Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

GLAMI.ro prezinta modalitati alternative de cumparaturi de moda in 2022

de Idei de afaceri 21 Mar. 2022 513
GLAMI.ro prezinta modalitati alternative de cumparaturi de moda in 2022
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
37% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
46% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
29% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Motorul de cautare online de moda GLAMI.ro apreciaza ca trendurile din timpul pandemiei vor marca achizitiile online ale anului 2022. Astfel, cumparaturile online se vor desfasura din ce in ce mai intens prin social media, chiar in sesiuni de shopping live ori prin retele ca TikTok. 

Motorul de cautare online de moda GLAMI.ro apreciaza ca trendurile din timpul pandemiei vor marca achizitiile online ale anului 2022. Astfel, cumparaturile online se vor desfasura din ce in ce mai intens prin social media, chiar in sesiuni de shopping live ori prin retele ca TikTok. 

Care este motivul din spatele acestei miscari de marketing? Asteptarile si cerintele cumparatorilor sunt tot mai mari, iar tendintele si schimbarile dictate de e-commerce au devenit esentiale pentru atragerea si pastrarea loialitatii clientilor, precum si pentru obtinerea unui angajament mai mare din partea acestora. 

Cumparaturile prin livestream astazi

Conceptul de cumparaturi live exista de zeci de ani, fiind popularizat in 1980 prin intermediul televiziunii. Chiar daca metodologia este aproape aceeasi, versiunea „moderna” a trecut la o alta media – retelele sociale.

Livestream shopping pe retelele sociale a aparut in China in urma cu cativa ani si a devenit din ce in ce mai popular si in Occident. Aceasta strategie de marketing presupune promovarea produsului printr-un video, in timp ce este transmis in direct pe reteaua de socializare. Gazdele unor astfel de evenimente virtuale sunt cel mai adesea influenceri ori celebritati. 

Importanta acestei metode in vanzari este demonstrata si de faptul ca piata de cumparaturi live din China a crescut cu peste 280% intre 2017 si 2020. Aceasta tendinta este prezenta si in Statele Unite, unde se estimeaza ca a generat 5,6 miliarde de dolari in vanzari in 2020. Previziunile sugereaza ca acest tip de cumparaturi va reprezenta 20% din totalul comertului electronic pana in 2026.

Livestream shopping-ul ca strategie de marketing

Deoarece ofertele de vanzari au o durata limitata in timp, fiind active in intervalul livestream-ului sau cateva zile dupa, asta convinge clientul sa faca mai rapid achizitiile. In plus, acest lucru faciliteaza identificarea clientilor cu un produs, deoarece le este prezentat de o persoana reala. 

De asemenea, un brand nu trebuie sa aloce resurse financiare semnificative pentru transmiterea in direct si, potrivit Coresight Research, cumparatorii vor returna mai putine produse – cu 40% mai putin decat in cazul altor cumparatori online. Livestream-ul este posibil pe toate retelele sociale - YouTube, Facebook, Instagram si, din ce in ce mai mult, pe TikTok, unde brandurile obtin rezultate excelente de vanzari.

Succesul reprezentat prin numere

In august 2020, cunoscuta marca Tommy Hilfiger a gazduit un eveniment de cumparaturi live pe site-ul propriu. Brandul a atras 14 milioane de spectatori la un stream live in China si, ca rezultat, a vandut 1.300 de hanorace in doar doua minute. Retailerul de pantofi Aldo a inregistrat o rata de implicare de 308% si a strans 17.000 de vizualizari pe site-ul sau in primele cinci zile dupa un eveniment de cumparaturi live in 2021.

Cei mai timpurii utilizatori ai acestui tip de cumparaturi au fost marcile de moda si companiile de frumusete, care difuzau mai multe emisiuni, ateliere si discutii cu influenceri saptamanal. Programele sunt populare si in America de Nord si Europa: in august 2020, o emisiune live a fost urmarita de 14 milioane de telespectatori, iar 1.300 de hanorace au fost vandute in doua minute. 

Potrivit rapoartelor companiei, cumparaturile live pot avea rate de conversie de pana la zece ori mai mari decat e-commerce-ul traditional, returul produselor este mult mai putin probabil si, de asemenea, poate fi o modalitate eficienta de a ajunge la persoanele tinere, deschise catre formele inovative de cumparaturi. 

Categoriile de produse prezentate cel mai frecvent in livestream shopping sunt: imbracaminte si moda, urmate de produse pentru infrumusetare si produse alimentare, electronice de larg consum si mobilier pentru casa.

Eficienta TikTok in segmentul vanzarilor

TikTok este singura retea de socializare in care brandul poate sa aiba doar cativa urmaritori si totusi sa obtina mii de vizualizari, incurajand o implicare mare a utilizatorilor. Desi TikTok era considerata o platforma a generatiilor tinere, atrage din ce in ce mai mult utilizatori mai in varsta, din segmentul 25-34 de ani. Exista mai multe motive pentru care TikTok a devenit un loc in care o firma poate obtine vanzari uimitoare. De exemplu, aceasta retea reuseste sa se adapteze rapid la conditiile in care se dezvolta comertul electronic. 

In plus, potrivit unui sondaj realizat de aceasta aplicatie in randul utilizatorilor sai in 2020, cumparaturile sunt un comportament firesc al utilizatorilor TikTok. Doua treimi dintre respondenti au afirmat ca video-urile de pe platforma i-au inspirat sa cumpere chiar si atunci cand nu planuiau sa o faca.
 

„Potrivit partenerilor nostri din Europa, publicitatea online devine din ce in ce mai scumpa, cresterea costurilor publicitare fiind desemnata una dintre cele mai mari provocari pentru comertul online de moda in 2022. Nu este o surpriza, deoarece costurile de publicitate pe Facebook au fost cu 47% mai mari in al treilea trimestru din 2021, comparativ cu al treilea trimestru din 2020 (conform Emarketer). In acest mediu dinamic, o schimbare a interesului catre modalitatile alternative de promovare a modei - cum ar fi utilizarea TikTok, unde se poate obtine o acoperire organica foarte buna - este cu siguranta una dintre sugestiile noastre pentru viitor. GLAMI, conducand prin exemplu, a inclus TikTok in strategia social media, cu scopul de a-l lansa in toate tarile in care activeaza”, afirma Barbora Vrbikova, Country Manager GLAMI Romania.




Idei de afaceride Idei de afaceri
Redactia Idei de afaceri este formata dintr-un colectiv de 3 autori cu experienta in domeniile care formeaza intreaga sfera a lumii afacerilor. Ei va livreaza cele mai importante si relevante noutati.

Tags: motor cautare modaglamimoda online

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2022







 
[x]