de Bianca Tila
09 Mar. 2023
89
Adidas a raportat o pierdere mare in trimestrul patru, fiind nevoit sa-si reduca dividentele, dupa incetarea costisitoare a parteneriatului cu marca Yeezy a rapperului Kanye West. In ceea ce priveste acest an, compania anticipeaza o pierdere de 700 de milioane de euro, marcand prima pierdere anuala din ultimii 31 de ani, relateaza CNBC.
Compania a inregistrat o pierdere operationala de 724 de milioane de euro si o pierdere neta din operatiunile continue de 482 de milioane de euro in trimestrul patru. Astfel, Adidas va recomanda un divident de 70 de euro pe actiuni la adunarea generala anuala din 11 mai. Acest rezultat marcheaza o scadere, de la 3,30 euro pe actiune in 2021.
In ceea ce priveste veniturile neutre, acestea au inregistrat scaderi, din punct de vedere valutar, cu 1% in trimestrul patru, ca urmare a incetarii parteneriatului cu Yeezy.
Compania preconizeaza o pierdere operationala de 700 de milioane de euro in 2023. Aceasta estimare include un impact de 500 de milioane de euro al potentialei anulari a stocurilor Yeezy si 200 de milioane de euro sub forma de "costuri unice".
In luna octombrie a anului trecut, Adidas a renuntat la parteneriatul foarte profitabil cu rapperul si designerul de moda Ye, cunoscut anterior ca Kanye West, care este imaginea Yeezy. Motivul pentru care compania a renuntat la aceasta colaborare a constat intr-o serie de comentarii antisemite facute de rapper.
Adidas a semnalat o afectare severa a veniturilor, daca nu va putea sa-si schimbe stocul imens de incaltaminte Yeezy nevanduta.
In acest sens, compania a spus ca profitul operational de baza va fi in jurul pragului de
rentabilitate, astfel incat se va sublinia o pierdere de 1,2 miliarde de euro in vanzarile potentiale din stocurile nevandute Yeezy.
Bjorn Gulden, noul CEO Adidas, a declarat ca 2023 va fi un an de tranzitie, avand in vedere ca Adidas cauta sa reduca stocurile pentru a reveni la rentabilitate in 2024.
"Adidas are toate ingredientele pentru a avea succes, dar trebuie sa ne concentram inapoi pe nucleul nostru: produs, consumatori, parteneri de retail si sportivi.
Oamenii motivati si o cultura adidas puternica sunt cei mai importanti factori pentru a construi din nou un model de afaceri adidas unic. Un model de afaceri construit pentru a se concentra pe servirea consumatorului atat prin comert cu ridicata, cat si prin DTC, care echilibreaza directia globala cu nevoile locale, care este rapid si agil si, bineinteles, investeste intotdeauna in sport si cultura, pentru a continua sa construiasca credibilitatea si caldura marcii", a spus Gulden.
Veniturile neutre din punct de vedere valutar au crescut cu 1% anul trecut. De asemenea, acestea au crescut pe toate pietele, cu exceptia Chinei, cu cresteri de doua cifre observate in America de Nord si America Latina. Profitul operational s-a inregistrat la pragul de 669 milioane de euro, iar venitul net din operatiunile continue a fost de 254 milioane euro.
"Anularea stocurilor si costurile unice legate de incetarea parteneriatului sau Yeezy in octombrie au costat scump Adidas, ceea ce a dus la o pierdere operationala in trimestrul patru si o scadere a vanzarilor. In plus, vanzarile in China au scazut drastic anul trecut, pe fondul masurilor stricte de blocare ale Beijingului", a mentionat Victoria Scholar, sefa de investitii la Interactive Investor. Aceasta a adaugat si faptul ca "in plus, Adidas s-a confruntat cu costurile crescute ale lantului de aprovizionare dupa pandemie si cu contextul macroeconomic care a slabit consumatorul si a determinat reduceri mari pentru a atrage clienti".
de
Bianca Tila Pasionata de zona business, Bianca Tila aduce zilnic in fata cititorilor starea afacerilor de pe piata nationala si internationala. Ofera idei de afaceri rentabile potrivite situatiei actuale, strategii de marketing si modele de afaceri in diverse zone.
Tags: adidasyeezykanye westbjorn gulden