de Florin Amariei
11 Feb. 2020
1984
Seful CNIPMMR arata ca turismul romanesc inregistreaza de la an la an cresteri semnificative in fiecare an, dar meritul acestui succes nu poate fi atribuit politicilor publice stabilite in domeniu.
Piata turistica din Romania se afla pe un trend ascendent, in conditiile in care peste 60% dintre antreprenorii din sector au raportat o crestere a veniturilor intre 2018 si 2019, insa politicile publice nu s-au fundamentat pe analize stiintifice adaptate situatiei de fapt, acestea nevenind in sprijinul dezvoltarii sectorului, considera Florin Jianu, presedintele Consiliul IMM-urilor din Romania (CNIPMMR) .
Conform unui barometru lansat de CNIPMMR si Groupama, mai mult de jumatate dintre cei cu afaceri in turism considera ca promovarea tarii noastre peste hotare trebuie facuta prin politici publice clar si bine definite. Acestia ar prefera ca Romania sa aiba o strategie clara in acest domeniu.
"Turismul din Romania este un domeniu cu un potential foarte ridicat, anual inregistrand cresteri semnificative. Totusi, in ultimii ani, politicile publice nu s-au fundamentat pe analize stiintifice adaptate situatiei de fapt, acestea nevenind in sprijinul dezvoltarii sectorului. Pentru ca toate propunerile CNIPMMR se bazeaza pe cercetari si studii aprofundate, Carta Alba a Turismului din Romania, aflata deja la editia a doua, reprezinta prima cercetare reala care isi propune sa ofere o perspectiva cu privire la performantele turismului din anul 2019 prin identificarea principalelor caracteristici, riscuri si vulnerabilitati, analizand, totodata, factorii interni si externi ce influenteaza dezvoltarea companiilor din domeniu, oferind o serie de informatii cu privire la provocarile si oportunitatile acestei piete. Rezultatele barometrului de anul acesta reflecta faptul ca turismul din Romania se gaseste pe un trend ascendent, veniturile si numarul de turisti fiind in continua crestere, aproximativ 60% dintre respondenti previzionand o crestere in anul 2019 fata de 2018, cresterea profitului fiind obiectivul strategic principal al companiilor din turism", a afirmat Florin Jianu.
Acesta a explicat si faptul ca numarul de clienti sau turistii repetitivi sunt vazuti drept cel mai important factor pozitiv cu impact asupra activitatii operatorilor iar rata medie de revenire a acestora in randul firmelor analizate a fost de 70%. Potrivit barometrului, rata medie de revenire a clientilor la agentiile de turism si unitatile turistice a scazut in 2019 cu aproximativ 6% fata de nivelul inregistrat in anul anterior.
Pe de alta parte, insa, lipsa personalului calificat, costurile asociate cu pastrarea personalului si calitatea infrastructurii de transport persoane au fost identificate ca principalele obstacole in calea dezvoltarii afacerii lor.
de
Florin AmarieiPasionat de extinderea orizontului serviciilor financiare si de schimb alternative, el lucreaza in cadrul IdeiDeAfaceri.ro inca din 2018 pentru a furniza cititorilor numai informatiile care conteaza cu adevarat.
Tags: cnipmmrturismul romanesccresteri semnificativeflorin jianu