Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Pozitionarea pe o nisa este singura sansa de succes pentru afacerea dumneavoastra
Cel mai des intalnite cazuri de faliment pentru micii intreprinzatori se datoreaza esecului de a se adresa unui public tinta specific. Al doilea motiv pentru care majoritatea afacerilor nu prospera este marimea prea mare a domeniului de activitate. Antreprenorii doresc sa le faca pe toate, sa le aiba pe toate si la final, nu se aleg cu nimic.
Cand va decideti sa incepeti o afacere, in orice domeniu ar fi, trebuie sa stiti foarte clar cui va adresati. Cine doriti sa va cumpere produsele sau sa va foloseasca serviciile? Pentru ce categorie de cumparatori veti stabili politica de pret si nivelul calitatii? Ce nevoi au acestia si cum le puteti satisface? Pentru a raspunde tuturor nevoile si cerintelor consumatorilor trebuie sa va concentrati atentia intr-o anumita directie.Ghid practic Realizarea de sapun natural
Afacere la cheie cu flori in ghiveci
Ghid practic pentru realizarea de felicitari decupate
Criptomonede Ghid practic pentru incepatori
Un avantaj al pozitionarii pe o anumita nisa este faptul ca veti sti cu cine va aflati in competitie pe piata economica. Sa spunem ca mai sunt alte 4 firme concurente cu care aveti de-a face. Faptul ca veti cunoaste clar ce oferte pun acestea la dispozitie, ce preturi cer, ce strategii adopta va va da un preview subtil a consecintelor viitoarelor dvs. actiuni. Este un proces dificil sa va concentrati atentia pe activitatile a mai multor tipuri de afaceri.
Sa spunem ca doriti sa va deschdeti o fabrica de incaltaminte si doriti sa comercializati produse destinate atat femeilor si adultilor cat si copiilor. Doriti, de asemenea sa aveti disponibile in portofoliul ofertei si produse elegante, si de tip sport, ortopedice si lista continua. Ganditi-va cata munca de cercetare veti duce pentru a aduna informatiile necesare care sa va spuna cu cine sunteti in competitie pe piata. Veti avea pe concurentul X care fabrica pantofi de dama de tip sport, apoi va fi si concurentul Y care fabrica sandale pentru copii si tot asa.
Nu veti putea sa luati decizii manageriale privind vanzarile sau promovarea afacerii dvs. ca tot unitar deoarece veti avea cu greu acces la cifrele existente pe piata si va fi un proces dificil sa stabiliti o conexiune intre toate nisele pe care le abordati. Mai mult, ganditi-va ca majoritatea clientilor care va vor achizitiona produsele vor fi familiile, din cauza faptului ca puneti la dispozitie o gama larga de tipuri de incaltaminte. Dar, si acesta este un mare “dar”, incaltamintea de lux, spre exemplu, nu poate fi pusa laolalta cu sandalele de plastic si cu tenesii de plaja si necesita o promovare total diferita. Cu alte cuvinte, iata deja prima categorie de incaltaminte pe care nu o veti pierde si care va va costa foarte scump, de altfel.
Acesta este motivul major pentru care intreprinzatorii abili aleg sa trateze nise clare si restranse pentru succesul in afaceri. Cu timpul puteti sa va dezvoltati si sa va largiti cu discretie domeniul de activitate, insa doar atat cat sa nu va repozitioneze pe cu totul alt domeniu.
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit