Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Pozitionarea pe o nisa este singura sansa de succes pentru afacerea dumneavoastra

de
2336 0 27 Mai. 2011
Piata marketing


28% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
56% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 2 voturi
RATING UTILIZATORI

Cel mai des intalnite cazuri de faliment pentru micii intreprinzatori se datoreaza esecului de a se adresa unui public tinta specific. Al doilea motiv pentru care majoritatea afacerilor nu prospera este marimea prea mare a domeniului de activitate. Antreprenorii doresc sa le faca pe toate, sa le aiba pe toate si la final, nu se aleg cu nimic.

Cand va decideti sa incepeti o afacere, in orice domeniu ar fi, trebuie sa stiti foarte clar cui va adresati. Cine doriti sa va cumpere produsele sau sa va foloseasca serviciile? Pentru ce categorie de cumparatori veti stabili politica de pret si nivelul calitatii? Ce nevoi au acestia si cum le puteti satisface? Pentru a raspunde tuturor nevoile si cerintelor consumatorilor trebuie sa va concentrati atentia intr-o anumita directie.

Un avantaj al pozitionarii pe o anumita nisa este faptul ca veti sti cu cine va aflati in competitie pe piata economica.
  Sa spunem ca mai sunt alte 4 firme concurente cu care aveti de-a face. Faptul ca veti cunoaste clar ce oferte pun acestea la dispozitie, ce preturi cer, ce strategii adopta va va da un preview subtil a consecintelor viitoarelor dvs. actiuni. Este un proces dificil sa va concentrati atentia pe activitatile a mai multor tipuri de afaceri.

Sa spunem ca doriti sa va deschdeti o fabrica de incaltaminte si doriti sa comercializati produse destinate atat femeilor si adultilor cat si copiilor. Doriti, de asemenea sa aveti disponibile in portofoliul ofertei si produse elegante, si de tip sport, ortopedice  si lista continua. Ganditi-va cata munca de cercetare veti duce pentru a aduna informatiile necesare care sa va spuna cu cine sunteti in competitie pe piata. Veti avea pe concurentul X care fabrica pantofi de dama de tip sport, apoi va fi si concurentul Y care fabrica sandale pentru copii si tot asa.

Nu veti putea sa luati decizii manageriale privind vanzarile sau promovarea afacerii dvs. ca tot unitar deoarece veti avea cu greu acces la cifrele existente pe piata si va fi un proces dificil sa stabiliti o conexiune intre toate nisele pe care le abordati. Mai mult, ganditi-va ca majoritatea clientilor care va vor achizitiona produsele vor fi familiile, din cauza faptului ca puneti la dispozitie o gama larga de tipuri de incaltaminte. Dar, si acesta este un mare “dar”, incaltamintea de lux, spre exemplu, nu poate fi pusa laolalta cu sandalele de plastic si cu tenesii de plaja si necesita o  promovare total diferita.  Cu alte cuvinte, iata deja prima categorie de incaltaminte pe care nu o veti pierde si care va va costa foarte scump, de altfel.

Ghid practic pentru realizat felicitari de lux
Ghid practic pentru realizat felicitari de lux

Vezi detalii

Lavanda: cultura profitabila in 2017
Lavanda: cultura profitabila in 2017

Vezi detalii

Primii pasi pentru afacerea ta online
Primii pasi pentru afacerea ta online

Vezi detalii




Acesta este motivul major pentru care intreprinzatorii abili aleg sa trateze nise clare si restranse pentru succesul in afaceri. Cu timpul puteti sa va dezvoltati si sa va largiti cu discretie domeniul de activitate, insa doar atat cat sa nu va repozitioneze pe cu totul alt domeniu.


Tags: pozitionare nisapiata de marketingdezvoltare afaceceretargetare produse

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Pozitionarea pe o nisa este singura sansa de succes pentru afacerea dumneavoastra
Rating:
Nota: 5 din 2 voturi


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Planul de marketing pentru firma ta

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

Caut partener-investitor mobilier pictat

Intrebare: Caut o persoana interesata de a investi sau a deveni partener pentru mobilier pictat si reconditionat, un partener care sa detina un spatiu de lucru, pot contribui cu o parte de ordin financiar si la executia picturii pe mobilier, reconditionare, sau design pentru mobilier.Preferabil din judetul Cluj, municipiul Cluj-Napoca, Turda, Campia-Turzii.

Raspuns: Investitori privaţi Grup de investitori privaţi sunt Ón căutarea pentru Fondul...  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Planul de marketing pentru firma ta
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Idei de AFACERI 2017




Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Planul de marketing pentru firma ta"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton