Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

5 tendinte in comertul cu bijuterii

de Silvia Bucsan 29 Iun. 2009 7741
4.63 din 4 voturi
RATING UTILIZATORI
61% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

1. Magazin cu bijuterii de pe tot globul. La Verona, exista un magazin in care fiecare vitrina propune o bijuterie dintr-o alta tara. Istoria magazinului e simpla si are la baza o calatorie pe care Alessandro Castagna (36 de ani) si Paolo Maccaro (37 ani) au facut-o in 1996 in Mexic.

Ei au gasit acolo niste pandantive foarte frumoase, pe care s-au grabit sa le achizitioneze si pe care, la intoarcerea in Italia, le-au oferit spre vanzare prin intermediul unor detailisti. Pandantivele s-au vandut imediat, iar cei doi prieteni au intuit posibilitatea unor castiguri bune. De aici si pana la deschiderea unui magazin propriu nu a mai fost decat un pas.



Dar magazinul nu este unul oarecare: fiecare vitrina propune bijuterii dintr-o anumita tara/regiune, cu explicatii legate de cultura zonei de provenienta. Cumparatorul intelege astfel semnificatia culturala a acelor bijuterii si poate sa le aprecieze valoarea.

Pentru a avea o oferta variata si permanent innoita, Castagna si Maccaro calatoresc de doua ori pe an in tari diverse, unde iau contact cu producatori artizanali, achizitioneaza marfa si se inteleg pentru noi livrari. “Obiectele pe care le vindem sunt semipretioase, cel mult din argint. Preturile pleaca de la 15 euro, pentru o piesa de artizanat irlandez, si ajung la 500 de euro, pentru un colier mineral american”, explica Alessandro Castagna. Adaosul comercial mediu per bucata este de peste 100%. Alte cifre de notat: bugetul pentru calatorii – pana la 10.000 de euro anual, pentru ambii asociati, la care trebuie adaugata investitia pentru marfa (variabila).

Magazinul din Verona obtine un castig anual de cca 100.000 de euro, dar o mare parte din acesta provine din vanzarile angro catre alti detailisti. Oricum, afacerea prospera. “Avem incredere si in comertul online – spune Catagna. Site-ul nostru a costat cam 5.000 de euro, dar se dovedeste a fi o vitrina excelenta, cu costuri de administrare reduse. Avem doua domenii: www.bottegadeimonili.com – pentru persoane fizice si www.ethnica.it – rezervat firmelor.”

2. Bijuterii cu influente istorice
Franco Groppi activeaza de 25 de ani in domeniul comertului cu bijuterii si are o mare pasiune: arheologia. Cine viziteaza site-ul www.tiscalinet.it/groppigioielli ii poate vedea creatiile – “Aurul Zeilor” sau bijuterii ce reproduc descoperirile de arta egipteana, etrusca, celtica si precolumbiana. “La inceputul activitatii mele, faceam bijuterii traditionale. Apoi l-am ajutat pe un arheolog la aranjarea unor mostre de obiecte din America Latina si am inceput sa fiu atras de obiectele antice si de sistemele de lucru ale artizanilor din alte epoci. Apoi am incercat sa reproduc aceste tehnici, aplicandu-le la realizarea de bijuterii cu aspect de mostre istorice.”

Din sase persoane care trec prin fata vitrinei magazinului lui Groppi, una este interesata de aceste bijuterii istorice. Nu doar aspectul estetic creeaza impulsul de a cumpara: fiecare piesa este insotita de un certificat descriptiv privind originile, tehnicile de manufacturare folosite, valoarea simbolica.

Cele care se vand mai bine sunt bijuteriile egiptene, insemnand cam 70% din vanzari. Motivul? Sunt considerate talismane purtatoare de noroc, cu o functie protectoare si benefica. Pretul lor variaza intre 75 si 300 de euro. Unele piese pot costa chiar 3.000 de euro. O bijuterie pe comanda (pe masura) costa, in medie, dublu fata de una gata confectionata.

Celor interesati sa porneasca o afacere in domeniu, Groppi le recomanda precautie: “Trebuie lucrat cu producatori importanti, care traseaza tendintele prin campanii publicitare masive. Multi aleg calea imitatiilor, dar modelele se schimba in permanenta. Iar ca sa te faci cu adevarat cunoscut, trebuie sa elaborezi o linie proprie, care sa fie cu adevarat originala.”

3. Bijuterii in magazine cu autoservire
A revolutionat vanzarea cu amanuntul in domeniu, propunandu-si marfa in magazine cu autoservire. Dip Diffusione Italiana, francizor pentru marci ca Blue Point, New Blue, Magic Moment si Blue Spint, isi revendica rolul de initiator al unui proces ce a adus un suflu nou in raporturile dintre clienti si magazinele de bijuterii.

“Am fost primii, in 1973, care au propus pe piata puncte de vanzare care sa favorizeze afluenta bogata a clientilor, fara obstacole care tin de amenajarea magazinului”, explica Stefano Pessot, responsabil cu franciza la Dip. “Am construit magazine cu usi deschise, cu vitrine cu marfa clar expusa si pretul la vedere, am lasat libertate clientului sa aleaga si am oferit bijuterii la indemana tuturor, produse la nivel industrial, in volum mare, pentru a le reduce pretul.”

Aranjarea si locatia punctelor de vanzare – in locuri de afluenta de public – sporesc numarul potentialilor clienti. Marfa mai ieftina – iata secretul succesului in magazine precum Blue Spirit, cea mai recenta unitate comerciala aparuta sub marca Dip, dar si al altor marci cunoscute, mereu cu formula legarii in lant, in sistem de franciza.

4. Magazin de bijuterii, atelier si expozitie – in acelasi spatiu
Putin show room, putin magazin, putin atelier de lucru – iata formula inovatoare a unei intreprinzatoare din Genova, care produce niste bijuterii speciale, de dimensiuni mari. “Bijuteriile mele au fost definite ca «opere sculptate pentru a fi imbracate» – spune Elena Cavallol. Lucrez cu precadere in metale nepretioase, ca aluminiu si otel. Fiecare piesa e unicat, dar poate ca ar trebui sa demarez si o productie de masa. Preturile variaza intre 90 de euro un ac de cravata si 200 de euro pentru un colier.”

Intreprinzatoarea a deschis, in primele luni ale lui 2001, un spatiu expozitional unde sa-si faca remarcate si sa-si vanda creatiile, intr-un spatiu ospitalier. “Pana acum – povesteste artista – lucram intr-un studio de cca 100 mp.

Apoi am gasit noua locatie, mai ampla, chiar in centrul istoric al Genovei: 250 mp, in faza de restructurare. In noul studio, pe langa colectiile mele de bijuterii, voi gazdui si expozitii, evenimente, spectacole. Sotul meu, fotograf, va avea propriul spatiu expozitional. Show room-ul ar trebui sa devina un centru cultural, in care se va putea asculta muzica si se vor putea lua gustari”.

5. Numai bijuterii de epoca
Antichitatile sunt la moda si cine e pasionat de bijuteriile de pe la 1800 sau nu suporta modernismul poate veni la un magazinul specializat al Vivianei Cighetti (28 de ani).

Ea a deschis cu doi ani in urma acest magazin de 40 mp in centrul orasului Milano, intr-o zona cu multe pravalii de orfevrarie. Cighetti propune bijuterii de epoca, de la cele mai rare, de pe la 1700, pana la cele apartinand anilor ‘60. Intreprinzatoarea urmareste licitatiile specializate, cauta noi bijuterii, participa la targuri pentru a se face cunoscuta.

Recent si-a realizat un site, care gazduieste anunturile celor care cauta sau ofera bijuterii vechi. “Nu e usor – considera ea – sa cuantifici veniturile anuale ale unei activitati cum am eu. Ar trebui, poate, sa ajung la 75.000 de euro anual. In afara de cheltuielile cu organizarea si lansarea afacerii, cine se incumeta la un astfel de comert trebuie sa aiba un capital de cel putin 100.000 de euro.”
 



Tags: bijuteriiaurmagazin bijuterii

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 4.63 din 5 - 4 voturi.

Articole conexe

HORA: Interzicerea redeschiderii restaurantelor va duce la propagarea coronavirusului

de Florin Amariei
19 Aug 2020
Presedintele HORA spune ca interzicerea redeschiderii restaurantelor va duce la propagarea coronavirusului, iar vina o va purta Guvernul....

Mischie: Restaurantele se vor redeschide

de Florin Amariei
03 Iul 2020
Presedintele HORA, Daniel Mischie, este optimist si spune ca restaurantele se vor redeschide in curand. Iata motivele sale. Presedintele HORA a...

O afacere inedita - restaurant cu fise

de Dragos Craciun
18 Dec 2014
Intri in asa-zisul restaurant, ca sa iei masa, bineinteles, doar ca in loc de peisajul obisnuit, cu mese, scaune si chelneri, gasesti niste......

Un american face bijuterii din arme reciclate

de Andrioae Ruxandra
18 Iun 2014
Cand Peter Thum a inceput Liberty United, el si-a deschis afacerea pe baza armelor ilegale, in sensul ca a strans arme ilegale si gloante si le-a...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]