Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Programul de munca se schimba in companiile mari. Se adopta modelul hibrid

de Florin P. Amariei
698 0 16 Iun. 2020
Afaceri de pretutindeni


37% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
46% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
29% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

4.1
din 5 voturi
RATING UTILIZATORI

Un nou studiu releva faptul ca pandemia a dus la schimbari importante cu privire la programul de munca. Acesta se schimba deja in companiile mari. Conform informatiilor furnizate de Xerox, la nivel global se adopta un model hibrid.

Studiul arata ca aproximativ 82% dintre acestia ar urma sa se intoarca la birou in 12-18 luni. Companiile investesc in noi resurse pentru a sprijini un regim de munca hibrid, o combinatie intre lucrul de la distanta si cel de la birou, cu bugete cu 56% mai mari alocate tehnologiei. 34% dintre respondenti planifica sa accelereze transformarea digitala ca urmare a pandemiei Covid-19.
 
Studiul Xerox “Viitorul Muncii” realizat de firma independenta de cercetare Vanson Bourne, a sondat 600 respondenti din domeniul IT, inclusiv profesionisti C-level, din SUA, Canada, Marea Britanie, Germania si Franta, ale caror organizatii au cel putin 500 de angajati. Respondentii au intampinat provocari cauzate de trecerea brusca la munca de la distanta, 72% afirmand ca nu au fost complet pregatiti din perspectiva tehnologiei. In plus fata de aspectele legate de mijloacele tehnologice (29%), cele mai mari neplaceri in timpul activitatilor desfasurate de acasa au fost cauzate de sincopele in comunicare intre echipe/ angajati (26%) si de mentinerea concentrarii (25%).
 
"Desi nu exista nicio indoiala ca pandemia COVID-19 a schimbat modul in care lucram, cercetarile noastre au relevat ca, in timp, multe companii intentioneaza sa-si readuca mare parte din angajati inapoi la birou. Acest lucru ar putea fi stabilit dintr-o varietate de motive, inclusiv comunicarea, viteza de decizie si perfectionarea profesionala. In acelasi timp, oprirea brusca a activitatilor la birou si mediul de lucru hibrid adoptat au expus lacune tehnologice care necesita investitii noi sau suplimentare in lunile urmatoare", a declarat Steve Bandrowczak, presedinte si COO Xerox.
 
Unul dintre rezultatele cheie ale sondajului si concluziile subliniate de Xerox arata ca soceitatile intentioneaza sa-si aduca inapoi la birou majoritatea angajatilor, desi politicile extinse de munca de la distanta se vor mentine si ele in continuare.
 
Inainte de impunerea regimului de lucru de la domiciliu, 33% dintre respondenti au declarat ca securitatea datelor si confidentialitatea au fost cele mai mari preocupari pentru colegii care lucrau de la distanta; 24% au evidentiat productivitatea angajatilor, iar 16% evocau preocuparile legate de infrastructura tehnologica. Aceste aspecte, insotite de opinia a 95% dintre respondenti despre importanta comunicarii fata in fata pentru dezvoltarea personala si pentru evaluarea talentului, indica faptul ca regimul de munca de la distanta nu va inlocui spatiile traditionale de lucru la birou.
 
"Cu toate acestea, acum cand business-urile s-au acomodat mai mult cu munca de la distanta, atitudinile si politicile top managementului din domeniul IT s-au schimbat. Printre tarile chestionate, in SUA va creste, probabil, cel mai mult, increderea in ceea ce priveste munca de la distanta (86%), urmata de Marea Britanie (80%), Germania (80%), Canada (77%) si Franta (75%). Mai mult, 58% au mentionat ca intentioneaza sa isi schimbe politica de lucru de acasa in anul urmator, subliniind nevoia companiilor de a sprijini un regim de lucru hibrid", spun autorii studiului.
 
Ei afirma ca este posibil ca angajatii sa nu se intoarca la birou brusc sau toti in acelasi timp, dar nevoia organizatiilor de a pune in practica un regim de lucru hibrid este clara si de perspectiva.
 
In plus, implementarea brusca a regimului de lucru de la domiciliu a scos la iveala lacune tehnologice, arata sondajul.
 
Trecerea rapida la munca de la distanta a fost dificila pentru majoritatea business-urilor, doar 28% dintre participanti spunand ca erau complet pregatiti pentru aceasta schimbare si 29% afirmand ca tehnologia a creat cele mai mari probleme.
 
"Dintre tarile participante in cadrul sondajului, Franta era cel mai putin pregatita pentru trecerea brusca la munca de la distanta, in timp ce Statele Unite au fost printre cele mai pregatite din acest punct de vedere. In ceea ce priveste tehnologia, respondentii au declarat ca provocarile lor principale sunt determinate de suportul IT pentru lucrul la distanta (35%), solutiile inadecvate pentru fluxurile de lucru (27%), lipsa instrumentelor de comunicare si colaborare (22%) si lipsa solutiilor bazate pe cloud (10%)", se precizeaza in studiu.
 
Respondentii au fost selectati dintre factorii de decizie din domeniul IT (inclusiv top management), toti din organizatii cu cel putin 500 angajati, dintr-o serie de sectoare de activitate, inclusiv servicii de afaceri, retail, servicii medicale, servicii financiare, turism.


Tags: program de muncaafacericovidpandemie

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul

Rating:
Nota: 4.1 din 5 - 5 voturi.

Articole conexe

Afacerile care nu fac fata digitalizarii vor disparea

de Florin P. Amariei
23 Iun 2020
Pandemia a fortat progresul si ne-a adus in fata unui val pe care trebuie sa il administram cat putem de bine: tehnologizarea rapida. Acum, mai mult...

Cine a castigat cel mai mult in perioada pandemiei

de Florin P. Amariei
22 Mai 2020
O analiza a PwC arata cine a castigat cel mai mult in perioada pandemiei Covid-19, relevand astfel afacerile care au avut profit in perioada crizei....

Afaceristii romani au creat peste 8.000 de locuri de munca in Rep. Moldova

de Florin P. Amariei
21 Mai 2020
Afaceristii romani au creat peste 8.000 de locuri de munca in Rep. Moldova, sustine presedintele Asociatiei Investitorilor din Romania (AIR)....

Pandemia Covid-19 si ArcelorMittal. Pierderile, uriase!

de Florin P. Amariei
07 Mai 2020
Pandemia Covid-19 se intrevede si in industria grea. ArcelorMittal raporteaza pierderi uriase. Ca urmare a scaderii productiei din cauza...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Idei de afaceri pentru 2020. 7 exemple insotite de Planul de Afaceri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de afaceri pentru 2020. 7 exemple insotite de Planul de Afaceri

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Rentrop ∧ Straton
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de afaceri pentru 2020. 7 exemple insotite de Planul de Afaceri
Idei de afaceri pentru 2020. 7 exemple insotite de Planul de Afaceri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2020







Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Idei de afaceri pentru 2020. 7 exemple insotite de Planul de Afaceri"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016