Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Plan de afaceri-Cum sa ne tratam clientii pierduti?
In contextul actual al crizei economice se cere o strategie cat mai agresiva in procesul de cooptare si retinere a clientilor care ne imping pragul profitabilitatii intr-o directie ascendenta. Cu toate acestea, exista si segmentul clientilor pierdutie, o fosta parte integranta a audientei noastre. Cuvantul cheie este reciclarea si aceasta strategie trebuie sa se regaseasca in planul de afaceri al oricarei companii.
Afacerile devin profitabile atunci cand utilizeaza toate resursele ce le stau la dispozitie si livreaza cel mai bun rezultat in materie de profituri. Majoritatea afacerilor nu isi permit sa piarda nici macar un numar restrans de clienti si ar trebui sa depuna toate eforturile pentru a-i recastiga. Pe de o parte avem profit in minus, pe de alta parte avem castiguri in tabara competitiei. Iata doua mari dezavantaje pe care orice antreprenor le poate constientiza in mod real.Cultura castravetelui anti-diabet
Cresterea prepelitelor japoneze
Cultura de sofran
Ghid practic Realizarea de sapun natural
Insa ce ne determina clientii sa ne paraseasca afacerile? Aceasta este cea mai importanta intrebare pe care se cere sa ne-o auto-adresam. Motivele pe care aceste audiente pierdute le invoca pot deveni in cel mai scurt timp aceleasi pe care clientii existenti le pot adopta in procesul de afiliere in tabara concurentilor nostri din mediul business. O rezolvare a situatiei se cere in cel mai scurt timp posibil pentru a nu ne cauza pierderi mai multe si mai grave pentru bunul mers al afacerilor pe care le detinem.
Dar cum ne tratam clientii pierduti? Incercam sa ii re-cooptam? Solutia la aceasta intrebare sta in analizarea profiturilor castigate de pe urma lor cand inca ne erau clienti activi. Suma castigata si procentul adaugat in favoarea afacerii noastre ne va spune daca se merita si cat se merita sa investim in campanii de re-castigare a clientilor pierduti.
Cu alte cuvinte, se poate initia un proces profund de reciclare in contextul in care prea multe afaceri din prezent se concentreaza pe campaniile de cooptare de noi clienti sau de mentinere in activitate a celor deja existenti.
Toate aceste procese sunt necesare pentru afacerile cele mai profitabile, insa ele trebuie analizate pentru o eliberare a ROI-ului (Return On Investment) in termenul si in rata stabilita in prealabil.
Una dintre cele mai bune solutii este sa se adopte o strategie asemanatoare exit-interview-urilor. In cadrul companiilor solide, la plecarea unui angajat cheie se organizeaza un interview prin care se incearca sa se stabileasca motivele pentru care un angajat paraseste compania.
Motivele invocate picteaza o suma de situatii nefavorabile existente in cadrul companiei si care se cer rezolvate pentru a se evita o plecare in masa a angajatilor sai. Aceeasi strategie poate fi mapata si pe procesul de recastigare a fostilor clienti si de stagnare a plecarilor.
Cititi si "Riscuri mai mici in start-up-ul ideilor de afaceri profitabile"
Articole conexe
Plan de afaceri florarie. Cum incepi o afacere cu flori de vanzare
de Bianca TilaPlan de afaceri cofetarie: Cum iti poti transforma pasiunea intr-un business profitabil
de Bianca TilaPlan de afaceri pentru o berarie. Cum poti impresiona investitorii
de Bianca TilaINS: Comertul cu ridicata a afisat cifre de afaceri in crestere
de Bianca TilaAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit