea - 6 exemple de succes

de Teo Manole
11 Mai 2016
In primul rand, mesajele trebuie sa fie simple, directe, usor de retinut si de inteles, clar si la obiect. Puteti descrie in cateva cuvinte ceea ce...

Iti lansezi afacerea? Cum dai sfoara-n tara?

de Silviu-marian Banila
15 Apr 2016
Poate cel mai important lucru, pe langa pricepere si furnizori buni de materie prima, este sa te promovezi, pentru a avea clienti. Si, pentru asta,...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Planul de marketing pentru firma ta

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

Caut partener-investitor mobilier pictat

Intrebare: Caut o persoana interesata de a investi sau a deveni partener pentru mobilier pictat si reconditionat, un partener care sa detina un spatiu de lucru, pot contribui cu o parte de ordin financiar si la executia picturii pe mobilier, reconditionare, sau design pentru mobilier.Preferabil din judetul Cluj, municipiul Cluj-Napoca, Turda, Campia-Turzii.

Raspuns: Investitori privaţi Grup de investitori privaţi sunt Ón căutarea pentru Fondul...  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Planul de marketing pentru firma ta
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Idei de AFACERI 2017




Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Planul de marketing pentru firma ta"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton