Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Plan de afaceri-Cum sa ne tratam clientii pierduti?

de
1737 0 10 Oct. 2011
Plan de afaceri


39% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
52% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI

In contextul actual al crizei economice se cere o strategie cat mai agresiva in procesul de cooptare si retinere a clientilor care ne imping pragul profitabilitatii intr-o directie ascendenta. Cu toate acestea, exista si segmentul clientilor pierdutie, o fosta parte integranta a audientei noastre. Cuvantul cheie este reciclarea si aceasta strategie trebuie sa se regaseasca in planul de afaceri al oricarei companii.

Afacerile devin profitabile atunci cand utilizeaza toate resursele ce le stau la dispozitie si livreaza cel mai bun rezultat in materie de profituri. Majoritatea afacerilor nu isi permit sa piarda nici macar un numar restrans de clienti si ar trebui sa depuna toate eforturile pentru a-i recastiga. Pe de o parte avem profit in minus, pe de alta parte avem castiguri in tabara competitiei. Iata doua mari dezavantaje pe care orice antreprenor le poate constientiza in mod real.

Insa ce ne determina clientii sa ne paraseasca afacerile? Aceasta este cea mai importanta intrebare pe care se cere sa ne-o auto-adresam. Motivele pe care aceste audiente pierdute le invoca pot deveni in cel mai scurt timp aceleasi pe care clientii existenti le pot adopta in procesul de afiliere in tabara concurentilor nostri din mediul business. O rezolvare a situatiei se cere in cel mai scurt timp posibil pentru a nu ne cauza pierderi mai multe si mai grave pentru bunul mers al afacerilor pe care le detinem.

Dar cum ne tratam clientii pierduti? Incercam sa ii re-cooptam? Solutia la aceasta intrebare sta in analizarea profiturilor castigate de pe urma lor cand inca ne erau clienti activi. Suma castigata si procentul adaugat in favoarea afacerii noastre ne va spune daca se merita si cat se merita sa investim in campanii de re-castigare a clientilor pierduti.

Cu alte cuvinte, se poate initia un proces profund de reciclare in contextul in care prea multe afaceri din prezent se concentreaza pe campaniile de cooptare de noi clienti sau de mentinere in activitate a celor deja existenti.

Toate aceste procese sunt necesare pentru afacerile cele mai profitabile, insa ele trebuie analizate pentru o eliberare a ROI-ului (Return On Investment) in termenul si in rata stabilita in prealabil.


Una dintre cele mai bune solutii este sa se adopte o strategie asemanatoare exit-interview-urilor. In cadrul companiilor solide, la plecarea unui angajat cheie se organizeaza un interview prin care se incearca sa se stabileasca motivele pentru care un angajat paraseste compania.

Motivele invocate picteaza o suma de situatii nefavorabile existente in cadrul companiei si care se cer rezolvate pentru a se evita o plecare in masa a angajatilor sai. Aceeasi strategie poate fi mapata si pe procesul de recastigare a fostilor clienti si de stagnare a plecarilor.

Cititi si "Riscuri mai mici in start-up-ul ideilor de afaceri profitabile"

Cultura de sofran
Cultura de sofran

Vezi detalii

Lavanda: cultura profitabila in 2017
Lavanda: cultura profitabila in 2017

Vezi detalii

Primii pasi pentru afacerea ta online
Primii pasi pentru afacerea ta online

Vezi detalii







Tags: afaceriafaceri profitabileplan de afacericlienti pierdutirecastigare clientiexit interview

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Plan de afaceri-Cum sa ne tratam clientii pierduti?
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Articole conexe

10 sfaturi utile pentru un plan de afaceri de succes

de Alina Constantinescu
09 Aug 2017
A face afaceri inseamna in primul rand sa iei decizii. Nu poti pleca in necunoscut, trebuie sa cunosti in detaliu piata, clientii, competitorii. Un...

Model plan de afaceri pentru ferme mici - Submasura 6.3

de Alina Constantinescu
24 Iul 2017
Prin intermediul Submasurii 6.3 din PNDR 2014-2020, fermierii au posibilitatea sa acceseze fonduri europene nerambursabile, in valoare de maxim...

Cum trebuie descris produsul sau serviciul in planul de afaceri

de Idei De Afaceri
20 Iul 2017
Potrivit Ghidului privind Elaborarea unui Plan de Afaceri, realizat de Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat, multi...

Secretul unei afaceri de succes? Un plan de afaceri bine realizat!

de Alina Constantinescu
13 Iul 2017
Pentru cine se realizeaza un plan de afaceri? Surprinzator, insa planul de afaceri il realizezi in primul rand pentru tine! Cu toate acestea, este...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Planul de marketing pentru firma ta

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

pet-shop

Intrebare: Buna ziua , vreau sa deschid un magazin pet-shop , eventual cu extensie pe cabinet veterinar . Se pot accesa fonduri europene pentru aceasta ramura sau prin programul start-up ? Multumesc anticipat pentru informatii

Raspuns: Investitori privaţi Grup de investitori privaţi sunt Ón căutarea pentru Fondul...  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Planul de marketing pentru firma ta
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Idei de AFACERI 2017




Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Planul de marketing pentru firma ta"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton