Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Elementele esentiale ale planului de marketing
Ca parte integranta a planului de afaceri, planul de marketing aduce explicatii esentiale referitoare la modalitatile prin care va veti determina clientii sa va achizitioneze produsele sau serviciile oferite. Planul de marketing trebuie sa fie privit ca si creierul afacerii dvs si trebuie sa coexiste cu celelalte elemente ale planului de afaceri.
In elaborarea planului de marketing aveti nevoie de marketeri cu experienta, creativitate si flexibilitate mare in modul de gandire a unei afaceri pe piata pe care se dezvolta.Ghid practic pentru realizarea de felicitari decupate
Ghid practic pentru realizat felicitari de lux
3 culturi profitabile - Goji Merisoare Aronia
Un plan de marketing trebuie sa includa cateva mari sectiuni:
1. Produsele si serviciile oferite si avantajele lor in fata celor din tabara competitorilor. Pentru a completa aceasta sectiune trebuie sa raspundeti la cateva intrebari importante legate de produsele si serviciile dvs. Oferiti detalii privind unicitatea produselor, avantajele pe care ele le detin in fata celor care apartin competitorilor dvs, ce beneficii reale aduc pentru potentialii clienti, ce probleme rezolva, ce nevoi si dorinte acopera.
2. Strategia de pret. In aceasta categorie trebuie sa veniti cu un plan prin intermediul caruia sa veniti cu preturi pe care clientii dvs pe care ii vizati sa fie dispusi sa le plateasca.
Cea mai mare greseala a merketerilor este de a nu stii concret cu ce clienti au de-a face, ce limite de varsta ii caracterizeaza, ce gen si in ce categorie sociala se incadreaza in mod specific. Doar atunci cand aceste atribute vor fi cunoscute, se poate veni cu o strategie de pret care sa prezinte rezonanta in cazul clientilor dvs.
Pretul pe care il veti percepe pentru produsele si serviciile dvs trebuie sa se mapeze pe linia completa ce include: costuri de productie, costurile materialelelor prime, costuri de advertising, samd si trebuie sa fie gandita si o mica strategie de breakeven in paralel cu aceasta strategie de pret.
3. Strategia de vanzari si distributie. Aici trebuie sa includeti strategia pe care o veti folosi pentru distributia bunurilor, strategia de plata pentru bunuri de catre clienti (ce fel de plati acceptati), ce servicii de livrare folositi, ce discounturi si promotii veti detine, daca bunurile pot fi returnate si in ce conditii este posibil, cine se va ocupa de vanzari samd.
4. Strategia de advertising. In aceasta categorie trebuie sa adunati suma de modalitati prin care va veti face reclama pentru produsele si serviciile oferite. Stabiliti daca veti folosi flyere, banere online, spoturi publicitare, televiziunea, radio-ul, comunicate de presa samd. De asemenea, stabiliti ce modalitati de vanzare veti folosi pentru a va consolida strategia de advertising:promotii, reduceri, oferte speciale, concursuri samd.
Articole conexe
Afaceri cu trandafiri. Plan de marketing eficient
de Idei de afaceriCaracteristicile esentiale ale berii artizanale. O afacere de succes
de Idei de afaceriIncepe o afacere cu flori in ghiveci. Cum sa te impui pe piata si sa obtii profit
de Idei de afaceriCum sa ai o afacere de succes: 5 carti de business care te pot ajuta in cariera
de Idei de afaceriAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit