de Bianca Tila
15 Nov. 2024
8
Compania Antibiotice a inregistrat, in primele noua luni ale acestui an, un profit net de 87,9 milioane de lei, in crestere cu 15% fata de aceeasi perioada din 2023, conform unui comunicat al companiei.
In primele noua luni din 2023, compania a raportat un profit de 76,7 milioane lei.
Afacerile societatii din piata interna si pietele internationale in primele noua luni au insumat 506 milioane lei, in crestere cu 9% fata de perioada similara a anului trecut. La acel moment, cifra de afaceri era de 463 milioane lei.
Pe piata interna, Antibiotice a realizat o cifra de afaceri neta in valoare de 303,79 milioane lei, cu 5% peste nivelul realizat in aceeasi perioada a anului 2023.
"In aceasta perioada, principalele obiective pe care Antibiotice si-a concentrat activitatea au fost reprezentate de cresterea cotei de piata corelate cu potentialul de vanzare al produselor in fiecare din segmentele pietei pharma, respectiv: farmacii cu circuit inchis (hospital) si farmacii cu circuit deschis (retail)", se mentioneaza in comunicat.
In perioada ianuarie - septembrie 2024, Antibiotice Iasi a afisat, pe piata internationala,o cifra de afaceri de 202,26 milioane lei, cu 16% mai mare decat cea inregistrata in perioada similara a anului anterior, efect pozitiv al strategiei de expansiune teritoriala a companiei.
"Exportul de substante active antifungice consolideaza pozitia companiei pe pietele internationale. Substantele active antifungice produse de Antibiotice Iasi sunt vandute in peste 55 tari la nivel mondial. In perioada analizata, s-a inregistrat progres in principalele proiecte de dezvoltare din zonele Europa, America de Nord si America Latina", se mai precizeaza in document.
Veniturile din vanzarea de produse finite au fost in valoare de 130,4 milioane lei, in crestere cu 20% raportat la perioada similara a anului trecut (108,3 milioane lei).
In orientul Mijlociu s-a inregistrat o crestere de 50% a vanzarilor, fata de perioada ianuarie-septembrie 2023. Rezultatul se inregistreaza ca urmare a patrunderii pe piata Emiratelor Arabe Unite si cresterii vanzarilor in Arabia Saudita si Irak atat pe portofoliul de medicamente antiinfectioase, cat si pe cel destinat afectiunilor cardiovasculare.
In celelalte regiuni, traditionale pentru companie, precum America de Nord, Asia (Vietnam) si Moldova, vanzarile s-au inscris pe un trend de crestere intre 8-20% si se mentin astfel in top 5 teritorii strategice ale companiei.
In primele noua luni ale acestui an portofoliul companiei a fost completat cu 19 produse noi. "Acestea se adreseaza patologiilor infectioase, cardiovasculare, musculo-scheletice, ale tractului digetiv si sistemului nervos central, in conformitate cu directiile de dezvoltare strategica ale companiei", se mentioneaza in comunicat.
De asemenea, portofoliul de forme solide orale a fost completat cu 16 produse noi:
- 4 produse cu prescriptie medicala pe clasa antiinfectioase (medicatie critica conform listei publicata de European Medicines Agency)
- 4 suplimente alimentare destinate ameliorarii simptomatologiei datorate infectiilor urinare, disconfortului abdominal, sanatatii cardiovasculare si favorizarii unui somn natural
- 8 produse din gama de suplimente veterinare (utilizate in tratamentul afectiunilor cutanate, afectiunilor sau infectiilor acute ale tractului urinar, imbunatatirii imunitatii, refacerii si mentinerii florei intestinale, a sanatatii articulatiilor, functiei hepatice si sustinerii functiei renale).
Portofoliul diviziei de produse topice a fost completat cu trei produse noi, respectiv un dispozitiv medical destinat prevenirii si tratamentului cicatricilor si doua produse dermatocosmetice, parte a unei linii de produse destinate ingrijirii tenului seboreic, cu tendinta acneica.
Compania a realizat investitii totale de 78,5 milioane de lei, in perioada mentionata. Valoarea este cu peste 50% mai mare decat cea realizata in perioada similara a anului anterior, de 51,03 milioane lei.
"Investitii in dezvoltarea portofoliului de produse. In perioada de referinta au continuat investitiile in proiecte de cercetare-dezvoltare in vederea obtinerii unor produse noi, de calitate, sigure, eficiente si competitive pe piata.
Obiectivul principal al portofoliului viitor este consolidarea pozitiei pe piata interna si fructificarea potentialului in pietele internationale, asimiland produse aflate in ultimele tendinte de prescriere si consum", se mai precizeaza in document.
In septembrie a acestui an, Antibiotice SA a intrat in indicele principal de la Bursa de Valori Bucuresti, BET, care cuprinde cele mai tranzactionate 20 de companii listate, considerate cele mai performante de pe piata romaneasca de capital.
de
Bianca Tila Pasionata de zona business, Bianca Tila aduce zilnic in fata cititorilor starea afacerilor de pe piata nationala si internationala. Ofera idei de afaceri rentabile potrivite situatiei actuale, strategii de marketing si modele de afaceri in diverse zone.
Tags: antibioticeprofit netmedicamente