de Bianca Tila
26 Aug. 2022
864
Cifra de afaceri in primele sanse luni ale Grupului MedLife a fost in valoare de 865 milioane de lei, in crestere cu 28% fata de primul semestru din 2021.
In ceea ce priveste profitul net al Grupului, acesta a afisat scaderi cu 36,2% in primul semestru la 45,6 milioane de lei. Veniturile operationale au urcat cu 27,2% la 864,6 milioane de lei, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.
"Rezultatul net inregistrat in 2022 a scazut cu 25.904.389 lei, comparativ cu 2021, de la un profit de 71.551.356 lei in 2021 la un profit de 45.646.967 lei in 2022. Scaderea reprezinta translatarea scaderii profitului operational in rezultatul net. Luand in calcul situatiile pro-forma, vanzarile pentru perioada de 6 luni incheiata la 30 iunie 2022 insumeaza 865.135.095 lei, iar EBITDA ajustataa 144.967.751 lei", arata compania.
Cifra de afaceri pro-forma raporatata nu include trei achizitii importante: Spitalul Muntenia, Grupul Medici's si SWEAT Concept. In prezent, aceste tranzactii sunt in curs de aprobare a Consiliului Concurentei sau in curs de finalizare.
Investitiile din aceasta perioada reflecta evolutia grupului. Mai exact, grupul s-a concentrat pe consolidarea retelei MedLife la nivel national, unde a deschis si achizitionat noi clinici si centre medicale de excelenta in orase cheie din tara. Acest pas a fost realizat in scopul imbunatatirii accesului la servicii medicale de calitate si pentru a contribui la un stil de viata mai sanatos al pacientilor prin solutii complexe.
Prin semnarea a 12 achizitii strategice, MedLife si-a dezvoltat infrastructura medicala. De asemenea, la nivel national a reusit sa consolideze servicii prin intermediul celor doua retele ale grupului: MedLife si Sfanta Maria.
Grupul a reusit sa se mentina ca lider la nivel national, urmarind si dezvoltarea unor linii de business care sa raspunda nevoilor pacientilor cu solutii specifice, de nisa, precum diagnosticul si tratamentul cancerelor prin cumpararea Neolife, a afectiunilor oftalmologice prin cumpararea Opticristal si integrarea serviciilor de wellness prin preluarea pachetului majoritar al salilor de fitness SWEAT Concept.
La nivel national, MedLife a continuat si dezvoltarea organica prin noi inaugurari de centre medicale, precum deschiderea a doua clinici de medicina dentara la Craiova si Ploiesti sub brandul DENT ESTET, deschiderea unei Hyperclinici noi la Targu Mures si lansarea unor centre de nisa la Arad, Targoviste si Craiova.
Cele mai mari cresteri inregistrate de grup au fost pentru divizia de clinici, cu 48,6% fata de anul trecut, respectiv spitale cu 14,4% comparativ cu perioada similara a anului precedent. Aceste evolutii reflecata cererea ridicata pentru serviciile in regim de ambulatoriu in reteua de clinici.
In ceea ce priveste divizia de stomatologie, aceasta a avut o crestere mai temperata. Aceste rezultate sunt urmarea investitiilor realizate in ultima perioada in noi achizitii si inaugurari de noi clinici dentare.
In perioada urmatoare, reprezentantii MedLife au in plan o strategie de dezvoltare atat la contextul macro-economic la nivel national, cat si la nivel regional.
MedLife este un operator privat de sanatate, ce este listat la Bursa de Valori Bucuresti.
de
Bianca Tila Pasionata de zona business, Bianca Tila aduce zilnic in fata cititorilor starea afacerilor de pe piata nationala si internationala. Ofera idei de afaceri rentabile potrivite situatiei actuale, strategii de marketing si modele de afaceri in diverse zone.
Tags: medlifeprofit netcifra de afacericlinici