Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Cum se prezinta piata serviciilor de curatenie in Germania
In Germania, sunt inregistrati cca 32.000 de astfel de agenti economici. Dintre acestia, aproximativ 8.000 sunt firme sau cooperative, iar restul – persoane fizice autorizate.
Afacere la cheie cu flori in ghiveci
3 culturi profitabile - Goji Merisoare Aronia
Ghid practic pentru realizat felicitari de lux
Aproape 270.000 de persoane lucreaza in acest domeniu, multe dintre ele in regim part-time. Domeniul permite integrarea profesionala a celor care nu au o diploma de studii sau o competenta profesionala aparte.
De asemenea, serviciile de curatenie reprezinta o sansa de integrare profesionala si sociala a imigrantilor – sunt deja cunoscute astfel de firme specializate infiintate de originari marocani, egipteni, asiatici.
Pe de alta parte, este greu de apreciat cifra reala de afaceri a sectorului, deoarece o buna parte a acestor activitati se desfasoara „la negru”. Se estimeaza ca numarul celor care presteaza servicii de curatenie fara a fi inregistrati fiscal il ajunge sau chiar il depaseste pe cel al prestatorilor legali.
Acest fenomen ii inglobeaza pe cei care doresc sa-si rotunjeasca veniturile – portarul sau portareasa care fac curatenie in cateva incaperi, diverse cunostinte care vin dupa programul de munca si fac curatenie, proprii angajati ai firmelor care efectueaza aceste servicii dupa program – toti acestia fiind platiti cash, „din mana”, fara varsarea unor contributii la asigurarile sociale. De multe ori este vorba de ilegalitati clare, de exemplu atunci cand propriul angajat, salariat pentru o activitate de productie, este platit sa faca si curatenie, dar depaseste astfel numarul legal de ore de munca pe saptamana.
In situatii asemanatoare se afla si firmele mici, de familie, care presteaza astfel de servicii fara a cere factura si care nu inregistreaza veniturile, sau firmele-fantoma, care angajeaza imigranti platiti mult sub pretul muncii lor si care fac concurenta firmelor specializate prin preturile lor mici. Aceste firme nu au insa puterea competitiva a firmelor serioase, care detin aparatura tehnica, utilajele si disciplina necesare pentru a face afaceri profitabile pe termen lung.
Infiintarea unei firme de servicii de curatenie
Cine doreste sa-si deschida o astfel de firma trebuie sa fie constient de faptul ca, daca la inceputurile serviciilor de curatenie, mentalitatea sectorului era asemanatoare cu cea din Far West, in prezent exista o reglementare foarte stricta a domeniului. Inregistrarea activitatii la Registrul Comertului si obligativitatea inregistrarii veniturilor pe baza de facturi fiscale sunt doar cateva dintre regulile de la care nu se poate face rabat.
O intreprindere mica este considerata in acest sector cea care are 10-15 angajati part-time, medie este cea care are aproximativ 70 de angajati, dintre care o parte poate lucra in sistem part-time, in timp ce o intreprindere mare este cea care are cateva sute de salariati.
Cea mai mare societate de servicii de curatenie din Germania are 4.000 de angajati. Cooperativa, indiferent de dimensiuni, este cea mai utilizata forma de societate comerciala in sectorul serviciilor de curatenie, datorita facilitatilor fiscale. Cooperativele obtin contracte in antrepriza si contribuie nu numai cu forta proprie de munca, ci si cu propriile utilaje.
Nivelul investitiilor in acest tip de firma depinde de dimensiunile ei si de piata pe care actioneaza. La primul nivel, firma de curatenie are grija de birouri, unde nu exista pretentii speciale. Odata cu cresterea firmei, in sarcina ei intra apartamente si vile. Apoi urmeaza marile sedii de firme sau marile spatii comerciale. Aici este nevoie de utilaje speciale, de o inzestrare tehnica deosebita. La toate acestea se adauga serviciile speciale de curatenie, pentru clientii pretentiosi sau pentru cei ale caror produse sau servicii solicita servicii speciale de curatenie.
Oportunitati si capcane
Sectorul particular (firmele din industria chimica, bucatariile cantinelor comunitare, show-room-urile sau magazinele de moda) pare a fi o nisa pentru firmele de curatenie care vor sa castige clienti constanti si siguri.
Clientul este usor de satisfacut, iar daca preturile sunt aliniate la media pietei, el nu are nici un interes sa caute alt furnizor de servicii. Un alt avantaj este reprezentat de dezvoltarea companiei-client, caz in care firma de curatenie poate conta pe contacte de lunga durata, poate face investitii si, in consecinta, isi poate asigura propria crestere.
Sectorul public este si el plin de oportunitati: cladirile aflate in administrarea primariilor, statiile de metrou, teatrele si muzeele. Aici conteaza pretul serviciilor, care fac practic diferenta intre firmele de curatenie. Cea care cere pretul cel mai mic castiga contractul, fapt care face insa ca multe firme de curatenie sa nu participe la licitatii. Avantajate de acest sistem de plata sunt doar cooperativele, care, dupa cum spuneam mai devreme, au diverse facilitati fiscale.
Articole conexe
Loteria Romana cauta parteneri de afaceri
de Florin AmarieiAnul 2020 a insemnat pierderi de 1,7% pentru afaceri
de Florin AmarieiCNCAV: Afacerile sustin campania de vaccinare la nivel national
de Florin AmarieiRaport. Peste 70% din afaceri, afectate de pandemie
de Florin AmarieiAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit