de Florin Amariei
17 Apr. 2020
1740
Afacerile de turism online din Romania au inregistrat cresteri consistente in 2019, trendul pastrandu-se crescator pana la instalarea masurilor restrictive privind pandemia Covid-19.
Spre exemplu, agentia de turism online eSky a raportat o crestere a cifrei de afaceri cu 7,4 milioane de euro in Romania. Aceasta valoare reprezinta o crestere de 27,5% fata de 2018. Anul 2020 va fi, insa, marcat de scaderi considerabile.
De asemenea, la nivel global, eSky a avut in 2019 o valoare totala tranzactionata de 505,7 milioane de euro, marcand astfel o crestere de 81% fata de anul 2018, la nivel global. Tot in 2019, numarul de rezervari pe site-urile si aplicatiile de mobil eSky a depasit 2 milioane si a crescut cu 65% fata de rezultatele anului precedent.
"In 2019, pe langa cresterea volumului de vanzari, am observat si o crestere constanta a cosului de cumparaturi datorata facilitatilor suplimentare achizitionate de clienti, cum ar fi: asigurari de calatorie, rezervari la hoteluri sau inchirieri de masini", declara Łukasz Neska, vicepresedinte si chief marketing officer eSky.
In ultimul an, eSky si-a continuat expansiunea prin lansarea operatiunilor pe doua noi continente - Africa (Africa de Sud), precum si Asia Pacific (Noua Zeelanda). Raza de actiune a companiei in Europa s-a extins prin lansarea urmatoarelor piete: Germania, Elvetia, Austria, Olanda, Belgia, Italia precum si tarile Scandinave. In plus, eSky a patruns pe piete noi si in America de Sud, incluzand aici Chile, Argentina si Mexic.
"Inceputul acestui an a fost unul foarte promitator, chiar record", spun reprezentantii companiei.
In ianuarie 2020, valoarea totala tranzactionata a depasit 51 milioane de euro la nivel de grup, oferind astfel o crestere de aproape 50% de la an la an.
"Rezultatele financiare din 2019 si de la inceputul acestui an vin ca urmare a expansiunii internationale si a dezvoltarii produselor companiei, inclusiv pachetele de zbor + hotel, vacantele de tip city break si conexiunile MultiLine, ce sunt formate din oferte de la diverse companii aeriene – low-cost, de linie sau charter", declara Marius Turbatu, global expansion director si managerul HUB-ului din Bucuresti.
Initial, primele semne ale raspandirii Covid-19 nu au avut un impact major asupra vanzarilor companiei, spune el.
"Cu toate acestea, de la sfarsitul lunii februarie, cand epidemia s-a dezvoltat rapid in Italia si alte tari din Europa de Vest, iar companiile aeriene au anulat succesiv zborurile, situatia de pe piata turismului s-a schimbat. In aceasta situatie, Consiliul de administratie al eSky a verificat imediat oportunitatile din piata si scenariile posibile pentru a mentine stabilitatea companiei in timpul crizei. A fost elaborata o strategie de actiune, inclusiv implementarea unui plan de economii, precum si o reorganizare interna a structurilor angajatilor pentru a utiliza cat mai eficient resursele companiei pe timpul valabilitatii masurilor administrative ce limiteaza posibilitatile de a calatori", mai spun reprezentantii agentiei de turism.
Obiectivele strategiei sunt sa asigure lichiditatea financiara a companiei in perioada vanzarilor limitate si, in acelasi timp, sa permita posibilitatea reconstruirii structurilor pentru a satisface cererea post etapei de criza.
de
Florin AmarieiPasionat de extinderea orizontului serviciilor financiare si de schimb alternative, el lucreaza in cadrul IdeiDeAfaceri.ro inca din 2018 pentru a furniza cititorilor numai informatiile care conteaza cu adevarat.
Tags: afaceriturismromaniacresteriturism online