Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum sa organizezi cel mai eficient un team building

de Idei de afaceri 11 Oct. 2019 8060
59% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Team building-urile sunt organizate de majoritatea companiilor o data sau de doua ori pe an si ofera o oportunitate buna angajatilor companiei de a se cunoaste si de a invata cum pot sa colaboreze mai bine in echipa. Poti propune o astfel de activitate atat pe timp de vara, cat si iarna, pentru a avea posibilitatea de a face o varietate cat mai mare de activitati.

In companiile mai mici, de tip start-up, nu exista team building-uri separate pentru manageri si CEO. Drept urmare, acestia se alatura angajatilor, cu scopul de a afla mai multe despre ei si despre cum pot avea o relatie mai apropiata. Iata care sunt pasii necesari organizarii unui team building:

Formarea unei echipe

In functie de profilul companiei si de numarul de angajati, cei care organizeaza team building-urile pot fi chiar managerii, impreuna cu cativa angajati din departamentul de resurse umane. In companiile mari, aceste sarcini se distribuiesc angajatilor si celor din departamentul administrativ. Echipa trebuie sa organizeze sedinte pentru planificare a fiecarui pas si sa ii implice pe toti cei care isi arata interesul. Alegerea locatiei, incadrarea in bugetul companiei, si, in cazul companiilor mari, planificarea team building-ului pe echipe sunt printre primii pasi de care trebuie sa se ocupe cei responsabili de organizare.

Alegerea perioadei potrivite

Pentru a avea un numar cat mai mare de angajati prezenti la team building, acesta trebuie planificat in timpul saptamanii. Activitatile organizate cu cei de la birou in weekend vor intra in conflict cu programul personal al angajatilor, asa ca ultimele zile lucratoare ale saptamanii vor fi perfecte pentru un teambuilding. Managerii trebuie sa ia in considerare ca aceasta perioada sa nu se suprapuna cu termenul de finalizare al mai multor proiecte, ci mai degraba sa se intample dupa o perioada foarte plina, pentru a le oferi angajatilor o posibilitate de relaxare.

Alegerea activitatilor

Cele mai potrivite activitati sunt cele care incurajeaza spiritul de echipa, gestionarea unor situatii dificile sau calitatile de leadership. Insa daca angajatii companiei au pasiuni nisate si prefera anumite evenimente cum ar fi festivalurile de muzica, incearca sa faci ceva mai neobisnuit si sa le oferi o experienta unica. O calatorie la munte cu drumetii ziua si board game-uri in jurul focului de tabara seara sau vizitarea unor zone cu tururi gastronomice, brunch-uri si ateliere de gatit vor iesi din categoria team building-urilor clasice. Alege activitatile in functie de personalitatile angajatilor si formeaza echipe cu cei care au avut conflicte in trecut pentru a-i ajuta sa descopere cum se pot ajuta unul pe celalalt sau ce pasiuni comune au. Angajatii introvertiti pot crea echipa cu cei extravertiti, reusind astfel sa iasa din zona de confort si sa se simta motivati de catre alti colegi.

Feedback

Feedbackul primit de angajati va fi factorul decisiv. Odata puse la punct principalele aspecte ale unui team building, echipa de organizare poate programa discutii cu angajatii, pentru a-si da seama daca acestia si-ar dori sa participe la activitatile gandite si daca perioada este potrivita pentru cea mai mare parte a colectivului. Angajatii trebuie sa fie incurajati sa vina cu idei noi, cat mai interesante. Intr-o companie mare, fiecare echipa poate delega un angajat care sa le reprezinte interesele si sa participe la discutiile cu cei din organizare. 


Nu exista o reteta a unui teambuilding perfect, insa cateva aspecte il pot face special, printre acestea fiind si faptul ca ii va ajuta pe angajati sa se simta apreciati, vor putea forma noi legaturi si va fi cu siguranta benefic daca firma are multi angajati noi.


Sursa foto: unsplash.com

 


Idei de afaceride Idei de afaceri
Redactia Idei de afaceri este formata dintr-un colectiv de 3 autori cu experienta in domeniile care formeaza intreaga sfera a lumii afacerilor. Ei va livreaza cele mai importante si relevante noutati.

Tags: team buildingformare echipaorganizare

Urmareste-ne pe Google News


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024








SUCCES in AFACERI


Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Descarca Gratuit
"Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim"
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]