Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Camelia Agachi - Afaceri de succes in domeniul organizarii de evenimente!
Camelia Agachi ramane una dintre femeile de afaceri de succes in Romania si care dovedeste ca acolo unde exista pasiune si determinare, exista si rezultate pe masura. Si-a construit o afacere solida in domeniul organizarii de evenimente speciale, de la nunti, la seminarii, conferinte, lansari de produse, receptii si dineuri si pana la petreceri pentru copii, tabere si nu numai!
In cateva cuvinte, antreprenoarea a reusit sa inglobeze o serie vasta de servicii sub egida calitatii. Desi s-a lansat intr-un domeniu in care competitia este acerba, antreprenoarea a reusit sa se impuna si isi consolideze un brand solid, un brand de incredere.Cum sa faci bani din vanzarile pe Amazon
Ghid practic pentru realizat felicitari de lux
Propriul meu plan de afaceri
Pasii catre o afacere de succes Berea Artizanala
Maria Nicutar: Bastet Creation este o companie cunoscuta in industria organizarii de evenimente. Cum a prins contur aceasta afacere?
Camelia Agachi: In anul 2004 am fost numita manager general al unui club pentru copii renumit in Bucuresti. In decursul unui an de zile am crescut CA a clubului cu peste 200% prin diverse strategii.
Locatia avea ca tematica povestea lui Harry Potter ceea ce o facea foarte atractiva in randul copiilor in acea perioada. Intre timp proprietarii acestei afaceri s-au orientat catre alt business.
Eu, ca manager general al clubului am inceput sa simt acest business foarte bine si am stabilit cu proprietarii sa preiau eu afacerea insa sub un alt format, un alt concept care se numea: “ Petrecerea ta poate sa aiba loc oriunde!” acest concept fiind reprezentat de mobilitate si adaptabilitate. Astfel am creat un nou produs pe piata evenimentelor pentru copii, un produs care se adresa mai multor categorii de clienti, atat cu venituri mai mari dar si cu venituri mai mici. Organizam petreceri pentru copii in cele mai nastrusnice locatii: de la restaurante si hoteluri, pana la parcuri, gradini, piscine, in padure etc.
Astfel am inceput sa fim foarte cunoscuti pe piata evenimentelor pentru copii ca fiind maleabili, cretivi si mai ales ca ne adaptam la orice buget.
Maria Nicutar: Cu siguranta nu a fost un drum lin catre succesul de care te bucuri acum. Ce obstacole ti-au stat in cale?
Camelia Agachi: Unul dintre cele mai stringente obstacole a fost gasirea colaboratorilor potriviti si a angajatilor potriviti. In fiecare an de la deschiderea afacerii am schimbat si angajati si colaboratori. Acest aspect a fost cel care ne-a blocat de multe ori activitatea, insa dupa mai bine de 7 ani de business ne-am gasit si angajatii dar si colaboratorii mult cautati.
Angajatii i-am gasit mai greu pentru ca este un domeniu de activitate foarte activ ce implica luare de decizii rapide, este un domeniu cu foarte multe detalii mici ce fac diferenta. Insa ne laudam cu faptul ca am reusit sa antrenam oameni de care acum sunt foarte mandra.
O alta problema cu care ne-am confruntat si care ne-a afectat destul de mult a fost perioada cu impozitul forfetar, insa am reusit sa trecem cu brio de aceea perioada si suntem foarte mandri ca am reusit sa ramanem pe piata.
Maria Nicutar: Care sunt problemele de care te mai lovesti in aceasta afacere, acum pe timp de criza?
Camelia Agachi: Una dintre problemele careia totusi i-am gasim rezolvarea pana la urma a fost sa ramanem la standarde ridicate, standarde cu care ne-am obisnuit clientii dar sa avem preturi mai mici adaptate pietei si totusi sa ramanem profitabili si sa existam in continuare pe piata evenimentelor.
Maria Nicutar: Care sunt factorii decisivi pe care mizezi pentru a ajunge la niveluri cat mai inalte de profitabilitate in aceasta industrie?
Camelia Agachi: Creativitatea este unul dintre factorii ce aduc profitabilitate acestui gen de activitate.
Oricum industria evenimentelor nu poate fi foarte profitabila deorece pentru a ramane la standarde ridicate nu putem organiza un volum foarte mare de evenimente in acelasi timp, ceea ce face ca profitul sa fie oarecum limitat.
Insa acum, bazandu-ne pe experienta noastra anterioara vom dezvolta o noua linie de business reprezentata de activitati BTL, adica promovare prin intremediul evenimentelor.
Are un mare success acest gen de promovare deorece suprinde prin inovatie dar mai ales se apropie mai mult de clienti. Si cu atat mai mult au success activitatile BTL cu cat beneficiarul este diferiti de client, respective beneficiarul este copilul iar clintul este parintele. Astfel realizam campanii coplexe pentru diverse companii adresandu-ne beneficiarului dar si clientului in acelasi timp.
Complicat nu? Noi reusim sa facem asta.
Maria Nicutar: Ce iti diferentiaza afacerea de cele ale competitorilor tai?
Camelia Agachi: Faptul ca reusim sa fim cei mai ieftini pe piata. Lucram pentru orice fel de bugete si mai mari si mai mici, ne adaptam oricarei cerinte si gasim mereu solutiii cat mai ieftine pentru clienti. Asta nu inseamna ca nu suntem eficienti, insa in momentul in care avem un client multumit cu siguranta el va deveni ambasadorul nostru. Netwokingul a fost forma de promovare cea mai buna pentru noi si a functionat, recomandarile primite fiind mereu foarte bune. Astfel reusim sa fim si eficienti si ieftini.
Maria Nicutar: Care este directia de dezvoltare pentru Bastet Creation in anii care vin?
Camelia Agachi: Dorim sa dezvoltam si mai mult noua linie de business reprezentata de activitatile BTL pentru companii ce ofera servicii si produse copiilor, dar mai mult de atat dorim sa dezvoltam foarte mult linia de business reprezentata de Brand Matchmaking, un domeniu de activitate nu foarte dezvoltat la noi.
Ne propunem ca in urmatorii ani sa realizam cele mai frofitabile co-brandiguri si sa realizam evenimente speciale pentru clientii nostril si prin intermediul acestor evenimente sa le crestem afacerile, conform sloganului nostru: cream evenimente, cream oportunitati, cream relatii.
Ne propunem ca evenimentele sa devina una dintre cele mai eficiente forme de promovare iar clientii nostri sa fie foarte multumiti.
Maria Nicutar: Care ar fi sfaturile tale pentru cei care doresc sa isi puna in practica ideile de afaceri in 2013?
Camelia Agachi: Sa indrazneasca sa intre in fascinanta lume a antreprenoriatului pentru ca doar asa vor descoperi ca mereu mai este ceva.
Mentorul meu imi spunea: pe lumea asta sunt 3 categorii de oamenii:1 care vad pana la gard; 2. Oameni care vad dupa gard. Si 3. Oamenii care vad dupa deal.
II sfatuiesc pe cei care inca mai amana acest important pas sa-l faca cat mai repede, caci astfel nu vor vedea doar dupa deal, dar vor stii cum sa si actioneze pentru a a ajunge dupa deal.
Teoria mea este ca: Oamenii de actiune au parte de actiune! Si odata ce ai avut curajul sa actionezi vei avea parte de actiune!!! Este imposibil sa nu reusesti! Actiunea in sine este deja un success! Eu consider ca nu pierzi bani deruland o afacere, fie ea de orice fel ci investesti intr-o experienta pe care nu ti-o ofera niciun fel de pregatire teoretica.
Experienta si viziunea pe care o capeti cu fiecare zi de antreprenoriat valoreaza mai mult decat banii in sine. Piata este buna pentru toti cei care actioneaza si nu le este frica: nici de impedimente legislative, nici de criza, nici de ceea ce spun cei din jur.
Orice moment este unul perfect pentru a deschide afacerea potrivita. Romania, fata de alte tari europene ofera un cadru foarte bun pentru cei care doresc sa-si deschida o afacere si nu cred in nimic decat in fortele proprii si ca vor reusi. Sunt foarte multe programe europene care sustin deschiderea de noi companii. Se ofera consultant gratuita.
Deci cine spune ca nu se poate face ceva in Romania, de fapt nu a incercat el insusi sa faca ceva si de aceea spune tuturor din jur ca aici nu se poate face nimic. Nu este adevarat! Priviti mai atent in jur!
II sfatuiesc totusi pe cei care isi incep o afacere sa aiba un minimum de experienta in domeniul in care doresc sa activeze, sa nu se bazeze pe nimeni decat pe fortele proprii si sa aiba mereu viziune de crestere, de dezvoltare, astfel ii vor veni ideile in fiecare zi si va gasi mereu solutii noi, sa se bazeze pe competentele personale si sa nu creada tot ceea ce se spune pe piata despre domeniul respectiv de activitate.
Chiar daca nu este o idee foarte originala cu siguranta punerea ei in format de business de catre viitorii antreprenori va fi originala.
Porniti la drum cu gandul de reusita dar mai ales de continua dezvoltare.
Se poate !!!
Mult success!
Articole conexe
Doua afaceri sezoniere din care sa scoti un profit maxim pe litoral
de Idei de afaceriMasinile devin o afacere din ce in ce mai profitabila
de Florin AmarieiProfita de un motor verificat pentru afacerea ta online!
de Florin AmarieiSalvarea mediului inconjurator poate fi o afacere
de Florin AmarieiAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit