Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

7 metode sa iti faci clientii sa te placa

de
3827 0 02 Iun. 2011
Start in afaceri


61% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

3.33
din 3 voturi
RATING UTILIZATORI

In zilele noastre, majoritatea se concentreaza pe cum sa adauge in portofoliu clienti noi si nu mai acorda aceeasi atentie celor existenti. Fiecare client conteaza si stim cu totii ca este mult mai greu sa fidelizezi decat sa obtii un client nou. Clientii aleg un produs nu doar pentru ca le este necesar, ci pentru ca agreeaza sau nu compania producatoare. Este, de asemenea, este foarte important nivelul calitatii contactului creat cu clientul.

Daca unui client nu ii va placea atitudinea omului de vanzare nu va cumpara nici produsul oferit de companie. Daca vorbim de monopol, atunci clientul va avea grija sa intarzie procesul de achizitie pana va cunoaste pe altcineva din cadrul companiei. Cum credeti ca reusesc companiile sa piarda din clientii actuali?

Iata 7 sfaturi pe care sa le luati in considerare pentru a va fideliza clientii si pentru a-i face sa va placa:

• Nu face presupuneri
Ai putea sa crezi ca stii ce isi doreste clientul tau. Gresit! Nu iti poti permite sa faci presupuneri in numele lui, trebuie sa afli ce isi doreste.

Majoritatea companiilor inregistreaza o rata mare de esec tocmai datorita faptului ca incearca sa creeze o oferta acolo unde nu exista cerere. Asa ca nu face si tu aceeasi greseala.

Testeaza si incepe-ti afacerea la un nivel mai restrans. Construeste-ti strategia pe baza nevoilor si dorintelor din piata tinta. Nu numai ca vei veni in intampinarea lor cu produsele dorite, dar vei putea sa anticipezi si sa inovezi.

• Livreaza intotdeauna la timp
Pentru a-ti tine clientii aproape trebuie sa iti respecti cuvantul dat. Fa livrarile la timp si la nivelul pe care l-ai promis. Daca intampini o problema, trebuie sa iti anunti clientul cat mai repede si sa incerci sa o rezolvi.

Chiar si o problema reala poate fi considerata de catre client o dovada de neseriozitate daca el are nevoie urgenta de ceea ce trebuie sa ii livrezi tu. Asa ca trebuie sa te asiguri ca ai intotdeauna si un plan B.


Ferma ecologica de gaini Brahma
Ferma ecologica de gaini Brahma

Vezi detalii

Trucuri si sfaturi pentru livada ta de vis
Trucuri si sfaturi pentru livada ta de vis

Vezi detalii

Ghid practic pentru realizat felicitari de lux
Ghid practic pentru realizat felicitari de lux

Vezi detalii





• Creeaza programe de fidelizare
Este foarte util sa iti creezi un sistem prin care iti poti fideliza clientii. Nu este suficient sa ii fidelizezi doar pe ei, asa ca atunci cand creezi un astfel de sistem ai grija sa iti incluzi angajatii si partenerii de afaceri in el.

• Ofera programe de training pentru angajati
Astfel de programe ii vor ajuta pe angajati, dar in primul rand iti va ajuta compania. Va creste reputatia companiei, va genera incredere, empatie si vor exista alte competente de comunicare verbala.

• Spune "Multumesc"
Incearca sa le oferi colaboratorilor tai si clientilor tai scrisori de multumire. Vor vedea ca nu ai avut ca unic scop sa le vinzi ceva, ci ca doresti o relatie solida pe termen lung. Poti face asta si cu angajatii, este foarte important sa le mentii increderea in companie prin astfel de acte de motivare.

Este foarte important sa faci asta pentru toti clientii tai. Nu face diferente intre ei, chiar daca exista. Toti clientii tai sunt importanti si trebuie tratati ca atare. Zvonurile circula foarte rapid in orice piata, asa ca nu va fi placut atunci cand un client va afla ca a primit mai putina atentie decat altul.

• Pastreaza legaturile
Frecventa acestor amanunte poate varia, dar fiecare client de-al tau trebuie sa primeasca atentie din partea ta dupa primul contact.

Chiar daca nu este nevoie in mod special sa revii la un client, trebuie sa o faci. Ofera-i atentie, invita-i la evenimentele organizate de companie, daca este cazul. Include-i in lista de mailuri pentru newsletter-uri sau pur si simplu creeaza o legatura sociala cu acestia. Se poate sa aveti lucruri in comun si sa puteti intretine discutii din alt domeniu.

• Creeaza programe VIP
Stiu ca am spus ca toti clientii sunt la fel de importanti si asa este. Poti crea in schimb diverse programe de tip VIP in care pot intra cei care vor indeplini anumite conditii. In felul acesta nu vor aparea conflicte.

Un client care are un volum mai mic nu se va simti neindreptatit daca nu primeste aceleasi beneficii cu cel care are volume triple.

Va fi foarte clar de unde apare diferentierea. Ai grija ca atunci cand concepi un astfel de program sa ii informezi pe toti de la inceput. Aceasta poate fi un bun instrument in procesul de crestere a vanzarilor.

Acei client care vor avea nevoie vor incepe sa solicite mai mult pentru a putea accesa programul VIP, iar asta nu are cum sa iti dauneze.

 



Tags: clientiprograme de fidelizareprograme viptraining

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

7 metode sa iti faci clientii sa te placa
Rating:
Nota: 3.33 din 3 voturi

Articole conexe

Coada care atrage clientii - o metoda utila la debutul afacerii

de Vasile Coman
06 Iun 2016
Coada la vanzarea unui produs atrage clientii, este un lucru stiut. Unii intreprinzatori chiar recurg la anumite trucuri pentru crearea artificiala a...

Angajatii fericiti, clienti mai multumiti!

de Teo Manole
07 Aug 2015
Angajatii fericiti, care imbina cu succes cariera si viata de familie, transmit incredere clientilor si ii incurajeaza sa revina. Cu totii ne amintim...

Cum sa obtii feed-back util de la clientii tai?

de Catalin Chivu
14 Iul 2015
Succesul in afaceri depinde de activitati orientate catre client. Daca vrei sa stii mai multe despre cum si ce sa-i oferi, cel mai simplu mod este...

2 idei de afaceri pentru clientii cu bani si lipsa de timp

de Marinache Horia Cristian
03 Iul 2015
Lipsa de timp a unora poate fi o oportunitate de afaceri pentru tine! Cum poti fructifica lipsa de timp a oamenilor cu bani? Iata 2 idei de afaceri...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

unde gasesc finantare privata?

Intrebare: Buna seara,

Detin o afacere in domeniul agricol dar nu gasesc capital pentru dezvoltare acesteaia.
Tin sa va aduc la cunostinta ca nu doresc imprumuturi sau finantari din partea bancilor, cu dobanda exagerata si garantii imobiliare (insuficiente din punctul acetora de vedere chiar daca valoreaza dublu fata de capitalul dorit)
Doresc o finantare din partea unor oameni de afaceri, investitori privati sau grupuri de investitori etc. dar nu stiu unde sau cum as putea sa gasesc aceste persoane pentru a le propune ideea mea de dezvoltare.

Orice informatie este utila.

Multumesc !

Raspuns: Buna ziua, Daca imi permiteti pentru a atrage potentiali investitori dumneavoastra trebuie sa...  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2017




Descarca Alerta




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton