Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Piata de ciocolata, in ascensiune in 2018. Ce sortimente prefera romanii

de Idei de afaceri 14 Feb. 2018 4074
4.17 din 3 voturi
RATING UTILIZATORI
59% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

De Dragobete dar si de 1 si 8 Martie, ciocolata, in diversele ei forme, este de nelipsit din cadourile pe care romanii le fac, alaturi de flori si surprize. Potrivit expertilor de la KeysFin, pe fondul cresterii puterii de cumparare a romanilor, consumul de ciocolata a prins aripi, astfel ca piata de profil va atinge in acest an un nivel istoric, ce ar putea depasi granita de 5 miliarde de lei (aprox 1 mld.euro).

Afacerile cu ciocolata au atins in 2016 nivelul de 4,5 miliarde de lei, iar datele preliminarii privind evolutia din 2017 indica un avans de peste 20%.

Potrivit expertilor de la KeysFin, perspectivele lui 2018 sunt foarte optimiste, cresterea afacerilor din acest sector indicand o depasire a granitei de 5 mld.lei.

Potrivit studiului KeysFin, care a analizat evolutia pietei din 2012 pana in prezent, principalul indicator care sustine dinamica sectorului il reprezinta profitabilitatea pietei.

Daca in 2012, cele 786 de firme producatoare sau distribuitoare de produse din ciocolata raportau un profit net de 107,3 milioane lei, in 2017 se estimeaza ca acesta a fost de 306, 1 milioane lei, la un numar de 758 de firme.

"Piata ciocolatei a trecut printr-un proces de consolidare, de maturizare, eficientizarea business-ului fiind in prim-plan. Astfel s-a ajuns ca, la o cifra de afaceri relativ constanta in acest interval, profitul firmelor sa creasca de peste doua ori. Firmele si-au diminuat creantele cu peste 300 mil.lei, datoriile comerciale s-au redus de la 829,5 mil.lei la 675,3 milioane de lei in 2016, iar pierderile nete au scazut de la 138,7 mil. la 79,7 mil. lei”, afirma analistii KeysFin.

Evolutia pozitiva a pietei a venit pe fondul cresterii economice, propulsata de avansul semnificativ al consumului. Pe fondul dezvoltarii ofertelor si mai ales a investitiilor semnificative in marketing si promovare, romanii s-au aratat tot mai interesati de ciocolata.

“Potrivit Eurostat, un roman mananca in medie pe an 2,2 kilograme de ciocolata, insa cele mai noi date din piata arata ca nivelul de consum a crescut semnificativ in ultimii 2-3 ani. Raportat la tarile occidentale, consumul la noi este inca foarte redus. Spre comparatie, elvetienii, campionii europeni in materie, consuma 11 kilograme de ciocolata pe cap de locuitor, iar media UE este de 10 Kg.”, au explicat analistii.
 
Cine face jocurile in piata de ciocolata
 
Potrivit studiului realizat de KeysFin, principalul jucator din piata romaneasca, pe segmentul de productie, este Nestle, cu o cifra de afaceri de 783,6 milioane lei, companie urmata, la mare distanta, de Kandia Dulce SA, cu 161,4 milioane lei, Heidi Chocolat SA, cu 106,2 milioane lei, Mueller si Prietenii (19,1 mil.lei) si Marco Polo (18 mil.lei)

Pe segmenul de distributie, SECA Distribution SA conduce clasamentul cu afaceri de 390,8 mil.lei in 2016, urmata de Ferrero Romania SRL (398 mil.lei), D.R.I.M Daniel SRL (268,7 mil.lei), Wrigley Romania (133,7 mil. lei) si Almira Trade SRL (130,3 mil.lei).

Pe ansamblu, cele mai multe companii din piata de ciocolata activeaza in Bucuresti (127), acolo unde, de altfel, si consumul este cel mai mare din tara, dovada cifra de afaceri de 870 milioane lei inregistrata de aceste firme in 2016. Urmeaza judetul Ilfov, cu 54 de companii si afaceri de 540 mil.lei, Prahova, cu 8 companii cu un business total de 401,8 mil.lei, Arges (22 firme/396,8 mil.lei), Timis (19/150,8 mil.lei), Brasov (13/90,4 mil.lei) si Buzau (10/87,5 mil.lei). La polul opus se afla judetele Alba, Hunedoara si Calarasi.
 
Preferintele romanilor in materie de ciocolata
 
Potrivit datelor Institutului National de Statistica (INS), un roman a consumat lunar in 2016, in medie, 157 de grame de ciocolata, bomboane, rahat si alte produse zaharoase, pe care a cheltuit 3,17 lei.

Cel mai mare consum a fost realizat de salariati, respectiv 175 de grame lunar, iar cel mai mic la someri — 106 grame. In ceea ce priveste consumul de dulceata, gem, compot, jeleuri, datele INS arata ca o persoana a consumat, in medie, 20 de grame lunar.

Datele statistice arata ca ciocolata cu lapte este preferata a 77% dintre romani, restul de aproximativ 30% fiind impartiti intre ciocolata simpla si cea cu creme de diverse sortimente. Ciocolata alba reprezinta numai 7,4% din totalul vanzarilor.

„Consumul de ciocolata in Romania este relativ scazut comparativ cu cel de pe alte piete, ridicandu-se la circa 2,2-2,5 kilograme per capita. Comparativ, in Austria sau Germania consumul este de aproximativ 8 kilograme pe cap de locuitor, iar in Polonia este de 5 kilograme. Exista insa potential de crestere. Oamenii vor sa incerce produse diversificate, mai multe arome si re¬tete, nu doar ciocolata realizata industrial“, declarau, recent, reprezentantii unui jucator din piata.

Daca in Romania se consuma 2,2 kilograme de ciocolata pe cap de locuitor, ungurii mananca aproape dublu. Grecii consuma, in medie, 3 Kg pe cap de locuitor, iar in Portugalia consumul mediul este aproape de cel de la noi, de 2,25 kg. de ciocolata.

Statisticile arata ca pe piata romaneasca exista, in prezent, peste 90 de branduri de ciocolata, pe toate cele trei segmente de pret - premium, mediu si economic).

Raportat la nivel de sex, cei mai multi clienti sunt femeile, in proportie de 60%.

“Exista un studiu faimos in lumea stiintifica care face o legatura directa intre consumul de ciocolata dintr-o tara si numarul premiilor Nobel. Elvetia conduce atat in clasamentul consumului de ciocolata, cat si in cel al premiilor Nobel obtinute si se spune ca o contributie semnificativa o au flavonoidele care se gasesc in ciocolata, dar si in vin, si care cresc semnificativ activitatea cerebrala, interesul pentru cunoastere, intuitia. Dincolo de teorii, cert este ca ciocolata reprezinta un produs care si in Romania devine semnificativ, iar investitiile in domeniul sunt pe masura. Piata are un potential de crestere semnificativ, iar 2018 va confirma, cu siguranta, aceasta tendinta”, au mai spus expertii KeysFin.
 
Cine face jocurile la nivel mondial

Africa reprezinta principalul furnizor de cacao din lume. Coasta de Fildes acopera 30% din cererea globala, urmata de Ghana, Indonezia si Nigeria.

Cel mai mare exportator de ciocolata din lume este Germania (4,5 mld.dolari), urmata de Belgia (2,9 mld.dolari), Olanda (1,8 mld.dolari) si Italia (1,7 mld.dolari). Elvetia ocupa abia locul 10 in clasamentul global potrivit datelor World’s Top Exports pe 2016.

Cel mai mare producator de ciocolata din lume este Mars (afaceri de 18 mld. dolari), urmat de Ferrero (12 mld.dolari), Mondelez  (11,6 mld.dolari), Meiji (9,6 mld.dolari) si Nestle (8,8 mld.dolari). Urmeaza in clasament Hershey’s, Lindt, Glico, Haribo si Arcor.

Impreuna, cei mai mari 10 producatori de ciocolata din lume au avut vanzari de peste 80 de miliarde de dolari in 2016.

Potrivit expertilor, piata ciocolatei se concentreaza, in prezent, pe dezvoltarea unor produse cat mai variate (arome, ingrediente etc.), multe in editii limitate, unul dintre trendurile actuale fiind legat de productia ciocolatei organice, vegane, fara zahar sau gluten.




Idei de afaceride Idei de afaceri
Redactia Idei de afaceri este formata dintr-un colectiv de 3 autori cu experienta in domeniile care formeaza intreaga sfera a lumii afacerilor. Ei va livreaza cele mai importante si relevante noutati.

Tags: afaceri cu ciocolatapiata de ciocolatacifra de afaceriafacere profitabila

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 4.17 din 5 - 3 voturi.

Articole conexe

Afacere cu produse handmade - Ghid Practic pentru o afacere profitabila la domiciliu

de Alina Constantinescu
28 Feb 2018
Adoram obiectele handmade pentru ca ne infrumuseteaza locuintele, birourile, pentru ca ne relaxeaza si ne ofera o senzatie de armonie deplina. Apelam...

Florarie online: cum sa transformi pasiunea pentru flori in afacere profitabila

de Idei de afaceri
06 Feb 2018
Aranjamentele florale au devenit unele dintre cele mai creative moduri de a transmite un mesaj privat sau de business, iar investitiile in aceste...

Afacere profitabila si de viitor: cosmetice naturale fabricate in Franta. Povestea La Maison du Savon de Marseille

de Alina Constantinescu
15 Ian 2018
Succesul apartine intotdeauna oamenilor curajosi si vizionari. Iata un exemplu de succes care arata ca o doza de curaj, o idee originala si...

Cum sa transformi pasiunea pentru vinuri in afacere profitabila

de Alina Constantinescu
16 Oct 2017
Pasionat de vinurile de calitate, Virgil Harabagiu a accesat fonduri europene pentru a pune bazele unei unitati de vinificatie-procesare in comunca...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]