Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cine a castigat cel mai mult in perioada pandemiei

59% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

O analiza a PwC arata cine a castigat cel mai mult in perioada pandemiei Covid-19, relevand astfel afacerile care au avut profit in perioada crizei.

"Din categoria serviciilor esentiale fac parte sectoarele farmaceutic, de alimentatie, de sanatate, telecomunicatii si utilitati. Marii castigatori, cei pentru care criza curenta a reprezentat o crestere a cererii pe piata, sunt, de exemplu, companiile care isi desfasoara activitatea in e-commerce, comunicatii video, platforme cloud sau telemedicina. Perdantii evidenti ai socului sunt entitatile economice din sfera de turism, divertisment, retail traditional sau restaurante. Supravietuitorii, adica acele sectoare care ar putea 'scapa' mai putin atinse de criza ar putea fi companiile din sfera serviciilor financiare, sectorul imobiliar, retail-ul online, fashion sau media”, potrivit analizei.
 
Totodata, activele imobiliare sunt afectate diferit, in functie de zona in care opereaza afacerea, dar si de regiunea deservita. Astfel, anumite active operationale (cum ar fi hoteluri sau aeroporturi) resimt cel mai acut impactul initial si este de asteptat sa vada o scadere rapida a valorii pe masura raspandirii virusului.
 
"Altele ar putea fi afectate, dar in timp, pe parcursul unei perioade mai indelungate - avem in vedere aici, de exemplu, zona de office, logistica, retail. In cele din urma, exista un impact potential pentru majoritatea sectoarelor daca luam in considerare scenarii extreme de evolutie a pandemiei”, se mai precizeaza in articolul PwC Romania.
 
"Pentru un numar semnificativ de sectoare, insa, este clar ca aceasta criza medicala a condus la o scadere pe termen scurt a performantei financiare care se va mentine, cel mai probabil, in decursul urmatoarelor luni. Exista riscul ca declinul observat pe termen scurt sa se transforme intr-un impact asupra afacerilor pe termen mediu si lung. Avand in vedere ca valoarea unei afaceri este, in primul rand, determinata de capacitatea ei de a genera numerar in viitor, este important sa intelegem impactul unei potentiale recesiuni asupra proiectiilor fluxurilor de numerar ale respectivei afaceri”, arata autorii articolului, Sorin Petre, Partener PwC Romania, si Ileana Gutu, Senior Manager PWC Romania.
 
Totodata, pentru afacerile din sectorul de turism sau transporturi (in care exista sume mari de venituri inregistrate in avans), posibilele anulari ale rezervarilor/ rambursari vor genera deficite ale capitalului de lucru care vor trebui acoperite - ceea ce va influenta semnificativ evaluarea.
 
"Declinul pe pietele bursiere poate fi cauzat de faptul ca investitorii solicita rentabilitati mai mari pentru capitalul investit. Creeaza oare acest lucru necesitatea modificarii modului de calcul al ratelor de actualizare sau datelor de intrare specifice, cum ar fi prima de risc pe piata bursiera? Pietele bursiere au cunoscut o volatilitate, dar continua sa fie lichide, spre deosebire de piata pe care se tranzactioneaza companii intregi. In evaluarea participatiilor majoritare folosind metoda fluxurilor de numerar actualizate, rata de actualizare ar putea fi ajustata prin considerarea unei prime pentru lichiditatea redusa, in loc de premisa 'as if publicly traded' aplicata in mod normal. O astfel de prima ar putea fi posibila daca observam fie o inghetare a pietei, fie o diminuare a eficientei acesteia”, arata reprezentantii PWC Romania.


Florin Amarieide Florin Amariei
Pasionat de extinderea orizontului serviciilor financiare si de schimb alternative, el lucreaza in cadrul IdeiDeAfaceri.ro inca din 2018 pentru a furniza cititorilor numai informatiile care conteaza cu adevarat.

Tags: castigatpandemieafacericovid-19coronavirus

Urmareste-ne pe Google News

Ghiduri practice


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2025








SUCCES in AFACERI


Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Descarca Gratuit
"Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim"
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]