Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Doua decenii de idei de afaceri
Revista Idei de Afaceri implineste 20 de ani. Am decis sa folosesc in titlu o unitate de timp mai pretentioasa, denumita deceniu. Doua decenii de idei de afaceri. Wow! E tot ce pot spune, in conditiile in care generatia Facebook, referindu-ma la cea mai coapta, s-a nascut in anii 90.
Sa visezi ceea ce scrii. Sa scrii despre ceea ce visezi. De multe ori, ca jurnalisti de presa business si nu orice fel de presa, ci una care sa inspire, ne confruntam cu negativismul unor cititori care nu au indraznit inca sa viseze sau care au visat si au fost dezamagiti. Antreprenorii sunt insa antreprenori pentru ca stiu sa viseze. Nu am in spate vechimea distinsilor colegi de la Idei de Afaceri, dar in ultimii ani am invatat ceva foarte util: o revista cu profil economic trebuie scrisa pentru oamenii obisnuiti, nu pentru Donald Trump sau vreun economist de Nobel; o revista de afaceri are nevoie de un limbaj simplu, pe intelesul tuturor.Ghid practic pentru realizarea de felicitari decupate
Magazin Online - cum sa pornesti propria ta afacere online
Cum sa faci bani din vanzarile pe Amazon
Tocmai de aceea, daca te abonezi la Idei de Afaceri, vei primi „moca” CD-ul „Biblia Antreprenorului. Primii pasi in afaceri”, in limita stocului disponibil. Dincolo de informatiile utile si bine sustinute, pe site-ul „ideideafaceri” si in paginile revistei cu acelasi nume vei gasi reteta succesului, aproape deconspirata.
De ce „deconspirata”? Pentru ca multi experti complica succesul, il transforma in ceva irealizabil, un film SF, descurajandu-i pe „muritori”. Dincolo de acest aspect, cititorii nostri au curajul aproape nebun de a deveni propriii lor sefi, o responsabilitate uriasa. Sa nu uitam ca lumea afacerilor este dura si „ofertele de nerefuzat” (vezi filmul „Nasul”...) sunt la tot pasul.
„Idei de Afaceri este o revista economica, scrisa insa intr-o maniera total diferita de toate celelalte publicatii de profil”. E o afirmatie destul de curajoasa. Oare e adevarata? Va confirm ca da. Noi nu mintim „poporul cu televizorul”. Presa romaneasca de business este vasta si avem ce invata, de la unii colegi, dar de altii ne ferim. Nu ajunge sa stai de vorba cu un antreprenor celebru, care spune „am reusit!”, „am un Rolls Royce” si „imi petrec vacantele la Monte Carlo”. Imaginea reusitei este, intr-adevar, importanta, dar informatiile, unde sunt informatiile? Dupa cum stiti deja, revista „Idei de Afaceri” contine adevarate dosare de afaceri, bine structurate si detaliate. Toate acestea sunt expuse intr-o maniera optimista. Personal, nu imi place sa aud cum unii posibili antreprenori descurajati (si frustrati de sistem), spun ca „la noi nu se poate, degeaba scriem, degeaba expunem niste retete sigure ale succesului”...
Prin intermediul produselor CD ale site-ului „ideideafaceri”, am descoperit ca succesul este complex, dar in acelasi timp simplu. Poti obtine succesul cand nu esti mintit. Cand esti incurajat. Cand ti se spune ca „se poate si in Romania”. Fie ca vorbim despre deschiderea unei cafenele, cultivarea trandafirilor, un magazin online, cresterea viperelor pentru venin sau analiza minutioasa a greselilor antreprenorilor (astfel incat sa nu le repetam si noi!), informatia este redata intr-o nota optimista. De ce scriu pentru „ideideafaceri”? Pentru ca pot sa informez si sa inspir in acelasi timp. Nu sunt un „guru al business-ului”, un „Cristian Tudor Popescu” atotstiutor sau un „analist financiar ca Nouriel Roubini”, pentru ca am (si avem) cu totul alta misiune: aceea de a va ajuta sa dobanditi succesul in afaceri.
In Romania, de vina este mentalitatea din randul antreprenorilor. Sa va dau un exemplu. Candva, cumparatorul unui CD „Idei de Afaceri”, care isi dorea sa deschida o pensiune, mi-a „reprosat” (pe un ton bland), ca n-a reusit sa isi deschida locatia mult visata. El avea, de fapt, doua probleme. In primul rand, utilizase in mod gresit CD-ul si acesta nu mai putea fi accesat corespunzator cu ajutorul cdrom-ului din calculatorul sau... In al doilea rand, nimeni nu poate sa iti ofere o pensiune pe tava, gata facuta, doar prin intermediul unui CD. Noi suntem aici sa informam, sa oferim o perspectiva, sa inspiram, dar succesul depinde, in mare parte, de atitudinea antreprenorului respectiv. Daca va afisa inca de la inceput o atitudine ostila succesului, o mima pesimista, nu va atinge succesul.
Acesta e un caz izolat. Foarte multi antreprenori, „oameni, ca si noi”, ne-au multumit pentru informatii si inspiratie. Produsele „ideideafaceri” sunt ca o gura de aer proaspat, oferita de aceasta data „pe tava”, intr-un univers business romanesc dominat de sentimentul nereusitei.
In final, trebuie sa dezbat un alt aspect care mi se pare important. Vreau sa raspund la o intrebare simpla: Ce are „ideideafaceri” (si site-urile retelei „manager.ro”, in general) si altii n-au? Dupa cum stim, majoritatea presei din Romania se hraneste din cancan-uri ieftine si mizerabile. De aceea am ajuns unde suntem, in privinta educatiei... Sectiunile economice ale ziarelor online din Romania prefera sa dea vestile proaste in avans, sa genereze panica, sa spuna ca tot sistemul financiar s-a prabusit, ca antreprenorii nu mai au nicio sansa sa se dezvolte. De ce fac acest lucru? Pentru ca stirile negative sunt citite mai des decat cele pozitive. Oare?
Sa nu uitam ca site-urile retelei „manager.ro” se „bat” cot la cot cu publicatii importante. Aceasta este o dovada ca oamenii s-au trezit. In loc sa se lase manipulati de presa de business pesimista, care serveste anumite interese, antreprenorii migreaza spre noi. Ce primesc in schimb? Idei de afaceri. Inspiratie. Retete clare pentru succes. Practic, ar trebui sa ii intereseze mai mult sansele lor de a dobandi succesul, nu sa isi piarda timpul citind „fumigene de presa” (nu spun ca stirile sunt false, dar exista o evidenta afinitate editoriala pentru „vestile proaste”). Tocmai de aceea nu avem concurenta pe piata din Romania. Si asta ma face sa ma intreb, cu optimism... Unde vom fi peste inca 20 de ani?
Autor: Banila Silviu
Articole conexe
Doua afaceri sezoniere din care sa scoti un profit maxim pe litoral
de Idei de afaceriDe ce nu este recomandat un imprumut cu buletinul pentru demararea unei afaceri
de IdeideafaceriIdei de afaceri profitabile pe care le poti incepe cu maximum 1.000 de euro
de Alina ConstantinescuAfaceri profitabile in 2018: realizarea de mobilier din tevi PVC
de Idei de afaceriAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit