de Florin Amariei
21 Apr. 2020
2117
Afacerile din Wuhan au inceput incet-incet sa se redeschida, dupa ce carantina a fost ridicata. Clientii inca sunt reticenti, iar pierderile se intrevad a fi recuperate cu greu.
Wang Jing, proprietara unui restaurant, estimeaza ca a pierdut 3 milioane yuani de cand Wuhan a fost inchis, mai mult de doua luni, pentru a preveni raspandirea virusului.
Pe masura ce autoritatile au ridicat din masuri in orasul din provincia Hubei, doamna Wang si-a repornit business-ul vechi de 11 ani. In perioada izolarii, ea a asigurat mancare pentru echipele medicale din Guandong si, totodata, unor clienti.
"In acest moment, noi livram prin intermediul aplicatiilor Meituan si Ele. Dar sunt putine comenzi pentru ca nu toata lumea din Wuhan apreciaza mancarea cantoneza”, spune antreprenoarea in varsta de 66 de ani.
Restaurantul, care de obicei poate primi 400 de persoane pe doua etaje, este de obicei plin in weekend si are pe luna o cifra de afaceri de 1 milion yuan. Cum nu sunt permise adunarile mari de oameni, afacerea a mers greu. Facturile la utilitati au ramas neplatite in timp ce ea se straduieste sa ofere salariile celor 10 angajati.
"Imi spun ca daca reusim sa ne mentinem pana in iulie sau august, pe urma va fi bine”, afirma ea.
Industria alimentara si a bauturilor a fost afectata puternic, iar restaurantele care in Anul Nou Chinezesc faceau foarte multi bani au trebuit sa faca rambursari dupa ce izolarea a fost anuntata pe 23 ianuarie, cu doar doua zile inainte de inceperea sarbatorilor.
Majoritatea mall-urilor pe care The Straits Times le-a vizitat, erau inca inchise sau aveau cateva restaurante si cafenele deschise, care ofereau produsele pentru a fi luate acasa. Lanturile de cafenele precum Starbucks si Costa au improvizat ghisee la intrare, unde clientii primeau ce au comandat. Comenzile erau facute pe o aplicatie de telefon.
Saptamana trecuta multi comercianti au protestat in fata unui mall din Wuhan cerand o scadere a chiriei.
Intr-un clipurile video care au fost imediat sterse de pe retelele de socializare, detinatorii de standuri au fost vazuti stand in fata Grand Ocean Department Store in timp ce ofiterii de politie se uitau.
"Scutiti-ne pe chiria pe un an sau rambursati-ne banii din contractul de inchiriere”, au scandat ei.
La magazinul sau in care vinde bauturi, tigari si diferite produse de mancare, un antreprenor de 52 de ani, care vrea sa fie cunoscut doar ca domnul Sun, este ingrijorat de afacerea sa.
"Ca magazine de cartier, noi depindem de rezidentii din zona, dar oamenii se tem sa mai iasa afara (din cauza virusului)”, spune el.
a Yishion, un outlet de haine, clientii erau pusi sa-si dezinfecteze mainile, sa scaneze un cod de sanatate si sa-si ia temperatura inainte sa aiba voie sa intre in magazin. O angajata a magazinului spune ca este limitat numarul hainelor pe care un client poate sa le probeze, iar hainele sunt dezinfectate dupa. Ea a dezinfectat trei haine in acea zi.
Alte persoane din industria modei, precum doamna Qiu Beiwen, nu sunt siguri ca se pot intoarce la munca sau daca compania va avea vreun viitor.
"Este ceva la care incercam sa nu ne gandim avand in vedere ca incercam sa supravietuim si trecem de zilele astea”, spune doamna Qiu.
de
Florin AmarieiPasionat de extinderea orizontului serviciilor financiare si de schimb alternative, el lucreaza in cadrul IdeiDeAfaceri.ro inca din 2018 pentru a furniza cititorilor numai informatiile care conteaza cu adevarat.
Tags: afaceriwuhancoronavirusredeschidere afaceri