Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Afacerea momentului - Call center pentru servicii de recuperare a creantelor

de Liviu Deculescu 12 Mai. 2015 4713
4.75 din 4 voturi
RATING UTILIZATORI
67% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
35% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
47% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

De ce o afacere cu un call center? Call center-ul este un instrument perfect pentru activitatea de recuperare a creantelor de la restantieri/ rau-platnici. Iar creantele (catre banci si alte institutii financiare, catre furnizori de servicii de date etc.) au crescut exponential in aceasta perioada de recesiune.

Creantele au crescut intr-atat, incat firmele cu asemenea creante sunt nevoite sa externalizeze din ce in ce mai mult sau chiar intreaga activitate de recuperare a creantelor, fiind acum dispuse sa ofere partenerilor recuperatori un procent mai ridicat din valoarea creantelor recuperate.

Care este investitia intr-un call center?

Daca incepem afacerea doar cu outbound (apeluri efectuate de agenti catre clienti, fara primirea de apeluri), nu este nevoie de la inceput de o aplicatie de call center in adevaratul sens al cuvantului, decat in cazul unei activitati mai complexe si de volum mai mare.

Rapoartele oferite de "sistem" vor fi, pentru un call center care incepe cu recuperare creante, minimale: numar apelat, data si ora apel, status apel (raspuns, nu raspunde, numar gresit, ton de fax etc.), durata convorbire, suma datorata, data scadenta, numar de zile de intarziere, a mai fost contactat (nu/ data ultimului contact in acest sens), de cate ori a mai fost contactat (0, 1 etc.), s-a mai discutat cu clientul (de cate ori), data ultimei discutii telefonice cu clientul, s-a vorbit cu clientul (da/ nu), a promis plata (da/ nu), motiv intarziere plata (lista derulanta, care sa permita insa si un raspuns deschis), motiv pentru care nu plateste etc.

Atentie: este necesar sa aveti acces la datele de incasari din clienti restantieri ale partenerului (incasari de la clientii primiti pentru apelare), aceste rapoarte de incasari vor fi corelate cu cele ale campaniilor de apelare (outbound). Pe masura ce volumul si complexitatea activitatii cresc va fi, intr-adevar, necesara o aplicatie de call center in adevaratul sens al cuvantului.

Cheltuielile cu spatiul si cu echipamentele pot fi relativ reduse la inceput, dar este drept ca inchirierea si amenajarea unui spatiu de mici dimensiuni va ingreuna si complica viitoarea extindere.

Cat priveste cheltuielile cu personalul, este de mentionat ca salariile de debut ale agentilor de call center sunt relativ reduse si ca in aceasta activitate se foloseste in general, complementar salariului, un sistem de bonificatii in functie de performanta (spre exemplu, in cazul activitatii de recuperare a creantelor, bonificatiile pot fi acordate in functie de incasarile in x zile de la apel, de la cei cu care s-a discutat/ de la cei care au promis plata).

Asadar, cheltuielile de personal vor fi partial corelate cu profitul, deoarece atat incasarile, cat si bonificatiile personalului depind de gradul de recuperare a creantelor. Cheltuielile de infiintare a unui call center vor fi de minim cateva zeci de mii de euro, dar sansele ca investitia sa "merite" sunt mari. Dezvoltarea cu aplicatie si echipament adecvate unei activitati complexe poate costa intre cateva sute de mii si cateva milioane (sau chiar zeci de milioane) de euro.

Dar concurenta? Mai este loc pe aceasta piata?

Cererea de servicii de call center este superioara ofertei si creste inca mai rapid decat oferta, asa ca loc este. In plus, odata demarata afacerea, va puteti extinde catre piete externe (servicii de call center, in special pe vanzari, in acest caz, pentru clienti externi, cu agenti vorbitori ai limbii/ limbilor necesare).




Tags: afacereafaceriservicii de call centercall centercreanterecuperare creanterecuperatori

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 4.75 din 5 - 4 voturi.

Articole conexe

Doua afaceri sezoniere din care sa scoti un profit maxim pe litoral

de Idei de afaceri
08 Sep 2020
Daca si tu vrei sa oferi un corespondent in realitate expresiei „castiga intr-o luna cat altii in zece”, in Romania nu ai foarte multe variante...

Masinile devin o afacere din ce in ce mai profitabila

de Florin Amariei
15 Iul 2019
Cifra de afaceri din comertul cu autovehicule si motociclete a crescut in mai cu 9,7%, serie bruta, fata de aceeasi luna a anului trecut. In...

Profita de un motor verificat pentru afacerea ta online!

de Florin Amariei
17 Oct 2018
Vanzarile pe Amazon sunt de ordinul miliardelor - in fiecare zi! Pe Amazon exista 304 milioane de conturi active, iar daca afacerea ta este...

Salvarea mediului inconjurator poate fi o afacere

de Florin Amariei
30 Sep 2019
Nu mai e nicio urma de indoiala ca traim intr-o perioada in care clima se schimba rapid. Putem, insa, sa incetinim aceasta schimbare si sa facem bani...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2022







 
[x]