Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cele mai mari 50 de branduri romanesti, cresteri constante

de Florin Amariei 13 Iun. 2019 2456
37% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
46% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
29% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Valoarea celor mai mari 50 de branduri romanesti a cunoscut cresteri constante in 2018. Companiile de stat, insa, au mers pe pierdere.

Valoarea unui brand este beneficiul economic net pe care l-ar obtine un proprietar prin licentierea brandului pe piata libera. Brand Strength Index masoara eficacitatea performantei unui brand in raport cu competitia.
 
Dacia isi pastreaza pozitia de top, chiar daca a crescut doar cu 6%, sectoarele retail, bancar si petrol si gaze fiind cele care domina clasamentul.
 
"Sporul este de patru ori mai mare decat cresterea de 4,1% a economiei romanesti in ansamblu - inca o confirmare ca brandurile puternice depasesc in performanta restul economiei", arata raportul.
 
60% dintre brandurile din clasament au fost create si dezvoltate in ultimii 30 de ani de sectorul privat.
 
"Brandurile puternice cresc cu mult peste ritmul economiei nationale, iar companiile cu branduri puternice creeaza valoare chiar si cand cresterea economica incetineste. Se contureaza o dinamica solida a brandurilor romanesti de top, care le pregateste pentru provocarile viitorului", spune David Haigh, CEO Brand Finance.
 
Brandul auto Dacia isi mentine pozitia de lider pentru al treilea an la rand, cu o valoare de 1,32 miliarde euro, in crestere cu 6% fata de anul trecut. Dacia este si unul dintre putinele branduri romanesti prezente in clasamentele globale, fiind clasata pe locul 59 in clasamentul Brand Finance Auto 100 2019.
 
Dintre primele 10 branduri, noua au inregistrat cresteri in valoare, singura scadere fiind inregistrata de Electrica - minus 8%, ceea ce o duce cu un loc mai jos, pe pozitia 10.
 
BCR a iesit din top 10 anul acesta, cu o scadere de 6% a valorii de brand. Pe fondul cresterilor in sectorul de petrol si gaze, brandurile Petrom si Rompetrol au crescut cu 49% si respectiv 44%, Rompetrol intrand pentru prima oara in top 10.
 
DIGI (RCS&RDS) si-a consolidat valoarea de brand, depasind 200 milioane euro, dupa o crestere de 9%, si a marcat o premiera pentru un brand de telecom romanesc, intrand in clasamentul global Brand Finance Telecoms 300 2019.
 
Pe locul 5, Banca Transilvania urca o pozitie si isi mentine titlul de cel mai valoros brand bancar romanesc, evaluat la 208 milioane euro, in crestere cu 41%, fiind singura banca romaneasca inclusa in clasamentul global Brand Finance Banking 500 2019.
 
Sectorul de retail si cel bancar domina clasamentul
 
Sectorul de retail (inclusiv e-commerce) a continuat sa genereze cea mai mare valoare de brand, un total de 1,379 miliarde euro, cu o remarcabila crestere anuala medie de 27%, si cu cele mai multe dintre cele 11 branduri prezente in crestere. Cele mai valoroase intre acestea sunt platforma de e-commerce eMAG si retailerul Dedeman (care ramane cel mai valoros brand cu actionariat 100% romanesc), ambele cu cresteri semnificative, de 27% si respectiv 34%.
 
Brandul de retail farmaceutic Catena a inregistrat cea mai spectaculoasa crestere anuala, de 61%, in timp ce, in aceeasi categorie, Sensiblu este singurul brand de retail care a scazut in valoare (minus 26%).
 
Brandurile bancare continua sa ocupe un sector puternic in studiul Brand Finance Romania 50, ocupand doua din primele zece locuri, chiar si dupa iesirea brandului Bancpost – care a fost achizitionat si consolidat in Banca Transilvania. Astfel, sectorul bancar a generat 489 milioane euro in valoare de brand dar cu o evolutie inegala – Banca Transilvania si BRD au inregistrat cresteri solide, pe cand BCR si CEC Bank au coborat in clasament ca urmare a scaderii in valoare.
 
Brandurile noi, create de sectorul privat in ultimii 28 de ani, ocupa mai mult de jumatate din locurile acestui clasament, generand o valoare de brand de aproape 2,5 miliarde euro.
 
"Cat despre brandurile vechi romanesti, atrage atentia tendinta de scadere a brandurilor detinute de stat, care pierd valoare si aluneca spre baza clasamentului. Branduri ca CFR, Tarom sau TVR (cel din urma iesind din top 50 in acest an) au pierdut peste 20% din valoare fiecare fata de clasamentul anterior. Chiar daca valoarea de brand nu este reflectata in bilant, neglijarea brandului se traduce in efecte tangibile cum ar fi scaderea moralului organizational si a relevantei pe piata, urmate de diminuarea performantei economice si a valorii de business", se mai arata in raport.
 
Sase branduri au intrat anul acesta pentru prima oara intre primele 50, dinamizand peisajul acestui clasament. Cel mai valoros nou intrat este brandul de logistica Aquila, cu o valoare de 27 milioane euro. Ceilalti nou-intrati sunt retailerul Romstal, brandurile alimentare Boromir si CocoRico, brandul de distributie de combustibili Oscar si brandul de bere Ciuc.
 
De asemenea, anul acesta nu se mai regasesc in clasament brandurile Bancpost (achizitionata si consolidata in Banca Transilvania), Tinmar – care navigheaza o piata de energie foarte turbulenta - si brandurile AKTA, Terapia, Dona si TVR, care au scazut in valoare.
 
"Tabloul celor mai valoroase branduri romanesti este impresionant, dar rezervorul de valoare este mult mai extins; dincolo de top 50, peisajul brandurilor este tot mai dinamic, iar multe branduri cresc rapid in valoare", afirma Mihai Bogdan, Managing Director, Brand Finance Romania.
 
In plus fata de analizarea brandurilor individuale, Brand Finance include in studiul anual si cele mai valoroase 10 portofolii de branduri, evaluate pentru acele companii care exploateaza mai mult de un brand pe piata. Aceste 10 portofolii prezentate cuprind peste 40 de branduri locale cunoscute, dintre care cele mai valoroase sunt deja incluse in clasamentul individual.
 
Evaluat la 176 milioane euro, Ursus Breweries continua sa conduca topul portofoliilor, cu trei branduri prezente si in clasamentul individual, incluzand berea Ursus (42 milioane euro) si berea Timisoreana (70 milioane euro), cel mai vechi si mai valoros brand de bere local. Cele 10 portofolii, valorand impreuna 664 milioane euro, sunt aceleasi ca si in clasamentul precedent, si toate au inregistrat cresteri ale valorii, cu o medie remarcabila de plus 20% fata de anul trecut.


Florin Amarieide Florin Amariei
Pasionat de extinderea orizontului serviciilor financiare si de schimb alternative, el lucreaza in cadrul IdeiDeAfaceri.ro inca din 2018 pentru a furniza cititorilor numai informatiile care conteaza cu adevarat.

Tags: branduri romanesticresteri50

Urmareste-ne pe Google News

Articole conexe

Netflix inregistreaza cresteri. Versiunea cu reclame da roade

de Bianca Tila
11 Ian 2024
Versiunea cu reclame a Netflix a trecut de 23 de milioane de abonati la nivel global, anunta seful pe partea de publicitate al companiei, Amy...

Cele mai mari 500 companii din CEE, crestere de 5,5%

de Florin Amariei
24 Nov 2020
Conform studiului Top 500 ECE Coface, cele mai mari 500 companii din Europa Centrala si de Est au cunoscut o crestere de 5,5%. Entitatile din...

Pandemia a dus la cresteri in unele sectoare. O firma anunta ca isi va dubla numarul de angajati

de Florin Amariei
17 Aug 2020
Compania ceha Bonami anunta ca isi va dubla numarul de angajati pana la finalul anului in curs, dupa ce vanzarile din tara noastra au crescut cu...

Profit net de 500 de milioane de lei pentru BCR

de Florin Amariei
31 Iul 2020
BCR a inregistrat un profit net de 500 de milioane de lei in primul semestru din 2020, in ciuda tuturor previziunilor sumbre. Conform rezultatelor...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024








SUCCES in AFACERI


Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Descarca Gratuit
"Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim"
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]