de Bianca Tila
31 Mai. 2022
889
Lidl a castigat 2 miliarde de lei, avand 30 de magazine noi si noua relocari. Vanzarile din 2021 se apropie de 15 miliarde de lei, insa profitul scade.
In rulajele Lidl s-a simtit prezenta celui de-al doilea an de expansiune agresiva. In 2021, rulajele au crescut cu 15,6% fata de anul anterior, pana la 14,8 miliarde de lei. Aceste date claseaza demersul companiei ca cel mai puternic avans raportat de un retailer modern, anul trecut. Cu toate acestea, profitul companiei a scazut.
Pentru retailerul german Lidl, strategia expansiunii agresive a functionat si anul trecut, in cel de-al doilea an marcat de pandemie. Cresterea companiei de 15,6% a fost adusa de cele 30 magazine noi si cele noua relocari. Lidl a inregistrat o crestere mult peste cea a concurentei, dar sub cea din anul anterior.
Potrivit datelor Ministerului Finantelor Publice, compania a raportat o cifra de afaceri neta de peste 14,8 miliarde de lei, cu aproximativ 2 miliarde de lei mai mult decat anul trecut.
Retailerul a inregistrat o crestere a cifrei de afaceri de 31,7% si un profit cu 54% mai mare, cu un an in urma. Tot atunci, compania inaugura 33 de unitati. Insa, profitul retailerul german s-a diminuat cu 2,5% pana la 737,4 milioane de lei, reprezentand 4,9% din cifra de afaceri.
Marja de profit a companiei era de 5,8%, in 2020. Numarul mediu de angajati a depasit 9.000, cu 313 mai multi decat anul trecut.
Retailul alimentar a avut mult de castigat in perioada pandemica, in ciuda restrictiilor, a dificultatilor in aprovizionare si a fluctuatiilor mari in consum. Jucatorii care au continuat sa investeasca in expansiune au reusit cresteri si de doua cifre.
Pana in 2020, Kaufland se inscria ca cel mai mare retailer alimentar din Romania. In prezent, a trecut pe locul al doilea, dupa Lidl, raportand in 2021 o cifra de afaceri neta de peste 13,9 miliarde de lei. Fata de 2020, se afla o crestere de 8,8%, conform datelor financiare publicate de Ministerul de Finante.
In 2020, profitul companiei este mai mic, de 887 milioane de lei, fata de 970,3 milioane de lei (minus 8,5%). Asadar, marja profitului net s-a diminuat de la 7,5% la 6,3% din cifra de afaceri.
Anul trecut, Carrefour a rulat in Romania mai multi bani cu un numar mediu mai mic de angajati. Carrefour este un grup francez de retail, ce include vanzarile celor patru entitati pe care le opereaza. Anul trecut, compania a trecut la 13,1 miliarde de lei, fata de 12,6 miliarde de lei cu un an in urma. Carrefour Romania SA a raportat cea mai mare crestere a ciferi de afaceri, de 4,1% fata de 2020, pana la 9,3 miliarde de lei. Societatea a inregistrat o crestere record a profitului net, de 6,6%, pana la 29,7 milioane de lei.
Lidl este un lant de magazine de tip discount. Acesta este operat de concernul Lidl Stiftung&Co. Compania a fost fondata in Germania, in anul 1930 de catre Josef Schwarz.
In prezent, Lidl detine peste 10.000 de magazine la nivel international (in 28 de tari).
de
Bianca Tila Pasionata de zona business, Bianca Tila aduce zilnic in fata cititorilor starea afacerilor de pe piata nationala si internationala. Ofera idei de afaceri rentabile potrivite situatiei actuale, strategii de marketing si modele de afaceri in diverse zone.
Tags: lidlretailer alimentar