Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Afacerea distractiei - Cum s-a nascut si a crescut parcul de distractii Disneyland-Paris
Ideea de a reedita in Europa succesul parcului Disneyland din SUA a aparut in 1985. Sediul ales este Marne-la-Vallee, o localitate in inima Europei, la 32 km de Paris, dotata cu o foarte buna retea de comunicatii. In 1987 se semneaza un acord intre guvernul francez si The Walt Disney Company.
Dar, uneori, succesul unei afaceri nu poate fi copiat pur si simplu. In acest caz au fost greseli de previziune. S-au facut previziuni de vanzare mult mai optimiste decat rezultatele obtinute efectiv.Pasii catre o afacere de succes Berea Artizanala
Cultura de sofran
Criptomonede Ghid practic pentru incepatori
3 culturi profitabile - Goji Merisoare Aronia
Proiectul initial a antrenat peste doua mii de furnizori, arhitecti, proiectanti si peste opt mii de muncitori. Cu o investitie de trei miliarde de dolari. In 1992 are loc inaugurarea.
Rezultatul este un parc impartit in cinci „tari”, cu peste 40 de atractii, 14 ore de spectacol in direct in fiecare zi, sapte hoteluri, 61 restaurante si puncte de alimentatie publica, 54 de magazine si 10.000 de angajati (plus alti 30.000 de colaboratori temporari)!
Dar, dupa lansarea in stil mare si dupa interesul bun manifestat de public, in 1993 rezultatul economic vorbeste de pierderi de 800 de milioane de dolari, in ciuda celor zece milioane de vizitatori.
Cum s-a intamplat? Explicatia o furnizeaza Carolina Polar, responsabil de publicitate: „Investitia initiala a fost de o asemenea anvergura incat era necesara o anumita perioada pentru a atinge punctul de break even, adica paritatea, cand incasarile egaleaza cheltuielile”.
In 1994, pierderile scad la 250 de milioane de dolari, iar in anul urmator se ajunge, in sfarsit, la un mic profit, profit care creste apoi incet-incet: 17, 30, 33, 44 de milioane. Dar la baza acestei „renasteri” nu se afla simple motive economice.
„A trebuit – spune Carolina Polar – sa adaptam parcul la exigentelor vizitatorului european. si aceasta nu atat in privinta atractiilor, care sunt aceleasi ca ale Californiei, cat in privinta hotelurilor si a restaurantelor.
Consumatorul european este mult mai exigent si mai atent la servicii decat cel american. si am mai luat o masura de importanta fundamentala: in Statele Unite, in parcurile de distractii nu se vand nici bauturi alcoolice, nici tigari si aceasta cale a fost urmata la inceput si in Europa.
Apoi ne-am dat seama ca ea nu reprezinta o solutie, nefiind rentabila, asa ca am inceput sa vindem si vin, bere si tigari.”
Astazi, vizitatorii anuali sunt in numar de 12 milioane si jumatate, iar rata de ocupare a hotelurilor se ridica la aproape 80%.
Articole conexe
McDonald's pleaca definitiv din Rusia si vinde afacerea unei companii locale
de Ana GhiarasimLoteria Romana cauta parteneri de afaceri
de Florin AmarieiAnul 2020 a insemnat pierderi de 1,7% pentru afaceri
de Florin AmarieiCNCAV: Afacerile sustin campania de vaccinare la nivel national
de Florin AmarieiAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit