Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Apivita - povestea care a mentinut vie pasiunea si dedicatia pentru apicultura

de Andrioae Ruxandra 15 Iun. 2014 3243
4.5 din 2 voturi
RATING UTILIZATORI
59% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Antreprenorii vorbesc adesea despre munca asidua, idei briliante sau de pauzele care au stat la baza succesului lor, dar rar vorbesc despre dragoste. In cazul farmacistilor greci Nikos si Niki Koutsians a fost vorba despre dragostea care i-a determinat sa infiinteze compania Apivita.

 
Compania, care produce cosmetice naturale folosind mierea de albine si ierburi grecesti, a fost fondata in 1979. Niki spune ca povestea a inceput 7 ani mai devreme, atunci cand si-a intalnit sotul pentru prima data. Avea 19 ani si a ajuns in mica farmacie a lui Nikos pentru a face un internship in primul ei an la Facultatea de Farmacie din cadrul Universitatii din Atena. 
 
"Cand te indragostesti, totul este magic", potrivit lui Niki. Aceasta s-a indragostit de Nikos si chiar si de albinele de care se ocupa familia lui. Astfel, a intrezarit oportunitatea unei afaceri. 
"Si-a dat seama ce puteam face cu puterea naturii, a plantelor si a produselor albinelor", sustine sotul acesteia, Nikos. 
 
Ingredientul-cheie pe care l-au folosit a fost propolisul, o rasina naturala, produsa de albine si din muguri de copaci. Niki a fost influentata de medicul grec Hipocrate, supranumit "parintele medicinei". Niki a venit cu ideea vanzarii primului produs al firmei: un sapun antibacterian compus din propolis si cimbru.
 
Pentru a incepe afacerea, Niki a mers din usa in usa pentru a vinde produsele si din farmacie in farmacie cu o cutie de lemn care continea sapunuri. In 1970, clientii greci tanjeau dupa branduri straine, in timp ce produsele naturale erau inca necunoscute. 
"Nimeni nu vorbea despre produse naturale. Era ceva complet diferit si necunoscut", isi aminteste Niki.
Afacerea cuplului a supravietuit pietei si a crescut si numarul produselor vandute in farmacii. 
 
Marea provocare a venit atunci cand antreprenorii au decis sa isi exporte produsele. Inainte, se ocupau doar de distribuirea produselor in farmacii. Apoi, s-au gandit sa isi promoveze brandul prin deschiderea shopurilor. Au inceput cu Spania, ca apoi sa exporte in 14 tari.
 
Ulterior, au decis ca firma crescuse destul de mult incat sa atraga atentia. Dupa 10 ani de functionare a Apivita, care devenise o parte din viata lor, cei doi au decis sa se implice total in afacere. Initial, fara fonduri suficiente pentru a avea propria lor fabrica, au fost nevoiti sa inchirieze spatiu in alte fabrici pentru a-si realiza produsele. 
 
Cei doi antreprenori sunt de acord ca a fost provocator sa lucreze impreuna ca sot si sotie. Cu toate acestea, fiecare si-a stabilit cu exactitate rolul in afacere. Rolul lui Nikos este sa se ocupe de ceea ce el numeste "radacinile" afacerii, mai ales filosofia, de crearea produselor, in timp ce rolul lui Niki a fost legat de branding si marketing. 
 
Nikos si Niki cred ca afacerea s-a nascut datorita apropierii dintre ei. 
"Impartim aceeasi pasiune si aceeasi viziune pentru ceea ce dorim sa facem. Pasiunea a fost scanteia de care am avut nevoie sa mergem mai departe", a mai spus Niki.
 
Sursa: www.bbc.com
 


Tags: antreprenoriafaceriafaceri de succesafaceri apiculturaapivitacosmetice naturale

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 4.5 din 5 - 2 voturi.

Articole conexe

Loteria Romana cauta parteneri de afaceri

de Florin Amariei
06 Ian 2022
Loteria Romana incearca sa intre intr-un nou domeniu si isi cauta parteneri de afaceri. Iata despre ce este vorba! CNLR organizeaza si...

Anul 2020 a insemnat pierderi de 1,7% pentru afaceri

de Florin Amariei
18 Iun 2021
Efectele pandemiei pot fi acum analizate si datele releva ca au fost inregistrate pierderi de numai 1,7% in 2020. Profitul, culmea, a crescut!...

CNCAV: Afacerile sustin campania de vaccinare la nivel national

de Florin Amariei
28 Apr 2021
Vicepresedintele CNCAV spune ca afacerile din Romania sustin campania de vaccinare desfasurata la nivel national prin initiative private menite a...

Raport. Peste 70% din afaceri, afectate de pandemie

de Florin Amariei
06 Apr 2021
Un raport PwC efectuat la nivel global arata ca peste 70% din afaceri au fost afectate de pandemie, dar exista si o veste buna: severitatea...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2022







 
[x]