Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Afacere cu barci - do-it-yourself -
In casa de vacanta a lui Barnim Rodiger clientii au parte de un concediu inedit: timp de doua saptamani ei isi construiesc (sub supraveghere profesionala) propria lor barca si se bucura, in acelasi timp, de viata in mijlocul naturii. Barnim Rodiger (36 de ani) a construit in 1993, in garajul parintilor sai - dupa niste planuri aproximative - prima sa barca. Aproape trei saptamani a durat pana cand ambarcatiunea lunga de 2,40 metri, din lemn de mahon, a fost gata.
Rodiger a fost entuziasmat de rezultat: barca era perfect functionala si cantarea doar 40 kg. De fapt, constructia barcilor si navigarea, in general, nu sunt domenii straine in familia acestui tanar. Strabunicul sau a fost pescar, tatal sau este inginer in constructiile hidrotehnice, iar fratele sau – constructor de vapoare.Criptomonede Ghid practic pentru incepatori
Afacere la cheie cu flori in ghiveci
Cultura castravetelui anti-diabet
Magazin Online - cum sa pornesti propria ta afacere online
Tanarul intreprinzator nu le-a calcat insa pe urme chiar de la inceput. El a studiat arheologia, iar constructia barcilor a fost doar un hobby. Asta pana cand comenzile pentru sapaturi arheologice au scazut drastic. „Cel mai adesea, asemenea sapaturi se efectueaza in locurile unde se intentioneaza ridicarea unor constructii”, explica Barnim Rödiger.
“Arheologia depinde, asadar, de domeniul constructiilor. si tocmai acest domeniu a intrat la sfarsitul anilor ‘90 intr-o puternica criza.” Moment in care hobby-ul s-a transformat in afacere.
Costurile de pornire ale afacerii s-au ridicat la 30.000 de euro
Acesti bani au permis transformarea casei de vacanta si achizitionarea de unelte si materiale. Fiecare sejur costa 2.000 de euro si include constructia unei Dingi (numele clasic al unei barci mici cu vasle) si cazarea pentru doua saptamani in casa de vacanta (pentru pana la patru persoane). La sfarsitul sejurului, barca ramane, evident, clientilor. „Cheltuielile mele cu materialele pentru o asemenea barca se ridica la aproximativ 400 euro”, explica Rödiger.
Dingi are 2,40 metri lungime, cantareste 42 kg si poate duce pana la 180 kg (maximum doua persoane). „Pretul e un chilipir”, continua intreprinzatorul. „Cu 2.000 de euro clientii mei se aleg cu o barca la un sfert din pretul normal de magazin si primesc pe deasupra si un frumos concediu. Ca sa nu mai vorbim de satisfactia de a vedea cum barca prinde incet-incet contur.”
Special pentru primele incercari timide de lansare la apa a ambarcatiunilor construite, Barnim a sapat pe proprietatea sa un mic canal de apa. Iar pentru prima navigare adevarata se merge la lacul Lübbenower, aflat la cativa kilometri departare.
„Sa construiesti o barca cu vasle simpla nu este foarte greu, daca ai cat de cat indemanare pentru lucrul manual”, spune Rödiger. “Cel mai important element nu il constituie cunostintele tehnice, ci materialul. Aici nu se poate lucra cu un lemn simplu din magazinele de bricolaj.” El cumpara pentru constructia barcilor sale placaje speciale, de la un angrosist de lemn din Schleswig-Holstein.
Cine sunt clientii?
Barbati, femei, tineri, batrani. „Nu am un client tipic”, spune constructorul de barci. Totusi? „Barbatii activi, pensionati de curand, sunt cel mai des interesati de serviciile mele.”
Barnim Rödiger isi face reclama, in principal, pe paginile de internet cu vacante si calatorii. „Cu anunturile clasice din ziare am avut mai degraba experiente proaste.” Se bazeaza mult si pe articole mai lungi in ziarele locale sau pe targurile de profil. „in 2005 am fost la targul Barca in Düsseldorf”, spune el. “Un succes deplin! Aici am avut deosebit de multe cereri pentru modelele mai scumpe.”
Pe pagina sa de internet, www.build-a-boat.de, intreprinzatorul prezinta, pe langa Dingi, alte noua modele de barci. Iata trei exemple:
Branta
O barca de 4 m lungime, cu vasle, de pe coasta de nord a Canadei. Prototipul a fost construit in 1950. incarcatura: 260 kg. Motorul exterior al ambarcatiunii (outboard): pana la 4 CP. Greutate: 74 kg. Pretul: 5.900 euro. Durata de constructie: doua saptamani. Anumite elemente de structura sunt pregatite in prealabil de catre Rödiger.
Mareel
5,18 m, o asa-numita barca Dory de vanatoare, cu vasle, pentru pana la patru persoane. incarcatura: 400 kg. Greutate: 52 kg. Pret: 6.400 euro. Durata de constructie: trei saptamani.
Hänschen
Acest model de 6,5 m a fost conceput in 1913, in Germania, si combina eleganta unui iaht cu motor traditional cu stabilitatea si viteza unei barci cu cabina. Propulsia este asigurata de un motor outboard in carcasa. Componente de constructie sunt prefabricate. Greutate: 900 kg. Pret: 12.700 euro. Durata de constructie: trei saptamani.
Articole conexe
McDonald's pleaca definitiv din Rusia si vinde afacerea unei companii locale
de Ana GhiarasimAfacere din Slatina, amendata cu 30.000 de lei pentru incalcarea regulilor din starea de alerta
de Florin AmarieiMediul de afacere romanesc, interesat de spatiul non-UE
de Ideideafaceri.roPovestea antreprenorului care are o afacere cu apa minerala medicinala
de Alina ConstantinescuAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit