Criza nu are doar laturi rele. Ea a dat idei de afaceri rentabile unor creatori care s-au specializat in activitati low-cost, precum urmatoarele sase companii franceze. De retinut, insa, un principiu fundamental care sta la baza succesului acestor afaceri si le diferentiaza de alte oferte ieftine: low cost nu inseamna si calitate scazuta!
Beauty Bubble: Implantate in centre comerciale, statii de metro, aeroporturi sau gari, saloanele de coafura Beauty Bubble propun tunsori sau brushing express incepand de la zece euro. Ecologice, saloanele functioneaza fara apa (clientele trebuie sa vina cu parul spalat) si fara electricitate (uscarea se efectueaza cu ajutorul tehnologiei GHD, cu un nou instrument de coafura). Lansata in ianuarie 2010, afacerea numara azi 17 saloane, in mai multe orase din Franta.
JobIso: Creata in 2009, JobIso este o agentie de recrutare low-cost cu sediul in Lille. "Spre deosebire de companiile traditionale care factureaza mii de euro, Jobiso propune un tarif cuprins intre 1.000 si 1.200 de euro" explica Romain Navarre, managerul companiei. Secretul acestei oferte: un model de afacere bazat exclusiv pe Internet, cu costuri structurale scazute (fara agenti, fara printarea de documente…). De la crearea sa, agentia a convins peste 100 de clienti, majoritatea in marea distributie.
Goutu: Sandvisul la 1 euro! Acesta este modelul de business al companiei Goutu, creata de Noam Dahan in ianuarie 2009. "Am ajuns sa afisam astfel de preturi pentru ca am creat retete originale cu produse de baza precum morcovi, varza sau usturoi", explica antreprenorul, care detine acum trei puncte de vanzare in Paris. Atuul sau: dincolo de ideile preconcepute legate de imaginea negativa a practicilor low cost in alimentatie, Goutu mizeaza totul pe calitate. O recenta ancheta realizata de revista Capital a plasat compania pe locul doi in Franta dupa calitatea sandvisurilor sale. Mandru de acest succes, tanarul creator intentioneaza sa-si dezvolte afacerea ca franciza.
Garden Price: Inspirate de magazinele low cost alimentare, magazinele de gradinarit Garden Price au fost lansate in 2006. Au putin personal si ofera consiliere minimalista, dar la preturi cu 20% pana la 30% mai scazute decat la magazinele traditionale de acelasi profil. In prezent au puncte de vanzare in Ile de France si se pregatesc sa se dezvolte in provincie. Compania a deschis de curand si un site de vanzari online.
Neoness: Dusuri cu plata, fara prosoape si fara baie turceasca (hammam), cu decoratiuni fara fasoane, dar cu aparate de fitness de ultima generatie. Asa arata compania Neoness, pionier al centrelor de fitness low-cost din Franta. Lansata in martie 2008 in regiunea pariziana, firma propune tarife de trei ori mai mici decat la un club traditional si si-a deschis, cu timpul, noi centre.
Tags: crizaafaceri low costfrantacoafurarecrutaresandvisfitness