Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Idei inedite de comert
Paste si vinuri Alimentele din Italia constituie specialitatile conceptului de franchiza “Novello”, pe care incepand din 1996, le vinde italianul Michael Musto. Sortimentul contine aproape 100 de articole, in principal vinuri si paste fainoase. Dar sunt comercializate si produse de panificatie, patiserie si carafe.
Atractia o constituie fantanile de vin, de la care clientii se pot servi singuri. “Cifra de afaceri neta atinsa in primul an al afacerii a fost in valoare de 200.000 de euro, declara Musto. Investitia de demarare a unui beneficiar de franchiza trebuie sa se ridice la 60.000 euro pentru o suprafata de magazin cuprinsa intre 50 si 65 de metri patrati.
Afacere la cheie cu flori in ghiveci
3 culturi profitabile - Goji Merisoare Aronia
Pasii catre o afacere de succes Berea Artizanala
Ciocolata personalizata
Fie ca este vorba de saluturi de dragoste sau sigle de firme – fiecare client poate sa-si conceapa singur ambalajul tabletei lui de ciocolata. El scrie textul, alege culoarea de fond, tipul caracterului si design-ul ambalajului, in care ciocolata va fi livrata. Pe durata a doua zile de lucru dupa comanda Online, Reihard Caliebe livreaza tableta originala de ciocolata. Cu toate ca intreprinzatorul nu castiga inca nimic cu ideea lui, totusi de cand tabletele de ciocolata pot fi imprimate cu sigle de firme, intr-o perioada de doua saptamani si-au anuntat interesul 10 firme, care doresc sa confectioneze tablete de Ritter-Sport personalizate pentru cadouri pentru angajatii din serviciul extern.
Fie ca este vorba de saluturi de dragoste sau sigle de firme – fiecare client poate sa-si conceapa singur ambalajul tabletei lui de ciocolata. El scrie textul, alege culoarea de fond, tipul caracterului si design-ul ambalajului, in care ciocolata va fi livrata.
Pe durata a doua zile de lucru dupa comanda online, Reihard Caliebe livreaza tableta originala de ciocolata. Cu toate ca intreprinzatorul nu castiga inca nimic cu ideea lui, totusi de cand tabletele de ciocolata pot fi imprimate cu sigle de firme, intr-o perioada de doua saptamani si-au anuntat interesul 10 firme, care doresc sa confectioneze tablete de Ritter-Sport personalizate pentru cadouri pentru angajatii din serviciul extern.
Fie ca este vorba de saluturi de dragoste sau sigle de firme – fiecare client poate sa-si conceapa singur ambalajul tabletei lui de ciocolata. El scrie textul, alege culoarea de fond, tipul caracterului si design-ul ambalajului, in care ciocolata va fi livrata.
Pe durata a doua zile de lucru dupa comanda online, Reihard Caliebe livreaza tableta originala de ciocolata. Cu toate ca intreprinzatorul nu castiga inca nimic cu ideea lui, totusi de cand tabletele de ciocolata pot fi imprimate cu sigle de firme, intr-o perioada de doua saptamani si-au anuntat interesul 10 firme, care doresc sa confectioneze tablete de Ritter-Sport personalizate pentru cadouri pentru angajatii din serviciul extern.
Vase reciclabile
In Köln exista de cativa ani un magazin care vinde pahare reciclate si care se numeste „Green Glass”, ceea ce in engleza inseamna „paharul verde”. In afara de pahare, proprietarul Salim Alibas impreuna cu partenerul sau ofera de curand carne de antilopa si alte delicatese africane.
Magnetul pentru clientela il reprezinta posibilitatea servirii unei cafele in picioare, in atmosfera placuta a magazinului. “Green Glass” prelucreaza lunar intre 5.000 si 6.000 de comenzi de pahare numai prin comertul prin posta. “Cifra de afaceri este supra-naturala”, spune cu bucurie Alibas despre comenzile mari pe care le primeste de la restaurante si banci.
Daca totul va merge in continuare la fel de bine, el si partenerul sau doresc sa instituie in Germania un sistem de franchiza. Acestui sistem i se vor alatura livrarea de carne de antilopa, precum si cafeneaua.
Casa de canepa
In jur de 150.000 de euro cifra de afaceri pe an obtine intreprinzatorul Casei de Canepa prin comercializarea ursuletilor de guma, Jeans, si snowboard-urilor, fabricate toate din universala canepa.
Firma mama, infiintata in 1993, livreaza unui numar de 15 magazine 200 de produse confectionate din canepa, in parte din productie proprie. Mai multe sute de clienti inunda zilnic magazinele Casa de canepa si chiar daca nu cumpara fiecare, creste totusi numarul celor interesati.
Chiar si copiii, constienti de aceasta tendinta, care de altfel inca nu-si pot permite produsele ecologice, fac parte din clientela magazinelor. In plus, aproape 5.000 de clienti viziteaza in fiecare luna magazinul de pe Internet, astfel incat zilnic au loc pana la 30 de comenzi din tara si strainatate.
Mall ecologic
De la supraveghere de constructie, continuand cu consiliere de energie, bistro ecologic si terminand cu un magazin ecologic, toate aceste elemente necesare vietii unui client constient de mediul inconjurator se regasesc intr-un singur loc. Acum 6 ani s-a construit Mall ecologic pe o pajiste situata la 4 kilometri inainte de intrarea in orasul german Riedering.
Intrarea in joc a tuturor firmelor ecologice regionale prin campanii publicitare stimuleaza afacerea. Piata ecologica numara zilnic sute de clienti.
Un alt centru ecologic german, deschis in septembrie 1998 in Bietigheim-Bissingen , atinge o cifra de afaceri de 10 milioane de euro pe an, la un numar de 2.000 de vizitatori pe zi. Ineditul: pe o suprafata de 8.500 de metri patrati 20 de intreprinderi autonome ofera o intreaga paleta de produse ecologice.
O oferta acra
Magazinul „Aceto”, din Köln, are zilnic intre 20 si 100 de clienti care cumpara otet si ulei in valoare medie de 20 de euro. De aproape doi ani Peter Porschmann a deschis magazinul de specialitati in Köln. Alaturi de 40 de uleiuri si 100 de soiuri de otet, pe care le obtine direct de la producarorii din tarile europene, pasionatul bucatar amator vinde de asemenea si taitei, sosuri si mirodenii, necesare unui fel de mancare reusit.
Intre timp, a format o retea de clientela permanenta, aproape 100 de persoane, care vin regulat, dintr-o zona care acopera Regiunea Ruhr si pana la Frankfurt,
special pentru a cumpara otet de la el.
Piata sanatatii
A preveni este mai bine decat a trata si in afara de aceasta piata din domeniul sanatatii este in crestere. Inainte de toate segmentul copiilor ofera inca sanse bune de dezvoltare. Insa si pe piata de sanatate, magazinul clasic nu mai este de mult timp singura cale de desfacere. Comoditatea cumparaturilor Online promite succesul, chiar in aceasta bransa care necesita consultanta intensa.
Magazin pentru igiena gurii
Pasta de dinti, apa de gura si in general toate produsele din acest sector sunt vandute intr-o maniera ademenitoare in magazine speciale printr-o consultanta amanuntita. Inainte de toate foarte importanta este colaborarea cu medicii stomatologi, care recomanda in loc de farmacie magazinul pentru igiena gurii.
Un numar de 10 pana la 30 de clienti cumpara zilnic de la “Dr. Karius”, alias Uwe Auerbach, care se ocupa de magazinul sau special cu articole de igiena gurii, deschis acum patru ani in cadrul unui cabinet colectiv a patru stomatologi. Cei mai multi clienti vin direct de la medicul stomatolog si de aceea iau in serios prevenirea cariilor, povesteste tehnicianul dentar instruit.
Insa tot mai multi cautatori pe internet cumpara in magazinul virtual pentru sanatate. In ultima jumatate de an cel putin 800 de navigatori pe Internet au scotocit in sortimentul virtual, dar doar maximum unul pe luna a si cumparat.
Cifra de afaceri totala a magazinelor traditionale si celor virtuale s-a dublat in fiecare an, spune tanarul tehnician in varsta de 39 de ani. “Daca situatia nu se schimba, in trei ani, magazinul va deveni principala mea profesie”.
Idei din Japonia
Concurenta in cadrul comertului cu amanuntul este in Japonia mai mare decat in multe alte tari foarte dezvoltate. Intr-o astfel de competitie dura iau nastere multe idei noi. Ceea ce in Japonia a trecut deja de proba focului, ar putea deveni o idee de succes acum si in peisajul comercial al tarii noastre.
Magazinul de 100 Yeni
Incepand cu tablete de ciocolata, gablonturi si ajungand la solutii de curatat toaleta toate pot fi gasite in magazinele cu preturi reduse japoneze, cu acelasi pret pentru fiecare produs, si anume de 100 de Yeni (sub 1 euro). Un efect secundar pozitiv pentru clienti: nu exista cozi lungi la casierii, deoarece casiera numara pur si simplu produsele, nemaifiind obligata sa introduca preturi unitare in masina de incasat.
Magazin de lux online
In varianta virtuala a magazinului japonez de lux, bogat in traditii, numit “Takashimaya”, clientii primesc consultanta individual. In timpul mersului la cumparaturi pe Internet, clientul introduce cateva date personale, numai daca doreste, cum ar fi data de nastere, linia preferata in moda si gusturile muzicale, in baza de date a magazinului Takashimaya.
Ca „membru al clubului”, el va primi prin posta electronica regulat informatii despre produsele noi care i se adreseaza. Clientul poate cere prin intermediul postei electronice o lista cu idei de cadouri potrivite unor anumite ocazii sau sa insarcineze pe angajatii magazinului cu cautarea unui produs dorit de ei.
Galerie de frumusete
Sfaturi specializate pentru machiaj si ingrijire de la cosmeticiene cu experienta - pe scurt: tot ce stie concernul japonez de cosmetice Shiseido despre ingrijirea corpului, intereseaza zilnic aproape 100 de cliente la “Shiseido Beauty Gallery”, salon deschis in Berlin in septembrie 1998. Numai ca ele nu pot cumpara aici nimic; conceptul prevede un magazin exclusiv de servicii, care sub forma unui amestec dintre parfumerie si studio cu esteticieni, intentioneaza sa puna in legatura clientele cu produsele de la Shiseido.
In Tokio, Galeria “Beauty” are de 4 ani un mare succes. Mai mult de 160.000 de femei cer consultanta acolo in fiecare an.
Trendshop
Printr-o investitie in valoare de 500 de euro intr-un mic depozit in locuinta proprie, oricine poate face concurenta uriasei case de expeditie “Otto”, sustine tanara de 25 de ani, Petra Langlotz, care de 2 ani impreuna cu un partener opereaza Trendshop-ul virtual. Incepand cu ceasuri si terminand cu bijuterii create exclusiv pentru “Trendshop” de catre cei doi creatori din Berlin, Langlotz ofera mai mult de 300 de produse pe Internet. Avand in vedere ca ea face livrari doar pe baza de comanda din partea clientilor sai, depozitarea a devenit aproape inutila.
Chiosc Online
Clientii pot comanda online paine de la chiosc, ne spune proprietara Claudia Gassen. Tanara intreprinzatoare si-a prezentat oferta pe o pagina web si atrage clienti prin Internet prin oferte speciale. Comanda este trimisa de catre client foarte simplu prin posta electronica si pentru un pret de 3 euro primeste marfa livrata acasa. Cine doreste poate veni personal sa-si cumpere painea. Aici, in afara de painea comandata exista si barfa cea mai noua din oras, precum si un chat pentru clienti.
Proiectul Spar “Cumparaturi 24”
In loc sa oboseasca mergand la supermarket, clientii magazinului Spar isi trimit lista de cumparaturi prin Internet, fax sau telefon in orice zi din saptamana, mai putin duminica, iar marfa va fi livrata in 24 de ore. Se pot face comenzi online din intregul sortiment; catalogul virtual cuprinde aproape 2500 de articole. Marfa este insa cu 2 pana la 5 procente mai scumpa decat in magazin, iar clientul trebuie sa comande pentru o suma in valoare de cel putin 20 euro si sa plateasca o suma pausala de livrare de 3 euro.
Cu toate acestea, purtatorul de cuvant al magazinului Spar, Joerg Schillinger crede in succes, pentru ca oferta este foarte interesanta pentru persoanele care lucreaza si pentru persoanele in varsta. Supermarketul virtual detine deja cateva sute de clienti, iar cifra de afaceri depaseste 100.000 de euro.
Magazin de inchiriat
“Y.O.S.S.” Your Own Shop Server, se numeste oferta celor doi tineri Marc Stephen si Robert Fischer. Ei pun la dispozitie intreprinderi mici si mijlocii, pe care doresc sa le vanda pe Internet si ai caror reprezentanti nu se pricep la tehnica, nu stiu sa utilizeze un server propriu si un magazin-Internet si ei se ocupa de operare.
Pentru software si server, asadar pentru magazinul inchiriat, clientul va plati o suma fixa de 50 euro (plus TVA-ul) si pentru fiecare comanda cate 0,5 euro. Pentru cheltuielile fixe de 1.000 de euro pentru legatura de baza, cei doi tineri intreprinzatori care au conceput singuri Software-ul, se afla inaintea pragului de castig. Doar din aceasta afacere nu se poate trai inca, spune Stephen; deoarece cererile treneaza inca.
Format tiparit comercializat electronic
Comertul de carte este considerat de experti ca fiind domeniul cel mai puternic influentat de dezvoltarea multimedia. Cea mai mare parte a publicitatii si circulatia comenzilor se vor face in viitor online, sunt de parere specialistii in expeditii prin posta. In urma unui sondaj de opinie facut la Universitatea din Michigan – S.U.A., s-a ajuns la rezultatul urmator: 13% din utilizatorii de Internet cumpara deja carti prin serviciile online. Desigur ca restul de 87% prefera in continuare comertul local de carti. Si el va deveni mai atractiv cu cat oferta si ambientul sunt mai excentrice.
Librarie de romane politiste
Din cele 30.000 de romane politiste aparute in intreaga lume dupa cel de-al doilea razboi mondial, in libraria de romane politiste “Alibi” din Köln se gasesc cele mai multe titluri. In sectorul romanelor politiste de limba engleza “Alibi” este deja de leader-ul necontestat al pietei, cel putin in Köln.
Intre 55 si 60 de fani ai romanelor politiste, medici, juristi si soferi de taxi cumpara zilnic de la una pana la trei carti din libraria decorata in stil Hitchcock. De 8 ani patronul isi alimenteaza cei 2000 pana la 30.000 de clienti permanenti cu lecturi.
„Consultanta competenta este importanta”, ne marturiseste intreprinzatorul de 47 de ani, care citeste el insusi un roman politist pe zi. „Iar atmosfera trebuie sa fie propice”, completeaza el. La “Alibi” exista un aer de “ticalosie” si, de asemenea, clientii pot bea o cafea in timp ce rasfoiesc o carte.
Magazin de carti de bucate
Magazinul „Buch Gourmet” este un paradis pentru bucatarii profesionisti, cunoscatori de mancaruri si bauturi, incepatori in domeniul alimentatiei publice – in libraria specializata pentru carti de bucate cei 10.000 de clienti permanenti gasesc un numar de 8.000 de noi aparitii din intreaga lume si un anticariat cu 3.500 de titluri le stau la dispozitie. Proprietarul Dieter Eckel isi informeaza prin fax clientii asupra ofertelor speciale. Datorita serviciului de fax, expeditia prin posta este intre timp aproape mai importanta, ca cifra de afaceri decat magazinul.
Adevarate Bestseller-uri practic nu exista. Cei mai multi clienti sunt de fapt specialisti intr-un mic sector al artei culinare. Un client doreste sa deschida un magazin de cafea si cauta sa obtina o privire de ansamblu a pietei mondiale pe tema cafelei, un altul este specialist in bucatarie ruseasca si asa mai departe. Cel putin in arta culinara exista curente la moda. „In prezent pentru bucatarii profesionisti din Germania foarte popular este sushi“, ne marturiseste Eckel.
Ceea ce a fost modern
Daca este vorba de kitsch sau arta – principalul este ca operele dateaza de acum 30-40 de ani si provin din America. Iu acest scop Katharina Butting merge in America in fiecare an si parcurge toate talciocurile, pentru a aproviziona magazinul de design intitulat “Ceea ce a fost modern” cu sediul in Hamburg. Aici sunt prezente toate creatiile americane din ultimii 40 de ani, incepand cu canapele din plexiglas si pana la scrumiere caraghioase. Intre 20 si 50 de clienti vin zilnic in magazinul de design antic, deschis acum 6 ani.
Totul din Acryl
Din placi, tevi, vergele, toate din din acryl Gerhard Januschkowitz construieste mobila si standuri pentru targuri la cererea clientilor. Clientul descrie, cum ar dori sa arate noul dulap sau alege dulapul din catalogul cu obiecte finite. In decurs de 4 saptamani Januschkowitz confectioneaza piesa de mobila. “Este foarte simplu, nu am invatat niciodata la modul profesionist aceasta meserie” recunoaste Januschkowitz.
Magazine dedicate unor culturi stravechi
Bijuterii indiene, Didgeridoo – instrument national australian - si ornamente celtice infrumuseteaza suprafata de 25 de metri patrati a magazinului pentru culturi stravechi din Duisburg Kantpark, foarte departe de orice strada comerciala animata. Pentru a transmite linistea culturilor stravechi, fiecare client este salutat ca un oaspete fiind invitat sa serveasca o ceasca de ceai intr-un colt primitor al magazinului. Intre 10 si 30 de clienti vin zilnic in magazinul muzeu.
Potrivit cu zona muzeala propietara Gabriele Manfeld ofera in primul rand posibilitatea tinerilor artisti sa expuna in magazinul sau si, contra unui comision de 30 de procente din preturi, chiar sa si vanda. “Veniturile acopera de-abia costurile de publicitate si ale vernisajul expozitiei”, povesteste Manfeld, “insa in felul acesta artistii atrag clientii prin intermediul tablourilor expuse. ”
Foarte indragite de clienti sunt sarbatorile „Luna plina-muzica” care au loc in fiecare luna in magazin. Fiecare oaspete are voie sa ia un instrument stravechi de pe cele cinci continente si sa cante. Cateodata se face si coada in fata magazinului. Cine are placere sa participe la un Work-shop Didgeridoo poate sa se inscrie imediat. In fiecare luna intre 4 si 6 participanti iau parte la curs.
Magazin-manastire
“Bunuri din manastiri” ofera de un an Peter Seewald in magazinul sau din München. Ideea de a vinde produse din manastiri i-a venit in urma unei discutii cu reprezentantii unui departament al unei manastiri din Passau. Vinuri, carnati, carti, compact discuri si cosmetice – mai mult de 1.000 de produse din aproape 80 de manastiri europene cu productii proprii, atrag clientii din intreaga Germanie.
Preturile sunt mai mult decat accesbibile. Un catalog de expeditie prin posta aprovizioneaza clientii din afara orasului München. Pe termen lung, fostul jurnalist intentioneaza sa conceapa un sistem Shop-in-Shop, intitulat „Bunuri din manastiri“.
Magazin de creme
Cosmetice preparate de clientii insusi se gasesc in magazinul „Creme shop“ al intreprinzatoarei Brigitte Rohwers din Kiel. Toate substantele si cartile cu retete sunt oferite de Rohwer de 10 ani. Clientii permanenti nu sunt numai cei orientati in spirit ecologic, ci si elevi, iar inainte de toate persoanele mai in varsta vin regulat in magazinul de creme, povesteste intreprinzatoarea din Kiel. Cifra de afaceri principala provine in acest moment din prepararea unei anumite ape de toaleta.
Miss Sixty
Magazinul foarte la moda “Whiteroom” are tot ce se purta in anii ’60 si ’70, incepand cu fusta foarte mini si pana la bluza de nylon. Un absolut succes la tineri si pana acum foarte greu de procurat in Germania: pantaloni de la producatorul italian “Miss Sixty” la pretul de aproape 70 de euro.
Aussie-Shop
In cele trei magazine germane “Australia-Shop” deschise de catre Colin Truslove in Wiesbaden, München si Köln se gaseste tot ce-si pot dori fanii pamantului australian, incepand cu vin, bere, palarii si pana la instrumentul national “Didgerindoo”. Chiar si cereri de viza pentru Australia pot fi completate si vor fi prelucrate in 24 de ore de catre Ambasada Australiei din Bonn. Pentru a se putea simti exact ca pe cel de-al cincilea continent, clientul este servit de catre studenti australieni.
Magazin de produse cu elani
Peste 100 de articole cu elani ofera Friedrich Biermann in magazinul sau de elani, din München. De fapt sortimentul-elan a fost gandit la inceput ca o gluma pentru magazinul in care vindea mobila suedeza moderna si antica, insa astazi cifra de afaceri provine din obiecte cu elan mai degraba decat din mobila.
Mai tarziu, cerbul urias din nord a devenit un articol pentru cadou foarte popular. Intre 30 si 50 de detinatori de Mercedes clasa-A, alaturi de alti fani cumpara aici zilnic prosoape si perdele de dus cu un motiv cu elani. In fiecare an, Biermannn se duce in Suedia si cotrobaie magazinele dupa produse noi cu elani, pe care imediat le cumpara in cantitati mari.
Daca succesul se mentine, Biermann planuieste pentru toamna urmatoare un safari de elani in Suedia. Pentru a mentine mai departe interesul publicului, intreprinzatorul de 52 de ani intentioneaza sa scrie o carte cu povesti din intreaga lume despre elani.
Accesorii pentru soferi de autocamioane
Tot ce are nevoie un sofer de autocamion poate fi gasit in “Trucker Trend Shop” din Kronau pe autostrada A5. Accesorii pentru autocamioane, radiocasetofoane constituie sortimentul, dar si articole din material de jeans pentru acesti soferi si scule pentru autocamion. Astfel in acest magazin intreaga familie a soferului de autocamion poate face cumparaturi.
Articole conexe
4 idei de afaceri de succes care au inceput ca proiect part-time
de Florin Amariei3 idei de afaceri romanesti au fost premiate de Total
de Florin AmarieiIdei de afaceri acceptate in programul Innovation Labs
de Florin AmarieiIdei de afaceri pe care mizeaza cei din Occident
de Florin AmarieiAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit