Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Afaceri de pretutindeni - Valorificarea proiectelor de diploma
De ce, odata terminate studiile universitare, proiectele de diploma realizate de studenti trebuie sa zaca intr-un sertar, in loc sa fie exploatate? Aceasta intrebare si-a pus-o Uwe Tribian, proaspat licentiat in stiinte economice. In fond, aceste lucrari de cercetare reprezinta luni intregi de munca.
Propriul meu plan de afaceri
Pasii catre o afacere de succes Berea Artizanala
3 culturi profitabile - Goji Merisoare Aronia
Criptomonede Ghid practic pentru incepatori
Ca urmare, Tribian si-a luat propria lucrare de diploma - "Marketingul evenimentelor sportive" - si a contactat o serie de companii susceptibile a fi interesate de informatiile sale, iar in cateva saptamani a reusit sa vanda o duzina de copii. Descoperise o mina de aur!
Acum, la 31 de ani, el lucreaza in domeniul marketingului, iar in timpul liber desfasoara o activitate secundara de comercializare a lucrarilor de diploma si a temelor de cercetare.
Agentia sa are in stoc in jur de 250 de lucrari si vinde cam 300-400 de copii anual, la un pret de aproximativ 250-300 $, plus taxele de expediere prin posta. Autorii lucrarilor primesc cam 60% din pretul de vanzare - drepturi de autor, restul de 40% ramanandu-i tanarului intreprinzator care realizeaza o cifra de afaceri anuala de 50.000 $ (70% reprezinta profitul brut).
Tribian se bazeaza numai pe lucrarile care au obtinut note mari la examene. Clientul care doreste achizitionarea unui material are la dispozitie o lista de titluri din care poate alege si poate primi un scurt rezumat al lucrarii, pentru a-si face o idee despre continutul acesteia. Oferta este vasta, lista de titluri cuprinzand peste 20 de pagini, cu o scurta descriere a subiectelor abordate, din diverse domenii: stiinte economice, sociologie, informatica, drept.
Punctul comun al dosarelor il reprezinta aplicabilitatea practica si limbajul inteligibil (nu foarte specializat). In plus, ele trebuie sa raspunda unui deficit de informatii al pietei. De exemplu, una dintre cele mai stringente nevoi de informatii priveste Internetul. Multe firme viseaza la posibilitatile multiple si nelimitate in domeniul comunicatiilor, marketing-ului si publicitatii, dar pe de alta parte fiind depasite de rapiditatea progresului tehnologiei informatiei. Si in acest caz informatiile oferite de Uwe Tribian sunt foarte utile.
El a clasat lucrarile pe teme, respectand clasificarile utilizate de intreprinderi. Capitolele sunt "Strainatate", "Banci de Finante", "Gestiune financiara si fiscalitate", "Informatica", "Marketing", "Management", "Studii de piata". La rubrica "Diverse" clientul poate gasi un capitol de genul "Inovatii, viziune si viitor", in care unul din subiecte este, de exemplu, "Posibilitatile utilizarii sistemelor electronice de teleconferinte si beneficiile obtinute". Acest titlu poate parea prea academic potentialului client. Dar el primeste o serie de informatii complete, usor de inteles si gata de a fi puse in practica.
[pagina_noua]
Un dosar are, in general, sub 200 de pagini (ceea ce ii bucura pe beneficiarii vesnic in criza de timp). Comanda se face prin posta sau fax, iar livrarea se poate face si prin curier. Agentia de vanzari nu isi asuma responsabilitatea asupra continutului lucrarii, iar clientul se obliga sa nu foloseasca informatiile decat pentru sine, fiindu-i interzisa difuzarea lor mai departe. Aceasta clauza este necesara deoarece unii studenti prefera sa cumpere o lucrare de-a gata, decat sa faca propria munca de cercetare si conceptie.
Conceptul afacerii este extrem de simplu, necesitand investitii minime: un computer, un fax si un copiator, plus plata publicitatii sunt suficiente. Biroul poate fi amplasat la domiciliu, caci nu se intra in contact direct cu clientii. Pentru contactarea acestora sunt suficiente tehnicile marketingului uzual, de exemplu scrisori publicitare adresate firmelor sau cabinetelor de consultanta etc.
Un fisier de adrese bine pus la punct este esential, ca si prezentarea unei liste de dosare in nota nevoilor actuale ale pietei informatiilor. O metoda eficienta de a face rost de aceste lucrari o constituie publicarea de anunturi in ziarele universitatilor sau fluturasi distribuiti direct in campusuri sau asociatiilor studentesti.
Articole conexe
Loteria Romana cauta parteneri de afaceri
de Florin AmarieiAnul 2020 a insemnat pierderi de 1,7% pentru afaceri
de Florin AmarieiCNCAV: Afacerile sustin campania de vaccinare la nivel national
de Florin AmarieiRaport. Peste 70% din afaceri, afectate de pandemie
de Florin AmarieiAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit