Eurostat arata ca Romania cunoaste o crestere naturala a consumului cu amanuntul. Acest trend urmeaza sa ramana in crestere.
Vanzarile cu amanuntul au crescut cu 7,8% in zona euro si cu 8,3% in Uniunea Europeana, in ianuarie, comparativ cu perioada similara din 2021, Romania fiind printre statele membre UE unde s-au inregistrat cresteri ale vanzarilor cu amanuntul, arata datele publicate vineri de Oficiul European pentru Statistica (Eurostat).
In randul statelor membre UE pentru care sunt disponibile datele, cel mai semnificativ avans al vanzarilor cu amanuntul din UE in ianuarie, comparativ cu perioada similara din 2021, s-a inregistrat in Slovenia (32,3%), Polonia (19,5%), Lituania (18,2%), Slovacia (16,9%), Austria (15,8%), Letonia (15,7%), Irlanda (14,8%), Danemarca (13,5%), Tarile de Jos (13%), Malta (11,6%), Bulgaria (11,1%) si Romania (10,8%). Singura scadere a fost in Finlanda (minus 2,4%).
Eurostat subliniaza ca in ianuarie, comparativ cu perioada similara din 2021, vanzarile cu amanuntul in zona euro si UE au fost influentate de cresterea cu 15,3% a vanzarilor de produse non-alimentare, cu 11,1% a vanzarilor de combustibili, in timp ce vanzarile de produse alimentare, bauturi si tigari au scazut cu 1,3%.
In ianuarie, comparativ cu luna precedenta, vanzarile cu amanuntul au crescut cu 0,2% in zona euro si cu 0,6% in Uniunea Europeana, dupa ce in decembrie s-a inregistrat un declin de 2,7% in zona euro si de 2,6% in Uniunea Europeana.
In randul statelor membre UE pentru care sunt disponibile datele, cele mai mari cresteri ale vanzarilor cu amanuntul in ianuarie, comparativ cu luna precedenta, au fost in Polonia (5,9%), Luxemburg (4,2%) si Danemarca (3,7%), iar cel mai semnificativ declin in Slovenia (minus 4,6%), Portugalia (minus 2,8%) si Lituania (minus 2,5%).
INS a confirmat acest lucru si a aratat ca volumul cifrei de afaceri a crescut. Cu exceptia comertului cu autovehicule si motociclete, serie bruta, in luna ianuarie 2022, comparativ cu luna ianuarie 2021, a inregistrat o crestere, pe ansamblu, cu 5,3%, datorita cresterilor inregistrate la comertul cu amanuntul al carburantilor pentru autovehicule in magazine specializate (+8,2), vanzarile de produse nealimentare (+6%) si la vanzarile de produse alimentare, bauturi si tutun (+3,1%).
Totodata, volumul cifrei de afaceri din comertul cu amanuntul (cu exceptia comertului cu autovehicule si motociclete), serie ajustata in functie de numarul de zile lucratoare si de sezonalitate, in luna ianuarie 2022, comparativ cu luna ianuarie 2021, a inregistrat o crestere, pe ansamblu, cu 9,5%, datorita cresterilor inregistrate la comertul cu amanuntul al carburantilor pentru autovehicule in magazine specializate (+7,0%), vanzarile de produse nealimentare (+6,3%) si la vanzarile de produse alimentare, bauturi si tutun (+5,4%).

de
Florin AmarieiPasionat de extinderea orizontului serviciilor financiare si de schimb alternative, el lucreaza in cadrul IdeiDeAfaceri.ro inca din 2018 pentru a furniza cititorilor numai informatiile care conteaza cu adevarat.
Tags: eurostatinsromaniaafacericomert cu amanuntul