Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Idei de afaceri

Afacerea distractiei - Cum s-a nascut si a crescut parcul de distractii Disneyland-Paris

de
6679 0 09 Feb. 2016
Afaceri de pretutindeni


67% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
35% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
47% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 5 voturi
RATING UTILIZATORI

Ideea de a reedita in Europa succesul parcului Disneyland din SUA a aparut in 1985. Sediul ales este Marne-la-Vallee, o localitate in inima Europei, la 32 km de Paris, dotata cu o foarte buna retea de comunicatii. In 1987 se semneaza un acord intre guvernul francez si The Walt Disney Company.

Dar, uneori, succesul unei afaceri nu poate fi copiat pur si simplu. In acest caz au fost greseli de previziune. S-au facut previziuni de vanzare mult mai optimiste decat rezultatele obtinute efectiv.

Proiectul initial a antrenat peste doua mii de furnizori, arhitecti, proiectanti si peste opt mii de muncitori. Cu o investitie de trei miliarde de dolari. In 1992 are loc inaugurarea.

Rezultatul este un parc impartit in cinci „tari”, cu peste 40 de atractii, 14 ore de spectacol in direct in fiecare zi, sapte hoteluri, 61 restaurante si puncte de alimentatie publica, 54 de magazine si 10.000 de angajati (plus alti 30.000 de colaboratori temporari)!

Dar, dupa lansarea in stil mare si dupa interesul bun manifestat de public, in 1993 rezultatul economic vorbeste de pierderi de 800 de milioane de dolari, in ciuda celor zece milioane de vizitatori.

Cum s-a intamplat? Explicatia o furnizeaza Carolina Polar, responsabil de publicitate: „Investitia initiala a fost de o asemenea anvergura incat era necesara o anumita perioada pentru a atinge punctul de break even, adica paritatea, cand incasarile egaleaza cheltuielile”.

In 1994, pierderile scad la 250 de milioane de dolari, iar in anul urmator se ajunge, in sfarsit, la un mic profit, profit care creste apoi incet-incet: 17, 30, 33, 44 de milioane. Dar la baza acestei „renasteri” nu se afla simple motive economice.

„A trebuit – spune Carolina Polar – sa adaptam parcul la exigentelor vizitatorului european. si aceasta nu atat in privinta atractiilor, care sunt aceleasi ca ale Californiei, cat in privinta hotelurilor si a restaurantelor.

Consumatorul european este mult mai exigent si mai atent la servicii decat cel american. si am mai luat o masura de importanta fundamentala: in Statele Unite, in parcurile de distractii nu se vand nici bauturi alcoolice, nici tigari si aceasta cale a fost urmata la inceput si in Europa.

Apoi ne-am dat seama ca ea nu reprezinta o solutie, nefiind rentabila, asa ca am inceput sa vindem si vin, bere si tigari.”

Astazi, vizitatorii anuali sunt in numar de 12 milioane si jumatate, iar rata de ocupare a hotelurilor se ridica la aproape 80%.



Tags: afaceriafacereparc de distractiidisney

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul

Afacerea distractiei - Cum s-a nascut si a crescut parcul de distractii Disneyland-Paris
Rating:
Nota: 5 din 5 - 5 voturi.

Articole conexe

Romania nu are nici jumatate din afacerile profitabile din Ungaria sau Polonia

de Florin P. Amariei
28 Iun 2019
Romania este la jumatate fata de Ungaria si Polonia la numarul de companii care depasesc pragul cifrei de afaceri de un milion de euro, sustine Ioana...

Mediul de afacere romanesc, interesat de spatiul non-UE

de Ideideafaceri.ro
13 Mai 2019
Mediul de afaceri din Romania este foarte interesat sa-si extinda afacerile pe noi piete, altele decat cele din cadrul Uniunii Europene (UE), a...

20 de antreprenori iti spun de ce merita sa faci afaceri in Romania

de Florin P. Amariei
26 Apr 2019
Se intampla destul de des sa te intrebi daca vrei sa pornesti afaceri in Romania, asadar ne-am gandit sa iti oferim perspectiva a 20 de antreprenori...

3 idei de afaceri romanesti au fost premiate de Total

de Florin P. Amariei
03 Apr 2019
Startupperul anului si-a ales castigatorii in Romania. Cele 3 idei de afaceri romanesti premiate vor beneficia de fonduri in valoare totala de 25.000...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afaceri cu Profit pentru 2019 - 5 Idei de Afaceri insotite de Planul de Afaceri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Afaceri cu Profit pentru 2019 - 5 Idei de Afaceri insotite de Planul de Afaceri

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Afaceri cu Profit pentru 2019 - 5 Idei de Afaceri insotite de Planul de Afaceri
Afaceri cu Profit pentru 2019 - 5 Idei de Afaceri insotite de Planul de Afaceri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2019







Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Afaceri cu Profit pentru 2019 - 5 Idei de Afaceri insotite de Planul de Afaceri"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016