Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Elementele esentiale ale planului de marketing

de Victor Oancea 02 Aug. 2011 3887
67% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
35% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
47% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Ca parte integranta a planului de afaceri, planul de marketing aduce explicatii esentiale referitoare la modalitatile prin care va veti determina clientii sa va achizitioneze produsele sau serviciile oferite. Planul de marketing trebuie sa fie privit ca si creierul afacerii dvs si trebuie sa coexiste cu celelalte elemente ale planului de afaceri.

In elaborarea planului de marketing aveti nevoie de marketeri cu experienta, creativitate si flexibilitate mare in modul de gandire a unei afaceri pe piata pe care se dezvolta.

Un plan de marketing trebuie sa includa cateva mari sectiuni:
1.    Produsele si serviciile oferite si avantajele lor in fata celor din tabara competitorilor. Pentru a completa aceasta sectiune trebuie sa raspundeti la cateva intrebari importante legate de produsele si serviciile dvs. Oferiti detalii privind unicitatea produselor, avantajele pe care ele le detin in fata celor care apartin competitorilor dvs, ce beneficii reale aduc pentru potentialii clienti, ce probleme rezolva, ce nevoi si dorinte acopera.

2.    Strategia de pret. In aceasta categorie trebuie sa veniti cu un plan prin intermediul caruia sa veniti cu preturi pe care clientii dvs pe care ii vizati sa fie dispusi sa le plateasca.

Cea mai mare greseala a merketerilor este de a nu stii concret cu ce clienti au de-a face, ce limite de varsta ii caracterizeaza, ce gen si in ce categorie sociala se incadreaza in mod specific. Doar atunci cand aceste atribute vor fi cunoscute, se poate veni cu o strategie de pret care sa prezinte rezonanta in cazul clientilor dvs.

Pretul pe care il veti percepe pentru produsele si serviciile dvs trebuie sa se mapeze pe linia completa ce include: costuri de productie, costurile materialelelor prime, costuri de advertising, samd si trebuie sa fie gandita si o mica strategie de breakeven in paralel cu aceasta strategie de pret.

3.    Strategia de vanzari si distributie. Aici trebuie sa includeti strategia pe care o veti folosi pentru distributia bunurilor, strategia de plata pentru bunuri de catre clienti (ce fel de plati acceptati), ce servicii de livrare folositi, ce discounturi si promotii veti detine, daca bunurile pot fi returnate si in ce conditii este posibil, cine se va ocupa de vanzari samd.

4.    Strategia de advertising. In aceasta categorie trebuie sa adunati suma de modalitati prin care va veti face reclama pentru produsele si serviciile oferite. Stabiliti daca veti folosi flyere, banere online, spoturi publicitare, televiziunea, radio-ul, comunicate de presa samd. De asemenea, stabiliti ce modalitati de vanzare veti folosi pentru a va consolida strategia de advertising:promotii, reduceri, oferte speciale, concursuri samd.




Tags: plan de marketingafacerestrategie de pretstrategie de advertisingstrategia de vanzari

Urmareste-ne pe Google News

Articole conexe

Afaceri cu trandafiri. Plan de marketing eficient

de Idei de afaceri
21 Iun 2024
Trandafirii contin substante active importante precum: ulei volatil, tanin, derivati flavonici, aldehide terpenice, nerol, citroneol, zaharuri,...

Caracteristicile esentiale ale berii artizanale. O afacere de succes

de Idei de afaceri
21 Nov 2023
Berea artizanala este cunoscuta si sub numele importat ca atare, "craft beer". Noi ne vom referi la termenul simplu "bere", un produs de fermentatie...

Incepe o afacere cu flori in ghiveci. Cum sa te impui pe piata si sa obtii profit

de Idei de afaceri
01 Mar 2024
Pe cat de mare este oportunitatea de a demara o afacere cu flori, pe atat de atenti trebuie sa fie noii antreprenori la conditiile comerciale...

Cum sa ai o afacere de succes: 5 carti de business care te pot ajuta in cariera

de Idei de afaceri
09 Iul 2020
Cititul reprezinta o modalitate rapida de a afla informatii noi, de a gandi creativ si de a-ti diversifica perspectivele. Intrebat care este...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024








SUCCES in AFACERI


Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Descarca Gratuit
"Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim"
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]