Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Elementele esentiale ale planului de marketing

28% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
56% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Ca parte integranta a planului de afaceri, planul de marketing aduce explicatii esentiale referitoare la modalitatile prin care va veti determina clientii sa va achizitioneze produsele sau serviciile oferite. Planul de marketing trebuie sa fie privit ca si creierul afacerii dvs si trebuie sa coexiste cu celelalte elemente ale planului de afaceri.

In elaborarea planului de marketing aveti nevoie de marketeri cu experienta, creativitate si flexibilitate mare in modul de gandire a unei afaceri pe piata pe care se dezvolta.

Un plan de marketing trebuie sa includa cateva mari sectiuni:
1.    Produsele si serviciile oferite si avantajele lor in fata celor din tabara competitorilor. Pentru a completa aceasta sectiune trebuie sa raspundeti la cateva intrebari importante legate de produsele si serviciile dvs. Oferiti detalii privind unicitatea produselor, avantajele pe care ele le detin in fata celor care apartin competitorilor dvs, ce beneficii reale aduc pentru potentialii clienti, ce probleme rezolva, ce nevoi si dorinte acopera.

2.    Strategia de pret. In aceasta categorie trebuie sa veniti cu un plan prin intermediul caruia sa veniti cu preturi pe care clientii dvs pe care ii vizati sa fie dispusi sa le plateasca.

Cea mai mare greseala a merketerilor este de a nu stii concret cu ce clienti au de-a face, ce limite de varsta ii caracterizeaza, ce gen si in ce categorie sociala se incadreaza in mod specific. Doar atunci cand aceste atribute vor fi cunoscute, se poate veni cu o strategie de pret care sa prezinte rezonanta in cazul clientilor dvs.

Pretul pe care il veti percepe pentru produsele si serviciile dvs trebuie sa se mapeze pe linia completa ce include: costuri de productie, costurile materialelelor prime, costuri de advertising, samd si trebuie sa fie gandita si o mica strategie de breakeven in paralel cu aceasta strategie de pret.

3.    Strategia de vanzari si distributie. Aici trebuie sa includeti strategia pe care o veti folosi pentru distributia bunurilor, strategia de plata pentru bunuri de catre clienti (ce fel de plati acceptati), ce servicii de livrare folositi, ce discounturi si promotii veti detine, daca bunurile pot fi returnate si in ce conditii este posibil, cine se va ocupa de vanzari samd.

4.    Strategia de advertising. In aceasta categorie trebuie sa adunati suma de modalitati prin care va veti face reclama pentru produsele si serviciile oferite. Stabiliti daca veti folosi flyere, banere online, spoturi publicitare, televiziunea, radio-ul, comunicate de presa samd. De asemenea, stabiliti ce modalitati de vanzare veti folosi pentru a va consolida strategia de advertising:promotii, reduceri, oferte speciale, concursuri samd.




Tags: plan de marketingafacerestrategie de pretstrategie de advertisingstrategia de vanzari

Urmareste-ne pe Google News

Ghiduri practice


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2025








[x]