Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Magazine in miniatura

de Mirela Rosu 07 Sep. 2007 8550
28% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
56% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Masini care rezolva probleme neprevazute, precum nevoia de cateva carti de vizita, de fotografii pentru buletin, de un buchet de flori la ora doua noaptea.

Aparate care va permit sa mancati, chiar daca primul restaurant este la 10 km, sau masinarii amuzante, cum sunt aparatele in stare sa imprime propria fotografie pe un autocolant sau pe o stampila. Introduceti cateva monede, apasati pe unul-doua butoane si gata...

Un univers de distributoare automate si aparate mai mult sau mai putin sofisticate al caror scop principal este acela de a spori rentabilitatea punctului comercial unde sunt instalate.

Avantajele acestor masini? O multime: nu se inchid niciodata, nu au nevoie de personal fix, se aprovizioneaza repede. Sectorul acesta al distributoarelor automate si al aparatelor asemanatoare poate reprezenta o sursa de castig complementara pentru cine vrea sa se ocupe de un singur aparat sau poate deveni o adevarata afacere bazata pe un parc de aparate.

Iata cartile de vizita ale acestor masini:

Idei de afaceri: 1. Cartofi prajiti...
In ultimii ani, micile automate, destinate sa creasca rentabilitatea barurilor, berariilor, patiseriilor si fast-food-urilor, au inregistrat un important succes printre proprietarii acestor puncte comerciale. Pe piata exista masini de toate felurile, de la prajitoare de paine, masini de facut placinte sau clatite, pana la aparatul pentru prajit castane.

Printre cele mai curioase este si Patatwist, produs de societatea Techfood. Patatwist este primul prajitor de cartofi care ... nu prajeste, sau, mai precis, nu foloseste uleiul pentru a prepara tipicii cartofi prajiti crocanti si aurii.

Acest lucru e posibil datorita unui sistem special de rezistente si raze infrarosii si a unui accesoriu brevetat care permite cartofilor sa "danseze" in aer in timp ce se prajesc. Astfel, se elimina mirosurile neplacute si necesitatea de a schimba uleiul intrebuintat. Masina, care permite incalzirea sau frigerea altor mancaruri, este in stare sa pregateasca un kilogram de cartofi prajiti in mai putin de cinci minute.

Cei care poseda un local si instaleaza aparatul Patatwist beneficiaza de diferite avantaje. Primul il constituie economia de ulei si eliminarea tutror problemelor legate de uleiurilor uzate, al doilea - largirea clientelei la segmentul consumatorii mai tineri, al treilea - reducerea procedurilor de curatare a masinii (care sunt minime) si, in sfarsit, posibilitatea de a pregati multe portii ale unui produs in timp foarte scurt.

Firma Techfood a pregatit si o analiza a costurilor si veniturilor pentru a demonstra rentabilitatea aparatului Patatwist. Avand in vedere ca o portie de cartofi prajiti il costa pe comerciant aproximativ 0,15 euro (materia prima plus ambalajul si energia electrica) si ca pretul mediu de vanzare este de 1,25 euro, daca se vand numai 10 portii pe zi timp de 30 de zile, se obtine un profit de 330 euro. In cazul a 50 de portii pe zi, profitul devine 1.650 euro/luna, respectiv 3.300 euro/luna in varianta a 100 de portii pe zi.

Idei de afaceri: 2. Fotografia ta pe un abtibild
A ajuns in Europa acum vreo doi ani, importata de societatea napoletana Gevin care a descoperit-o in Japonia, unde se facuse deja remarcata de public. Masina, rebotezata Neoprint, este un fel de studio fotografic in miniatura in stare sa realizeze in cateva clipe o serie de autocolante cu imaginea clientului, incadrata de figuri sau desene simpatice, la alegere.

Este suficient sa va lasati fotografiat de aparatul mare cat un flipper si in cateva secunde se obtin diferite exemplare de autocolante (abtibilduri) personalizate: o inimioara care incadreaza chipurile indragostitilor, doua fete care ii dau un sarut clientului si asa mai departe. Amplasarea ideala a acestui aparat este oriunde se afla un public numeros - de la localitatile statiunil turistice la centrele comerciale, de la salile de jocuri la berarii.

Masina care tipareste autocolante personalizate costa aproximativ 5.000 euro si functioneaza datorita unui film de 200 de pozitii care costa 150 euro, ceea ce inseamna 0,75 euro pentru o fotografie. Pretul sugerat pentru public este de 2,5 euro/fotografie. Pentru ca aparatul sa constituie o investitie buna, el trebuie sa consume, potrivit firmei Gevin, doua filme pe luna, care ar permite incasari de 1.000 euro.

In ciuda perspectivelor bunicele de castig, firma Gevin precizeaza ca, pentru ea, aceasta masina este "de atmosfera", adica utila mai mult pentru a face impresie si pentru a oferi o distractie clientilor, decat pentru a obtine mari castiguri.

Anumite localuri, de exemplu, au hotarat sa o inchirieze pentru perioada de Craciun astfel incat sa poata oferi clientilor lor un cadou simpatic si original. Societatea importatoare care, intre altele, distribuie aparatul si in strainatate, le ofera intreprinzatorilor diferite posibilitati de contract: de la cumpararea masinii pur si simplu, pana la o colaborare in sistem franchising.

Idei de afaceri: 3. Pantofi lustruiti in sistem franchising
Z-2, Z-3, Z-4... Roboti in stil "Razboiul stelelor"? Nu, e vorba de aparate automate de lustruit pantofii, ideale pentru instalat in restaurante, birouri, hoteluri, spitale, cladiri cu birouri, aeroporturi.

Aparatele au dimensiuni si costuri variabile, in functie de locul de destinatie. Modelul cel mai mic, Z-4, are o inaltime de 27 de centimetri, o latime de 42 cm si cantareste 12 kilograme, in timp ce aparatele mai mari cantaresc cel mult 25 kg, dar pot depasi 80 cm inaltime.

Pretul lor? De la 350 euro pentru masina cea mai mica la 1.250 euro pentru cele mai mari si cu functii complexe. Aparatele automate de lustruit, care in Spania au fost lansate acum 20 de ani, functioneaza introducand o suma stabilita (orificiul pentru introducerea monedelor este adaptabil la orice valuta) si punand piciorul cu pantoful ce trebuie lustruit sub o perie speciala.

Un temporizator, reglabil intre 30 de secunde si 5 minute, stabileste timpul de functionare al masinii. Prin apasarea unui buton, clientul poate alege tipul de crema de care are nevoie, in functie de culoarea incaltamintei.

Aparatele automate de lustruit sunt produse si distribuite de Comafer, o societate spaniola cu sediul la Madrid, care isi comercializeaza produsele in Spania si in afara ei. Franta, Portugalia, Anglia si Columbia sunt tarile in care aceasta marca este deja prezenta. Societatea madrilena este interesata si de alte piete si cauta distributori dispusi sa cumpere cel putin zece masini si sa le instaleze in spatiile potrivite, insarcinandu-se cu gestiunea si intretinerea lor, care trebuie sa aiba loc o data pe luna.

In afara de achizitionarea aparatului, costurile sunt reprezentate de periile pentru curatarea si lustruirea pantofilor (aproximativ 50 euro) si de crema de pantofi (15 euro pentru un kg). Potrivit societatii producatoare, 1 kg de crema de pantofi ajunge pentru cca 3.000 de clienti, in timp ce periile, in varianta a 20 de folosiri zilnice, trebuie inlocuite o data la cinci ani.

Cat se poate castiga cu aceste masini? Firma Comafer ia in calcul varianta minima de 12 servicii de lustruire pe zi, la pretul de 0,5 euro fiecare, adica un total de 6 euro pe zi; inmultit cu 30 de zile, rezulta un venit lunar de 180 euro pentru o masina.

Distributorul care instaleaza cel putin 10 masini isi poate asigura astfel venituri lunare de cca 1.800 euro, si asta fara prea multa bataie de cap. Lui i se ofera si posibilitatea de a vinde la randul sau aparatele de lustruit si de a stabili pentru sine si pentru proprii distributori zone de exclusivitate.

 

[pagina_noua]

Ide i de afaceri: 4. Un restaurant la cutie
Se numeste Break si este un nou distributor automat de mancare calda. Nu are nimic de-a face cu obisnuitele sandvisuri incalzite, ci este un mic restaurant "la cutie". Aceasta masina, produsa si distribuita de societatile bologneze Selcom si Mixel, costa cca 10.000 euro si contine produse alimentare proaspete, racite la temperaturi intre +2 si +4 grade, pe care le serveste calde clientului datorita unui sistem de incalzire cu microunde.

Meniurile oferite de Break pot satisface orice pretentii: de la tagliatelle cu ciuperci si pilaf cu branza, pana la felul doi pe baza de carne sau peste, cu garnituri. Avand o inaltime de 1,90 metri, o adancime de 0,60 metri si o latime de 1,20, aceasta masina este formata din mai multe elemente: un grup racitor, un spatiu pentru conservarea rezervelor alimentare la  temperatura scazuta, patru grupuri de inmagazinare si distribuire a recipientelor pentru produsele alimentare si, in sfarsit, un cuptor cu microunde.

Potrivit cercetarilor efectuate de societatea de distributie, Break isi are principalii clienti in randul intreprinderilor mici si mijlocii, care doresc sa le ofere angajatilor o cantina variata si la preturi mici. Alte locuri optime pentru introducerea aparatului Break sunt barurile sau localurile care nu au posibilitatea de a pregati mancare calda si diverse institutii precum scoli, universitati, spitale, inchisori, dispecerate...

Mixel a prevazut trei canale de distributie pentru aparatele sale:

1. Asa numitii "vendor". Sunt intreprinderi specializate in distribuirea gratuita cu titlu de imprumut a tuturor masinilor automate de bauturi calde si reci, gustari si snack-uri. Aceste societati dispun de obicei de personal specializat si se ocupa de gestionarea mancarurilor, identificand pe cont propriu firmele furnizoare de alimente. Vendor-ul care se hotaraste sa distribuie noul aparat Break ar trebui deci sa se ocupe si de introducerea zilnica sau saptamanala a alimentelor, pe langa activitatea de intretinere.

2. Distributorii locali. Sunt persoane particulare sau societati care pot cumpara aparatele Break de la Mixel pentru a le ceda apoi vendor-ilor, sau pot trata direct concesionarea lor.

3. Firmele producatoare de mancaruri calde. O astfel de firma poate utiliza aparatul Break ca metoda pentru promovarea produselor sale, fara a mai fi nevoie de ample si costisitoare campanii publicitare.

Oportunitatea este reala, pentru ca Mixel incearca sa dezvolte piata italiana si europeana si, deci, este in cautare de noi distributori. Ce profit aduc masinile? Destul de mare, potrivit calculelor firmei Mixel. Costurile de intretinere sunt minime, iar media pretului pentru public al unei mancari calde distribuite de Break a fost fixata la 5 euro, chiar daca fiecare vendor este liber sa decida propriul pret. In medie, consumul zilnic pentru fiecare masina se situeaza in jurul a 15 portii, inmultit cu 200 de zile pe an.

Idei de afaceri: 5. Iaurt si inghetata pe doi metri patrati
Numele ei este Fantasygel si este una dintre masinile produse de Techfood, societate specializata in dotarile pentru alimentatia rapida. Aparatul a fost gandit pentru a veni in intampinarea exigentelor tuturor barurilor, berariilor, patiseriilor, pizzeriilor, dar si a vanzatorilor ambulanti, cantinelor, chioscurilor care, pentru a satisface exigentele clientelei si a se diferentia de concurenta, incearca sa introduca in ofertele lor produse din ce in ce mai inovatoare.

Fantasygel este un magazin de inghetata in miniatura. Datorita dimensiunilor sale reduse (41 x 65 x 70 cm), masina poate fi amplasata chiar si pe galantar, pentru a starni curiozitatea clientilor. Mecanismul de functionare este simplu si nu cere nici un fel experienta in materie de inghetata.

Este suficient sa dispuneti de un singur fel de inghetata sau de iaurt, la acesta putandu-se adauga fructe proaspete, insiropate sau congelate, bomboane, biscuiti, ciocolata, fulgi de orez, cereale, legume... Tragand de un maner, ingredientele se amesteca si in cateva secunde inghetata solicitata de client este gata.

[pagina_noua]

La fel ca pentru masina care face cartofi prajiti fara ulei, prezentata ceva mai devreme, si Fantasygel poate reprezenta o oportunitate pentru a creste rentabilitatea punctului comercial, reducand costurile. Gestionarea unui singur tip de inghetata este mai simpla, iar celelalte ingrediente necesare, daca nu sunt consumate, se conserva mult mai mult. Analiza costurilor si a veniturilor, formulata de societatea producatoare, se prezinta in felul urmator: instaland Fantasygel, comerciantul ar sustine un cost mediu de 0,6 euro pentru fiecare portie (ce cuprinde iaurt, fructe congelate, pahar si lingurita) care se vinde, in medie, cu 1,7 euro. In conditiile in care se vand 20 de portii de inghetata pe zi, se obtin venituri de cca 800 euro pe luna.

Idei de afaceri: 6. Chipul vostru pe o stampila
Se numeste Stamp Expression si este o masina in stare sa produca stampile personalizate cu imaginea utilizatorului. Pentru a o pune in functiune, trebuie sa introduceti cateva bancnote si sa va asezati in fata unui obiectiv special. In cateva clipe, aparatul preda stampila gata de folosire.

Aparatul este produs de Sega, firma  japoneza cunoscuta in toata lumea pentru jocurile sale video. El costa intre 5.000 si 8.000 euro, in functie de model, iar costul de productie al unei stampile finite se ridica la cca 1,5 euro.

Pretul catre client a fost initial de 5 euro, dar s-a dovedit ca era prea mare, asa ca el a scazut spre 3,5 eruo. Zece stampile vandute pe zi inseamna un rezultat bun.

Idei de afaceri: Vending machines made in USA

Juke-box
Aparut pe piata acum mai bine de o suta de ani, juke-box este un selector automat de melodii si a fost considerat parintele tuturor distributoarelor automate. Versiunile moderne functioneaza exclusiv cu CD (pot contine pana la o suta), prezinta un design captivant, lumini cu neon intermitente pentru a atrage atentia consumatorilor si instalatii stereo cu o putere de pana la 300 W.

Anumite functii speciale ii permit proprietarului localului unde este instalat sa tipareasca rapoarte cu date statistice despre titlurile cele mai cerute, frecventa cu care sunt alese, ora la care a fost pus cantecul... In general, cu un euro se pot asculta trei cantece, cu doi euro - sapte cantece iar cu cinci euro - 18. Intretinerea este minima. Preturile variaza intre 4.000 si 6.300 euro.

Idei de afaceri: Distributoare de bauturi, snack-uri si inghetate
Ultima tendinta a distributoarelor de mancaruri in Statele Unite este aceea de a fi din ce in ce mai incapatoare, in stare sa ofere in acelasi timp produse diferite si de dimensiuni variate. Preturile merg de la 3.000 la 6.000 de dolari.

1. Cold Drinks. Vinde in acelasi timp recipiente de diferite dimensiuni. Alaturi de cutiile de 330 ml, se afla sticlutele de 250 ml si cele de jumatate de litru.

2. Beveragemax. Este un adevarat super-magazin in miniatura. Este in stare sa prezinte 45 de sticle diferite datorita avantajelor oferite de cele 5 etaje si 9 spatii de depozitare. Totalul sticlelor continute poate ajunge la 432. Avantajul pentru comerciant este dat si de posibilitatea de a evita stocurile.

Idei de afaceri: Jocuri
Masinile americane "distributoare de distractii" realizeaza incasari saptamanale cuprinse intre 100 si 1.000 de dolari.

1. Hot Flash. Este un fel de masa de biliard virtuala, pe care doi concurenti joaca... hockey. O pompa genereaza presiunea aerului care tine ridicat discul de pe suprafata mesei. Discul este lovit de concurenti, cu scopul de a-l indrepta spre poarta adversarului. Terenul de joc este iluminat de o lumina speciala care creeaza iluzia ghetii pe terenul de hockey. Pretul: 3.500 de dolari.

2. Megatouch XL 5000-6000. Cel mai vandut. Este un monitor sensibil la atingere, cu care se poate juca pocker. Castigatorul fiecarei manse are posibilitatea de a dezbraca imaginea fotografica a unui top-model. Fiecare dolar introdus permite un joc de doua-trei minute.

Aceasta nu inseamna insa ca pentru a termina o partida, si deci pentru a dezbraca in intregime un top-model, este necesar sa introduceti multi dolari. Megatouch este de departe jocul cel mai vandut si cel care realizeaza in interiorul localurilor cele mai mari incasari (pana  la 1.000 $ pe saptamana). Pretul: 4.500 de dolari.

[pagina_noua]

Bomboane de ciocolata si caramele
Preturile variaza intre 2.000 si 3.000 de euro.
1. M&M'S. Grafica este aceea a unui enorm pachet galben de bomboane M&M'S.
2. Hershey'S Bar si Kit Kat. Imaginea acestor doua batoane invaluie intreaga masina.

Idei de afaceri: Bauturi reci, alimente congelate si inghetate
Distributorii de bauturi, alimente si inghetate isi gasesc locul in interiorul blocurilor de locuinte, al hotelurilor dotate cu cuptoare cu microunde si al universitatilor americane.
Vendtronics este atat un frigider, cat si un congelator. In primul caz, este folosit pentru vanzarea de sucuri de fructe,  lapte, iaurt. In cel de-al doilea caz, pentru vanzarea de inghetate si alimente congelate (lasagne, legume, peste). Expune 45 de produse diverse si poate contine pana la 450 de bucati.

 



Tags: magazinstampileafaceriidei de afaceri

Urmareste-ne pe Google News

Articole conexe

Romania intalneste un nou lant de magazine. Jimmy Key deschide primul magazin din tara

de Bianca Tila
02 Aug 2023
Compania Jimmy Key din Turcia comercializeaza articole de imbracaminte pentru femei si vrea sa deschida primul magazin din tara in cadrul centrului...

Loteria Romana cauta parteneri de afaceri

de Florin Amariei
06 Ian 2022
Loteria Romana incearca sa intre intr-un nou domeniu si isi cauta parteneri de afaceri. Iata despre ce este vorba! CNLR organizeaza si...

Anul 2020 a insemnat pierderi de 1,7% pentru afaceri

de Florin Amariei
18 Iun 2021
Efectele pandemiei pot fi acum analizate si datele releva ca au fost inregistrate pierderi de numai 1,7% in 2020. Profitul, culmea, a crescut!...

CNCAV: Afacerile sustin campania de vaccinare la nivel national

de Florin Amariei
28 Apr 2021
Vicepresedintele CNCAV spune ca afacerile din Romania sustin campania de vaccinare desfasurata la nivel national prin initiative private menite a...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024








SUCCES in AFACERI


Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Descarca Gratuit
"Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim"
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]