Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Afacerea distractiei - Cum s-a nascut si a crescut parcul de distractii Disneyland-Paris

de Stanciu Ioana 09 Feb. 2016 7877
5 din 6 voturi
RATING UTILIZATORI
37% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
46% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
29% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Ideea de a reedita in Europa succesul parcului Disneyland din SUA a aparut in 1985. Sediul ales este Marne-la-Vallee, o localitate in inima Europei, la 32 km de Paris, dotata cu o foarte buna retea de comunicatii. In 1987 se semneaza un acord intre guvernul francez si The Walt Disney Company.

Dar, uneori, succesul unei afaceri nu poate fi copiat pur si simplu. In acest caz au fost greseli de previziune. S-au facut previziuni de vanzare mult mai optimiste decat rezultatele obtinute efectiv.

Proiectul initial a antrenat peste doua mii de furnizori, arhitecti, proiectanti si peste opt mii de muncitori. Cu o investitie de trei miliarde de dolari. In 1992 are loc inaugurarea.

Rezultatul este un parc impartit in cinci „tari”, cu peste 40 de atractii, 14 ore de spectacol in direct in fiecare zi, sapte hoteluri, 61 restaurante si puncte de alimentatie publica, 54 de magazine si 10.000 de angajati (plus alti 30.000 de colaboratori temporari)!

Dar, dupa lansarea in stil mare si dupa interesul bun manifestat de public, in 1993 rezultatul economic vorbeste de pierderi de 800 de milioane de dolari, in ciuda celor zece milioane de vizitatori.

Cum s-a intamplat? Explicatia o furnizeaza Carolina Polar, responsabil de publicitate: „Investitia initiala a fost de o asemenea anvergura incat era necesara o anumita perioada pentru a atinge punctul de break even, adica paritatea, cand incasarile egaleaza cheltuielile”.

In 1994, pierderile scad la 250 de milioane de dolari, iar in anul urmator se ajunge, in sfarsit, la un mic profit, profit care creste apoi incet-incet: 17, 30, 33, 44 de milioane. Dar la baza acestei „renasteri” nu se afla simple motive economice.

„A trebuit – spune Carolina Polar – sa adaptam parcul la exigentelor vizitatorului european. si aceasta nu atat in privinta atractiilor, care sunt aceleasi ca ale Californiei, cat in privinta hotelurilor si a restaurantelor.

Consumatorul european este mult mai exigent si mai atent la servicii decat cel american. si am mai luat o masura de importanta fundamentala: in Statele Unite, in parcurile de distractii nu se vand nici bauturi alcoolice, nici tigari si aceasta cale a fost urmata la inceput si in Europa.

Apoi ne-am dat seama ca ea nu reprezinta o solutie, nefiind rentabila, asa ca am inceput sa vindem si vin, bere si tigari.”

Astazi, vizitatorii anuali sunt in numar de 12 milioane si jumatate, iar rata de ocupare a hotelurilor se ridica la aproape 80%.



Tags: afaceriafacereparc de distractiidisney

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 6 voturi.

Articole conexe

McDonald's pleaca definitiv din Rusia si vinde afacerea unei companii locale

de Ana Ghiarasim
16 Mai 2022
Dupa mai bine de trei decenii in Rusia, McDonald's - simbol al capitalismului american - a anuntat ca a decis sa paraseasca definitiv aceasta tara si...

Loteria Romana cauta parteneri de afaceri

de Florin Amariei
06 Ian 2022
Loteria Romana incearca sa intre intr-un nou domeniu si isi cauta parteneri de afaceri. Iata despre ce este vorba! CNLR organizeaza si...

Anul 2020 a insemnat pierderi de 1,7% pentru afaceri

de Florin Amariei
18 Iun 2021
Efectele pandemiei pot fi acum analizate si datele releva ca au fost inregistrate pierderi de numai 1,7% in 2020. Profitul, culmea, a crescut!...

CNCAV: Afacerile sustin campania de vaccinare la nivel national

de Florin Amariei
28 Apr 2021
Vicepresedintele CNCAV spune ca afacerile din Romania sustin campania de vaccinare desfasurata la nivel national prin initiative private menite a...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2022







 
[x]