Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Cum sa organizezi cel mai eficient un team building
Team building-urile sunt organizate de majoritatea companiilor o data sau de doua ori pe an si ofera o oportunitate buna angajatilor companiei de a se cunoaste si de a invata cum pot sa colaboreze mai bine in echipa. Poti propune o astfel de activitate atat pe timp de vara, cat si iarna, pentru a avea posibilitatea de a face o varietate cat mai mare de activitati.
In companiile mai mici, de tip start-up, nu exista team building-uri separate pentru manageri si CEO. Drept urmare, acestia se alatura angajatilor, cu scopul de a afla mai multe despre ei si despre cum pot avea o relatie mai apropiata. Iata care sunt pasii necesari organizarii unui team building:
Formarea unei echipe
Magazin Online - cum sa pornesti propria ta afacere online
Cresterea prepelitelor japoneze
Cum sa faci bani din vanzarile pe Amazon
Ghid practic pentru realizat felicitari de lux
In functie de profilul companiei si de numarul de angajati, cei care organizeaza team building-urile pot fi chiar managerii, impreuna cu cativa angajati din departamentul de resurse umane. In companiile mari, aceste sarcini se distribuiesc angajatilor si celor din departamentul administrativ. Echipa trebuie sa organizeze sedinte pentru planificare a fiecarui pas si sa ii implice pe toti cei care isi arata interesul. Alegerea locatiei, incadrarea in bugetul companiei, si, in cazul companiilor mari, planificarea team building-ului pe echipe sunt printre primii pasi de care trebuie sa se ocupe cei responsabili de organizare.
Alegerea perioadei potrivite
Pentru a avea un numar cat mai mare de angajati prezenti la team building, acesta trebuie planificat in timpul saptamanii. Activitatile organizate cu cei de la birou in weekend vor intra in conflict cu programul personal al angajatilor, asa ca ultimele zile lucratoare ale saptamanii vor fi perfecte pentru un teambuilding. Managerii trebuie sa ia in considerare ca aceasta perioada sa nu se suprapuna cu termenul de finalizare al mai multor proiecte, ci mai degraba sa se intample dupa o perioada foarte plina, pentru a le oferi angajatilor o posibilitate de relaxare.
Alegerea activitatilor
Cele mai potrivite activitati sunt cele care incurajeaza spiritul de echipa, gestionarea unor situatii dificile sau calitatile de leadership. Insa daca angajatii companiei au pasiuni nisate si prefera anumite evenimente cum ar fi festivalurile de muzica, incearca sa faci ceva mai neobisnuit si sa le oferi o experienta unica. O calatorie la munte cu drumetii ziua si board game-uri in jurul focului de tabara seara sau vizitarea unor zone cu tururi gastronomice, brunch-uri si ateliere de gatit vor iesi din categoria team building-urilor clasice. Alege activitatile in functie de personalitatile angajatilor si formeaza echipe cu cei care au avut conflicte in trecut pentru a-i ajuta sa descopere cum se pot ajuta unul pe celalalt sau ce pasiuni comune au. Angajatii introvertiti pot crea echipa cu cei extravertiti, reusind astfel sa iasa din zona de confort si sa se simta motivati de catre alti colegi.
Feedback
Feedbackul primit de angajati va fi factorul decisiv. Odata puse la punct principalele aspecte ale unui team building, echipa de organizare poate programa discutii cu angajatii, pentru a-si da seama daca acestia si-ar dori sa participe la activitatile gandite si daca perioada este potrivita pentru cea mai mare parte a colectivului. Angajatii trebuie sa fie incurajati sa vina cu idei noi, cat mai interesante. Intr-o companie mare, fiecare echipa poate delega un angajat care sa le reprezinte interesele si sa participe la discutiile cu cei din organizare.
Nu exista o reteta a unui teambuilding perfect, insa cateva aspecte il pot face special, printre acestea fiind si faptul ca ii va ajuta pe angajati sa se simta apreciati, vor putea forma noi legaturi si va fi cu siguranta benefic daca firma are multi angajati noi.
Sursa foto: unsplash.com
Redactia Idei de afaceri este formata dintr-un colectiv de 3 autori cu experienta in domeniile care formeaza intreaga sfera a lumii afacerilor. Ei va livreaza cele mai importante si relevante noutati.
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit