Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Afacerea momentului - Call center pentru servicii de recuperare a creantelor
De ce o afacere cu un call center? Call center-ul este un instrument perfect pentru activitatea de recuperare a creantelor de la restantieri/ rau-platnici. Iar creantele (catre banci si alte institutii financiare, catre furnizori de servicii de date etc.) au crescut exponential in aceasta perioada de recesiune.
Creantele au crescut intr-atat, incat firmele cu asemenea creante sunt nevoite sa externalizeze din ce in ce mai mult sau chiar intreaga activitate de recuperare a creantelor, fiind acum dispuse sa ofere partenerilor recuperatori un procent mai ridicat din valoarea creantelor recuperate.Magazin Online - cum sa pornesti propria ta afacere online
3 culturi profitabile - Goji Merisoare Aronia
Cultura de sofran
Care este investitia intr-un call center?
Daca incepem afacerea doar cu outbound (apeluri efectuate de agenti catre clienti, fara primirea de apeluri), nu este nevoie de la inceput de o aplicatie de call center in adevaratul sens al cuvantului, decat in cazul unei activitati mai complexe si de volum mai mare.
Rapoartele oferite de "sistem" vor fi, pentru un call center care incepe cu recuperare creante, minimale: numar apelat, data si ora apel, status apel (raspuns, nu raspunde, numar gresit, ton de fax etc.), durata convorbire, suma datorata, data scadenta, numar de zile de intarziere, a mai fost contactat (nu/ data ultimului contact in acest sens), de cate ori a mai fost contactat (0, 1 etc.), s-a mai discutat cu clientul (de cate ori), data ultimei discutii telefonice cu clientul, s-a vorbit cu clientul (da/ nu), a promis plata (da/ nu), motiv intarziere plata (lista derulanta, care sa permita insa si un raspuns deschis), motiv pentru care nu plateste etc.
Atentie: este necesar sa aveti acces la datele de incasari din clienti restantieri ale partenerului (incasari de la clientii primiti pentru apelare), aceste rapoarte de incasari vor fi corelate cu cele ale campaniilor de apelare (outbound). Pe masura ce volumul si complexitatea activitatii cresc va fi, intr-adevar, necesara o aplicatie de call center in adevaratul sens al cuvantului.
Cheltuielile cu spatiul si cu echipamentele pot fi relativ reduse la inceput, dar este drept ca inchirierea si amenajarea unui spatiu de mici dimensiuni va ingreuna si complica viitoarea extindere.
Cat priveste cheltuielile cu personalul, este de mentionat ca salariile de debut ale agentilor de call center sunt relativ reduse si ca in aceasta activitate se foloseste in general, complementar salariului, un sistem de bonificatii in functie de performanta (spre exemplu, in cazul activitatii de recuperare a creantelor, bonificatiile pot fi acordate in functie de incasarile in x zile de la apel, de la cei cu care s-a discutat/ de la cei care au promis plata).
Asadar, cheltuielile de personal vor fi partial corelate cu profitul, deoarece atat incasarile, cat si bonificatiile personalului depind de gradul de recuperare a creantelor. Cheltuielile de infiintare a unui call center vor fi de minim cateva zeci de mii de euro, dar sansele ca investitia sa "merite" sunt mari. Dezvoltarea cu aplicatie si echipament adecvate unei activitati complexe poate costa intre cateva sute de mii si cateva milioane (sau chiar zeci de milioane) de euro.
Dar concurenta? Mai este loc pe aceasta piata?
Cererea de servicii de call center este superioara ofertei si creste inca mai rapid decat oferta, asa ca loc este. In plus, odata demarata afacerea, va puteti extinde catre piete externe (servicii de call center, in special pe vanzari, in acest caz, pentru clienti externi, cu agenti vorbitori ai limbii/ limbilor necesare).
Articole conexe
Doua afaceri sezoniere din care sa scoti un profit maxim pe litoral
de Idei de afaceriMasinile devin o afacere din ce in ce mai profitabila
de Florin AmarieiProfita de un motor verificat pentru afacerea ta online!
de Florin AmarieiSalvarea mediului inconjurator poate fi o afacere
de Florin AmarieiAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2025
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit