Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Confectionarea de puzzle-uri personalizate cu piese din lemn

de Idei de afaceri 14 Iul. 2020 10596
4.25 din 10 voturi
RATING UTILIZATORI
39% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
52% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Stiti, desigur, ce este un puzzle. O imagine descompusa in zeci, sute sau chiar mii de piese cu contur neregulat, a carei refacere prin pozitionarea corecta a tuturor acestor piese constituie o adevarata provocare, cu atat mai interesanta si mai atractiva cu cat numarul pieselor este mai mare sau imaginea mai complexa.

Informatii pe scurt

Ideea ............................ realizarea de puzzle-uri, in principal pe baza fotografiilor aduse de clienti
Capital initial .......... 500 de euro, in varianta puzzle-urilor pe suport de lemn, decupate manual
profit brut ................ minim 600 de euro/luna
Situatia pietei ......... foarte buna
Factori de risc ........ promovarea serviciului in faza de inceput
Recomandari .......... afacerea este foarte potrivita in colaborare cu centrele foto, acestea constituind o sursa excelenta de clienti

Peste tot in lume, oamenii petrec nenumarate ore incercand sa rezolve asemenea provocari si sunt atat de acaparati de ele incat pierd complet notiunea timpului. nu e de mirare deci ca acest joc este considerat unul dintre cele mai pasionante moduri de petrecere a timpului liber si, totodata unul dintre cele mai simple, pentru ca nu necesita baterii sau alte accesorii.

Dar trebuie observat ca atractivitatea unui puzzle sporeste considerabil daca imaginea care trebuie formata are o semnificatie aparte pentru client, adica daca este personalizata. pentru ca una este sa asamblezi o imagine oarecare din natura si alta sa asamblezi o poza format mare in care sa apara membrii familiei, casa in care locuiesti, un moment amuzant din concediul care tocmai s-a incheiat sau sigla propriei firme.

Iar daca acest puzzle personalizat este realizat din lemn, el devine o amintire durabila care poate intra in patrimoniul familiei, putand fi lasat chiar mostenire. Va propunem in continuare sa infiintati un atelier care sa produca la comanda astfel de puzzle-uri, cu un profit mai mult decat atractiv.

Tehnologia de obtinere a unui puzzle

Un puzzle poate fi realizat din lemn sau din carton. In ambele cazuri este vorba de imprimarea sau lipirea unei imagini pe un suport (lemn sau carton) si decuparea ulterioara in piese dupa un anumit model. Acest model– pattern, in engleza – este cel care contureaza impartirea suprafetei puzzle-ului in piese individuale si tot el stabileste numarul si forma acestor piese. Astfel, in functie de pattern-ul de decupare, o imagine poate avea 20, 100 sau 500 de piese (cu cat numarul de piese este mai mare, cu atat imaginea este mai greu de asamblat), iar pentru avansati exista chiar si puzzle-uri de 10.000-15.000 de piese, la care lucreaza o intreaga familie timp de mai multe luni si care ocupa in final o suprafata de cativa metri patrati.

In privinta formelor pieselor nu exista absolut nicio limita. Pentru productia de serie s-a incetatenit un pattern clasic, dar si acesta poate fi modificat fara prea mari probleme. De mentionat ca formele pieselor trebuie sa fie destul de complexe si cat mai asemanatoare, pentru ca acest lucru sporeste dificultatea asamblarii: jocul isi pierde farmecul daca utilizatorul iti da seama cu usurinta cam ce fel de piesa trebuie sa caute pentru a completa o anumita pozitie si, mai mult chiar, daca o gaseste rapid. Satisfactia pe care o ofera un puzzle vine tocmai din dificultatea rezolvarii lui.

Concret, iata ce presupune tehnologia de manufacturare a unui astfel de joc:

1. Puzzle-uri din carton

Aceste puzzle-uri sunt in momentul de fata incomparabil mai raspandite decat cele din lemn si asta pentru ca se produc mult mai repede si mai usor (nu e nevoie de abilitati speciale).

In principiu, e nevoie de un calculator, un scanner de rezolutie foarte buna, o imprimanta color performanta format A4 si de un set de echipamente si accesorii format din:

- o presa
- o placa de stantare
- o rama
- hartie de 80 g/mp, cu
aspect cat mai estetic
- carton de 1,5-2 mm grosime
- adeziv
-  pungi si cutii de ambalare preimprimate

Procedeul de lucru este urmatorul: imaginea care va constitui subiectul puzzle-ului este scanata si prelucrata pe calculator, apoi este printata color, in formatul dorit, pe hartia de 80 g/mp. (De obicei, imaginea initiala este marita, pentru ca puzzle-ul sa aiba consistenta.) Dupa care printul se lipeste pe o bucata de carton de aceleasi dimensiuni si, optional, el este trecut printr-un aparat de laminare pentru a i se da un aspect lucios, mai profesionist. In acest moment, imaginea puzzle-ului nu mai necesita nicio prelucrare – ea arata exact asa cum va aparea pe cutia jocului –, ca urmare se poate trece la operatia urmatoare: decuparea in piese, prin intermediul placii de stantare si al presei.

Placa de stantare este elementul activ care realizeaza operatia de taiere a cartonului. Ea consta dintr-un ansamblu de lame de metal cu muchii ascutite fixate pe o placa de lemn, aceste lame fiind in asa fel profilate incat sa urmareasca exact contururile pattern-ului. Cu alte cuvinte, placa de stantare este o reproducere fidela a pattern-ului, realizata din lame taietoare. Atunci cand va fi presata pe cartonul puzzle-ului, ea va realiza dintr-o singura miscare decuparea acestuia in cele 20, 50 sau 100 de piese (evident, fiecare pattern necesita propria lui placa de stantare).

Pentru ca operatia de presare sa se faca eficient si fara erori sunt necesare doua elemente: 1) o rama de fixare care sa pozitioneze corect cartonul fata de placa de stantare si 2) o presa suficient de puternica pentru a asigura forta necesara taierii unui carton de 1,5-2 mm grosime. Aceasta presa poate fi si una realizata artizanal, prin mijloace proprii, dar pe piata internationala exista si oferte de prese automate, destinate special realizarii de puzzle-uri.

Practic, este vorba de un echipament alimentat cu energie electrica, ce forteaza rama de fixare (in interiorul careia se afla cartonul puzzle-ului si placa de stantare) sa treaca printre doi cilindri care realizeaza presarea. Este acelasi principiu ca la storcatorul manual de rufe. Mai exact, rama este „aspirata" printre cei doi cilindri, centimetru cu centimetru, si acestia preseaza placa de stantare in cartonul puzzle-ului, astfel ca la terminarea cursei decuparea a fost efectuata. (Rama prezinta niste elemente de cauciuc care amortizeaza contactul intre placa si carton si care, dupa iesirea din presa, imping cartonul astfel incat acesta sa nu ramana blocat pe cutitele placii.) Puzzle-ul este acum gata: imaginea a fost decupata, iar piesele finite nu mai trebuie decat sa fie scoase din rama si ambalate intr-o punguta de plastic si apoi intr-o cutie imprimata cu imaginea intreaga. Totul a durat doar cateva minute, incepand din momentul scanarii pozei.

2. Puzzle-uri din lemn

Ca sa manufacturati un puzzle din lemn va trebuie placi dintr-un lemn de calitate, un ferastrau cu panza subtire, ceva indemanare si... timp, pentru ca un astfel de puzzle nu se poate realiza decat manual. In principiu este vorba de acelasi lucru ca si mai sus – lipirea/imprimarea unei imagini pe un suport si decuparea ulterioara intr-o multime de piese mici, cu precizarea insa ca intervin cateva diferente majore.

Prima este legata de materialul folosit, anume lemnul. Nu orice lemn este potrivit pentru a fi transformat in piese de puzzle – trebuie sa fie un lemn dens, solid, stabil, cu o granulatie potrivita pentru a fi taiat usor. Exista destule specii care indeplinesc aceste conditii: mesteacanul, lemnul de trandafir, frasinul, artarul, ciresul. Mai putin indicate, dar in regula totusi, sunt stejarul, plopul si cedrul, in schimb lemnul de brad trebuie evitat complet. Apoi, este absolut necesar ca acest lemn sa aiba o umiditate de cel mult 8%. Ca sa ajunga la aceasta limita, el trebuie sa fie uscat un timp indelungat si din acest motiv este mult mai scump.

Mai mult chiar, dupa ce este adus la 8% intervin conditii speciale de depozitare, pentru ca el sa nu absoarba apa din aer. Daca absoarbe apa, o absoarbe neuniform – mai mult spre margini, mai putin in interior – si astfel se creeaza tensiuni care, in momentul decuparii cu ferastraul, duc la craparea lemnului.

Tensiunile apar si datorita depozitarii scandurilor in pozitii nepotrivite, de exemplu in pozitie verticala sau sprijinite de un suport oarecare, cand se pot curba datorita propriei lor greutati. Modalitatea corecta de pastrare a scandurilor este in pozitie orizontala, pe o suprafata perfect plana, atat inainte, cat si dupa uscare.

A doua diferenta majora fata de puzzle-urile stantate din carton consta in modalitatea efectiva de decupare: in cazul celor din lemn aceasta operatie se face manual, folosind fie un ferastrau de traforaj, fie un ferastrau electric cu panza subtire verticala (numit jigsaw sau scrollsaw). In primul caz, placa de lemn care poarta imaginea puzzle-ului este fixata intr-o menghina si decuparea se face
ca la traforaj, urmarind liniile pattern-ului desenat pe spatele placii. In al doilea caz, placa este impinsa de catre manufacturier spre panza aflata in miscare a ferastraului electric, urmarind de asemenea liniile pattern-ului.

Operatia necesita indemanare si experienta. O decupare reusita este cea in care contururile pieselor rezultate sunt foarte line si foarte uniforme, astfel incat ulterior sa nu mai fie necesara decat o usoara slefuire cu un glaspapir de granulatie mica. O decupare grosiera implica o slefuire grosiera, iar asta conduce la erori de imbinare a pieselor, ca urmare puzzle-ul va fi un rebut.

A treia diferenta se refera la productivitate. Realizarea unui puzzle din lemn este aproape o arta si aici nu poate fi vorba de productie de serie. Se lucreaza strict la comanda, cu imaginea adusa de client si, eventual, dupa pattern-ul solicitat de client (!). Flexibilitatea procesului manual de productie permite acest lucru: piesele pot avea absolut orice forma – pot fi litere, animale sau diverse obiecte stilizate care, pentru client, au o anumita semnificatie. De exemplu, un producator american a primit dupa 11 septembrie 2001 o comanda pentru un puzzle care sa reproduca steagul S.U.A. si ale carui piese, in marea lor majoritate, sa fie simboluri ale poporului american: Statuia Libertatii, semnul dolarului, Capitoliul, harta S.U.A., vulturul de pe stema etc.

Posibilitatea aceasta de personalizare a puzzle-ului constituie unul dintre avantajele puzzle-urilor din lemn, alaturi de durabilitatea pieselor. In privinta durabilitatii, practic nu se poate face comparatie cu varianta din carton – un puzzle din lemn rezista chiar mai mult de 100 de ani si poate fi transmis din generatie in generatie, ca un obiect de patrimoniu al familiei. Iar pentru un client care vede in puzzle mai mult decat o distractie de moment, acest lucru conteaza foarte mult.

Dezavantajele ar fi doua: de la lansarea comenzii pana la receptionarea produsului finit, clientul poate astepta chiar si doua saptamani, un lucru normal insa daca ne gandim ca durabilitatea si calitatea cer timp. Apoi, un puzzle din lemn inglobeaza pricepere, migala, simt artistic, adica munca si talent si ajungem astfel la cel de-al doilea dezavantaj: pretul ridicat. Un manufacturier cere in general un pret de 0,5- 1 $ per piesa, astfel ca pretul unui joc cu 500 de piese se ridica la cateva sute bune de dolari. Pentru o opera de arta care va fi transmisa din generatie in generatie nu este insa deloc mult. Important este ca oferta sa ajunga la persoanele potrivite.

Ce fel de puzzle-uri puteti realiza?

Un joc de puzzle poate aparea in multe variante si cand spunem acest lucru nu ne referim numai la forma pattern-ului de decupare. Astfel, pe piata internationala exista puzzle-uri cu piese metalice, cu piese magnetizate, cu piese fosforescente (care fac vizibila imaginea finala in intuneric) sau chiar cu piese imprimate pe ambele fete (care conduc la obtinerea unui puzzle fata-verso, cu doua imagini ce trebuie asamblate).

Dar nu despre acestea va vom vorbi in continuare. Nisa existenta pe piata si care in momentul de fata este insuficient exploatata o constituie puzzle-urile personalizate, in aceasta categorie intrand puzzle-urile care au ca subiect imaginile aduse de clienti. Asa cum am mentionat deja, aceste imagini pot fi fotografii personale, de familie, dar si fotografii cu caracter publicitar. Sa vedem in continuare cateva posibile directii de actiune:

1. Puzzle-uri de familie

Acestea presupun transformarea intr-un puzzle a unei fotografii de familie, tehnologia de lucru fiind cea descrisa anterior (fotografia este scanata, marita, lipita apoi pe un suport de carton si decupata dupa un anumit pattern).

Aceasta transformare constituie o imortalizare originala a unui anumit moment din viata respectivei familii, mai ales daca puzzle-ul va purta si data realizarii fotografiei, impreuna cu un scurt comentariu. Pe calculator se pot obtine chiar si colaje din mai multe fotografii. Iar daca puzzle-ul va fi manufacturat din lemn, el va fi suficient de rezistent si, asa cum am mentionat deja, va putea fi transmis din generatie in generatie.

2. Puzzle-uri cadou

Da, un puzzle poate fi un cadou excelent! E suficient sa va imaginati placerea sarbatoritului de a lucra la asamblarea unui puzzle care reproduce fie propria lui figura (o poza pe care nu a mai vazut-o!), fie o imagine dintr-un domeniu de care este el interesat (afisul filmului preferat, o scena dintr-o cursa de Formula 1, un peisaj cosmic, o vedeta rock in concert etc.) Efectul unui asemenea cadou este cu atat mai fericit cu cat imaginea-subiect a puzzle-ului este mai impresionanta si mai putin cunoscuta de catre destinatar.

3. Puzzle-uri invitatii de nunta

Un puzzle de 20 de piese avand pe una dintre fete o fotografie vesela a viitorilor miri, iar pe verso textul propriu-zis al invitatiei, este cu siguranta un produs atractiv. Cine va rezista tentatiei de a asambla cele 20 de piese (lucru deloc greu, de altfel) pentru a afla ce mesaj i se transmite? Destinatarii vor fi incantati de originalitatea mirilor si vor da fara ezitare curs invitatiei.

Pentru dvs., ca intreprinzator, o astfel de comanda are avantajul ca este foarte consistenta, desi vine din partea unui singur client. Astfel, cu ocazia unei singure nunti puteti vinde 100-150 de invitatii-puzzle, iar nunti sunt destule. Important este sa stabiliti exact termenul de onorare a comenzii, deoarece realizarea celor 100-150 de bucati dureaza una-doua zile.

4. Puzzle-uri cu sigle si logo-uri de firme

Ca si mai sus, este vorba de puzzle-uri de dimensiuni reduse (20 de bucati), imprimate cu insemnele unei anumite companii si care sa fie oferite de aceasta sub forma de obiecte promotionale. Este o oportunitate excelenta pentru perioada Sarbatorilor de iarna sau de Pasti, cand majoritatea firmelor trimit clientilor cate o felicitare cu urari de bine. De ce suportul acestor urari sa nu fie un puzzle? Un puzzle are avantajul ca le „rapeste" clientilor mult mai mult timp decat o simpla felicitare, deoarece le starneste acestora dorinta de a-l asambla si impune astfel atentiei lor numele firmei.

Bineinteles, imaginea care urmeaza sa fie asamblata nu trebuie sa fie neaparat cea a logo-ului sau siglei firmei, ci poate sa reproduca un peisaj adecvat momentului, care sa poarte intr-un colt numele si sigla respectivei companii. Si in acest caz o comanda din partea unui singur client poate insemna cateva sute sau chiar mii de bucati.

Cam acestea ar fi directiile principale de actiune pe care vi le propunem. Desigur, nimic nu va impiedica sa produceti puzzle-uri generale, cu imagini din natura, cu scene din desene animate sau cu harti scolare, dar trebuie sa stiti ca aici va veti lovi de concurenta. Pe de o parte, exista concurenta creata de importatorii care desfac pe piata romaneasca produsele unor firme internationale cu traditie in domeniu, cum ar fi ravensburger, trefl sau Clementoni, iar pe de alta parte exista concurenta cu produsele unor companii autohtone: noriel din Bucuresti sau deico din Sfantu Gheorghe. Toate aceste firme sunt deja prezente in librarii si au o strategie functionala de distributie.

In plus, nu uitati ca, in cazul in care produceti puzzle-uri generale, cu peisaje de exemplu, mai intervin si altfel de probleme, legate fie de drepturile de autor pentru folosirea unei anumite imagini, fie de atingerea acelui profesionalism din punct de vedere tehnic care sa va permita concurarea cu succes a firmelor mentionate mai sus. E mai complicat. De aceea, va sfatuim sa abordati nisa puzzleurilor personalizate (vezi cele patru categorii amintite anterior), deoarece aici lucrurile sunt mult mai simple.

Puzzle-uri pe suport de lemn pentru clienti de calibru

Cea mai accesibila varianta de demarare a acestei afaceri este sa va axati pe realizarea de puzzle-uri personalizate pe suport de lemn. Nu mai trebuie sa investiti in echipamente sau in amenajarea unui magazin, puteti lucra strict la domiciliu, pe un simplu banc de lucru dotat cu menghina. Singura investitie, optionala insa, o constituie ferastraul electric cu panza subtire, care costa in jur de cateva sute de dolari (dar asta doar in cazul in care nu doriti sa decupati piesele cu ajutorul unui ferastrau de traforaj).

Un puzzle realizat astfel „mananca" mult timp si cere experienta si chiar maiestrie. Produsul finit poate satisface insa cele mai exigente pretentii de estetica si durabilitate, iar asta face ca problema pretului (destul de piperat) sa treaca undeva pe planul doi. Este evident ca oferta dvs. trebuie sa se adreseze persoanelor cu venituri mari – avocati, doctori, intreprinzatori, vedete – si sa scoata in evidenta frumusetea, rezistenta in timp si mai ales unicitatea produsului finit. Daca reusiti sa obtineti una-doua comenzi de la astfel de persoane si sa le onorati profesionist, vestea despre serviciul dvs. se va raspandi rapid in cercul lor de cunostinte si nu veti mai avea nevoie de vreun alt gen de reclama.

Ca sa ajungeti la clientii persoane fizice care doresc sa transforme o poza personala in puzzle, foarte avantajos este si sa stabiliti colaborari cu centrele foto. Astfel, aranjati cu patronul unui centru foto sa amplaseze intr-un loc vizibil de langa tejghea un mic panou pe care sa fie expuse o fotografie oarecare si un puzzle realizat dupa acea fotografie. Clientii care vor intra sa-si developeze filmele si sa-si ridice pozele vor vedea panoul respectiv si, din moment ce tot sunt cu pozele in mana, vor dori ca una-doua dintre ele sa devina puzzle. Dvs. veti trece de doua ori pe zi pe la centrul foto, veti prelua comenzile si veti aduce a doua zi foto-puzzle-urile, patronul centrului incasand de fiecare data un comision. Strategia aceasta o puteti aplica, bineinteles, cu 5-10 centre foto din orasul dvs.

Retineti!

Un puzzle personalizat din lemn, format a3, cu 150 de piese este un produs de lux si poate constitui un cadou excelent in mediul persoanelor cu greutate in genul celor mentionate mai sus – medici, avocati, vedete (imaginati-va reactia unei asemenea persoane cand primeste cadou un astfel de puzzle cu propria sa imagine!). Ca urmare, pretul poate ajunge lejer la cateva sute de lei, in conditiile in care costurile dvs. sunt practic nesemnificative: o placa din lemn, niste adeziv si, eventual, curentul electric daca folositi un ferastrau electric. Cu doar 10 comenzi pe luna va puteti asigura un venit foarte atragator.


Idei de afaceride Idei de afaceri
Redactia Idei de afaceri este formata dintr-un colectiv de 3 autori cu experienta in domeniile care formeaza intreaga sfera a lumii afacerilor. Ei va livreaza cele mai importante si relevante noutati.

Tags: afacere cu puzzlepuzzle personalizatpuzzle din lemnpuzzle cadou

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 4.25 din 5 - 10 voturi.


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]