de Bianca Tila
08 Iul. 2022
854
Volvo inregistreaza scaderi importante, vanzarile companiei au incetinit cu 27% in luna iunie a acestui an. Acest declin financiar majoreaza in primul semestru al anului, motivele principale fiind legate de criza de semiconductori.
In luna iunie a acestui an, Volvo a vandut 49.904 autoturisme, cu 26,9% mai putine fata de anul trecut. Singurul segment din marca de lux care a adus crestere in acest an este gama Recharge, reprezentata de masinile electrice si hibride.
Un impact sever asupra productiei l-a avut carantina din China, pe fondul numarului de cazuri de Covid-19. Astfel, situatia a condus spre afectarea productiei si a vanzarilor, conform holdingului chinez Geely.
Compania suedeza a vandut in prima jumatate a acestui an 291.301 de autoturisme. Rezultatele sunt intr-un declin cu aproximativ 23,5% fata de anul precedent din aceeasi perioada. Din totalul vanzarilor masinile electrice au urcat la 7,6%, astfel numarul lor este de trei ori mai mare decat in 2021.
Gama Recharge cuprinde masini electrice si plug-in hybrid. Aceasta gama de lux dezvoltata de Volvo a crescut ponderea in totalul vanzarilor la 32,3%. De asemenea, Volvo mentioneaza ca au crescut si achizitiile pe baza de subscriptie cu aproximativ 122% raportat la anul trecut. Vanzarile online au inregistrat o crestere de 86% fata de 2021.
Volvo a vandut 16.039 de autoturisme in luna iunie doar in Europa, cu 44,1% mai putine, respectiv 119.770 de autoturisme inregistrate pe cele sase luni. Astfel, este raportata cea mai mare scadere a vanzarilor companiei, dintre toate pietele globale.
O revenire a vanzarilor a afisat-o China in luna iunie, scaderea fiind diminuata pana la -1,3% comparativ cu anul anterior. Totusi, volumul din primul semestru a ramas sub cel din 2021, cu 70.233 autoturisme, comparativ cu 95.252 in 2021 (-16,3%).
In prezent, Volvo Cars este de parere ca situatia se va imbuinatati, cu un nivel mult mai bun in luna iulie, fata de cele anterioare. De asemenea, se estimeaza ca livrarile la masinile electrice si hibride vor fi afectate in urmatorul trimestru, potrivit oficialilor Volvo.
Printre cele mai vandute modele ale Volvo in luna iunie se numara XC60 (18.275 de unitati, aproximativ 5.000 mai putine fata de anul trecut), XC40 (10.194, aproximativ la jumatate fata de 2021) si XC90 (9949 unitati, aproape egal cu cel din 2021).
Rezultatele financiare pe prima jumatate a anului o sa le anunte pe 20 iulie. In acest moment, este de asteptat o scadere semnificativa fata de anul trecut, cand se afisa cel mai bun semestru din istoria Volvo. La acel moment veniturile erau de 13,8 miliarde de euro, cu un profit operational de 1,3 miliarde de euro. De asemenea, acesta marca un record in istoria de 100 de ani a companiei.
Volvo Cars a incheiat semestrul de pierdere din 2020 cu un deficit de 1 miliard de euro. De la sfarsitul anului 2021, compania este tranzactionata pe bursa Nasdaq din Suedia.
de
Bianca Tila Pasionata de zona business, Bianca Tila aduce zilnic in fata cititorilor starea afacerilor de pe piata nationala si internationala. Ofera idei de afaceri rentabile potrivite situatiei actuale, strategii de marketing si modele de afaceri in diverse zone.
Tags: volvo carsvolvo xc60scaderi volvo