Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
7 metode sa iti faci clientii sa te placa
In zilele noastre, majoritatea se concentreaza pe cum sa adauge in portofoliu clienti noi si nu mai acorda aceeasi atentie celor existenti. Fiecare client conteaza si stim cu totii ca este mult mai greu sa fidelizezi decat sa obtii un client nou. Clientii aleg un produs nu doar pentru ca le este necesar, ci pentru ca agreeaza sau nu compania producatoare. Este, de asemenea, este foarte important nivelul calitatii contactului creat cu clientul.
Daca unui client nu ii va placea atitudinea omului de vanzare nu va cumpara nici produsul oferit de companie. Daca vorbim de monopol, atunci clientul va avea grija sa intarzie procesul de achizitie pana va cunoaste pe altcineva din cadrul companiei. Cum credeti ca reusesc companiile sa piarda din clientii actuali?
Cultura de sofran
Propriul meu plan de afaceri
Ghid practic pentru realizat felicitari de lux
Cresterea prepelitelor japoneze
Iata 7 sfaturi pe care sa le luati in considerare pentru a va fideliza clientii si pentru a-i face sa va placa:
• Nu face presupuneri
Ai putea sa crezi ca stii ce isi doreste clientul tau. Gresit! Nu iti poti permite sa faci presupuneri in numele lui, trebuie sa afli ce isi doreste.
Majoritatea companiilor inregistreaza o rata mare de esec tocmai datorita faptului ca incearca sa creeze o oferta acolo unde nu exista cerere. Asa ca nu face si tu aceeasi greseala.
Testeaza si incepe-ti afacerea la un nivel mai restrans. Construeste-ti strategia pe baza nevoilor si dorintelor din piata tinta. Nu numai ca vei veni in intampinarea lor cu produsele dorite, dar vei putea sa anticipezi si sa inovezi.
• Livreaza intotdeauna la timp
Pentru a-ti tine clientii aproape trebuie sa iti respecti cuvantul dat. Fa livrarile la timp si la nivelul pe care l-ai promis. Daca intampini o problema, trebuie sa iti anunti clientul cat mai repede si sa incerci sa o rezolvi.
Chiar si o problema reala poate fi considerata de catre client o dovada de neseriozitate daca el are nevoie urgenta de ceea ce trebuie sa ii livrezi tu. Asa ca trebuie sa te asiguri ca ai intotdeauna si un plan B.
• Creeaza programe de fidelizare
Este foarte util sa iti creezi un sistem prin care iti poti fideliza clientii. Nu este suficient sa ii fidelizezi doar pe ei, asa ca atunci cand creezi un astfel de sistem ai grija sa iti incluzi angajatii si partenerii de afaceri in el.
• Ofera programe de training pentru angajati
Astfel de programe ii vor ajuta pe angajati, dar in primul rand iti va ajuta compania. Va creste reputatia companiei, va genera incredere, empatie si vor exista alte competente de comunicare verbala.
• Spune "Multumesc"
Incearca sa le oferi colaboratorilor tai si clientilor tai scrisori de multumire. Vor vedea ca nu ai avut ca unic scop sa le vinzi ceva, ci ca doresti o relatie solida pe termen lung. Poti face asta si cu angajatii, este foarte important sa le mentii increderea in companie prin astfel de acte de motivare.
Este foarte important sa faci asta pentru toti clientii tai. Nu face diferente intre ei, chiar daca exista. Toti clientii tai sunt importanti si trebuie tratati ca atare. Zvonurile circula foarte rapid in orice piata, asa ca nu va fi placut atunci cand un client va afla ca a primit mai putina atentie decat altul.
• Pastreaza legaturile
Frecventa acestor amanunte poate varia, dar fiecare client de-al tau trebuie sa primeasca atentie din partea ta dupa primul contact.
Chiar daca nu este nevoie in mod special sa revii la un client, trebuie sa o faci. Ofera-i atentie, invita-i la evenimentele organizate de companie, daca este cazul. Include-i in lista de mailuri pentru newsletter-uri sau pur si simplu creeaza o legatura sociala cu acestia. Se poate sa aveti lucruri in comun si sa puteti intretine discutii din alt domeniu.
• Creeaza programe VIP
Stiu ca am spus ca toti clientii sunt la fel de importanti si asa este. Poti crea in schimb diverse programe de tip VIP in care pot intra cei care vor indeplini anumite conditii. In felul acesta nu vor aparea conflicte.
Un client care are un volum mai mic nu se va simti neindreptatit daca nu primeste aceleasi beneficii cu cel care are volume triple.
Va fi foarte clar de unde apare diferentierea. Ai grija ca atunci cand concepi un astfel de program sa ii informezi pe toti de la inceput. Aceasta poate fi un bun instrument in procesul de crestere a vanzarilor.
Acei client care vor avea nevoie vor incepe sa solicite mai mult pentru a putea accesa programul VIP, iar asta nu are cum sa iti dauneze.
Articole conexe
Viata de antreprenor. Cum gasesc clienti?
de Idei de afaceriCredite rapide special concepute pentru noii clienti seniori, de la Provident Financial Romania!
de Idei de afaceri3 idei de afaceri profitabile care tin cont de nevoile de baza ale potentialilor clienti
de Idei de afaceri7 lucruri pe care sa nu le faci. Sunt deranjante pentru clienti
de Florin AmarieiAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit