Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Pozitionarea pe o nisa este singura sansa de succes pentru afacerea dumneavoastra

de Maria Nicutar 27 Mai. 2011 4664
5 din 3 voturi
RATING UTILIZATORI
28% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
56% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Cel mai des intalnite cazuri de faliment pentru micii intreprinzatori se datoreaza esecului de a se adresa unui public tinta specific. Al doilea motiv pentru care majoritatea afacerilor nu prospera este marimea prea mare a domeniului de activitate. Antreprenorii doresc sa le faca pe toate, sa le aiba pe toate si la final, nu se aleg cu nimic.

Cand va decideti sa incepeti o afacere, in orice domeniu ar fi, trebuie sa stiti foarte clar cui va adresati. Cine doriti sa va cumpere produsele sau sa va foloseasca serviciile? Pentru ce categorie de cumparatori veti stabili politica de pret si nivelul calitatii? Ce nevoi au acestia si cum le puteti satisface? Pentru a raspunde tuturor nevoile si cerintelor consumatorilor trebuie sa va concentrati atentia intr-o anumita directie.

Un avantaj al pozitionarii pe o anumita nisa este faptul ca veti sti cu cine va aflati in competitie pe piata economica.
  Sa spunem ca mai sunt alte 4 firme concurente cu care aveti de-a face. Faptul ca veti cunoaste clar ce oferte pun acestea la dispozitie, ce preturi cer, ce strategii adopta va va da un preview subtil a consecintelor viitoarelor dvs. actiuni. Este un proces dificil sa va concentrati atentia pe activitatile a mai multor tipuri de afaceri.

Sa spunem ca doriti sa va deschdeti o fabrica de incaltaminte si doriti sa comercializati produse destinate atat femeilor si adultilor cat si copiilor. Doriti, de asemenea sa aveti disponibile in portofoliul ofertei si produse elegante, si de tip sport, ortopedice  si lista continua. Ganditi-va cata munca de cercetare veti duce pentru a aduna informatiile necesare care sa va spuna cu cine sunteti in competitie pe piata. Veti avea pe concurentul X care fabrica pantofi de dama de tip sport, apoi va fi si concurentul Y care fabrica sandale pentru copii si tot asa.

Nu veti putea sa luati decizii manageriale privind vanzarile sau promovarea afacerii dvs. ca tot unitar deoarece veti avea cu greu acces la cifrele existente pe piata si va fi un proces dificil sa stabiliti o conexiune intre toate nisele pe care le abordati. Mai mult, ganditi-va ca majoritatea clientilor care va vor achizitiona produsele vor fi familiile, din cauza faptului ca puneti la dispozitie o gama larga de tipuri de incaltaminte. Dar, si acesta este un mare “dar”, incaltamintea de lux, spre exemplu, nu poate fi pusa laolalta cu sandalele de plastic si cu tenesii de plaja si necesita o  promovare total diferita.  Cu alte cuvinte, iata deja prima categorie de incaltaminte pe care nu o veti pierde si care va va costa foarte scump, de altfel.

Acesta este motivul major pentru care intreprinzatorii abili aleg sa trateze nise clare si restranse pentru succesul in afaceri. Cu timpul puteti sa va dezvoltati si sa va largiti cu discretie domeniul de activitate, insa doar atat cat sa nu va repozitioneze pe cu totul alt domeniu.


Tags: pozitionare nisapiata de marketingdezvoltare afaceceretargetare produse

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 3 voturi.


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]