Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Secretele in afaceri ale milionarilor americani

de Silvia Bucsan 21 Ian. 2009 5615
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
61% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Secretul in afaceri nr. 1. “O crestere rapida îti poate afecta stabilitatea” (Scott Solombrino)

In primul an de colegiu, Scott Solombrino si-a dat seama ca viitorul lui va fi sumbru daca nu reusea sa faca rost de bani pentru intretinere. Gandind pe termen lung, s-a gandit sa demareze o afacere si nu una oarecare, ci una care sa-i nu-i afecteze timpul pentru studii.

Si afacerea ideala pentru el a fost gasita: inchirierea unei limuzine pentru ocazii speciale (perioadele cand nu avea altceva de facut decat sa-si astepte clientii ii lasau suficient timp pentru invatatura). Apeland la economiile lui, in valoare totala de 6.000 de dolari, Solombrino a cumparat o limuzina Cadillac veche de zece ani si a devenit sofer.

Firma sa, Fifth Avenue Limousine din Chelsea, Massechusetts, a obtinut in primul an 60.000 dolari. La absolvirea colegiului, vanzarile atinsesera 2 milioane dolari, iar compania, care acum avea 100 de angajati, detinea 32 de limuzine. Mai tarziu, compania s-a asociat cu gigantica firma Dav El Chuffeured Transportation Network, iar in 1987, Solombrino a platit 12 milioane dolari pentru cumpararea acestei companii si a tuturor filialelor sale raspandite pe intregul glob. Pentru a-si permite aceasta achizitie, Solombrino a fost nevoit sa coopteze doi parteneri minoritari, dar aceasta numai pentru o perioada de doi ani, el preferand o dezvoltare lenta, pierderii controlului asupra firmei.

Secretul in afaceri nr. 2. “Dedica-te afacerii, nu o face doar ca pe o activitate colaterala. Daca ai o idee si crezi cu adevarat în ea, dedica-te realizarii ei din tot sufletul.” (John Chuang)

Inca de pe vremea cand erau studenti la Harvard Business School, in Boston, John Chuang si cei doi parteneri ai sai au inceput sa faca afaceri. Avand drept sediu propriul dormitor, ei si-au folosit computerul  Machintosh pentru a presta servicii de grafica si tehnoredactare (DTP). Desi initial ei sperau numai sa castige ceva bani in plus, acesti intreprinzatori in devenire si-au dat seama ca exista o uriasa piata neexploatata pentru acest tip de activitati.

In 1986, depasind etapa “de dormitor”, cei trei au amenajat un sediu in apropiere cu 5.000 dolari imprumutati de la banca. Rapid, ei au devenit populari printre studentii si oamenii de afaceri din zona, multi dintre ei neavand un computer Machintosh.

Acest fapt i-a dat lui Chuang si partenerilor lui o idee: erau suficienti oameni care stiau sa foloseasca un PC compatibil IBM, dar ii puteai numara pe degete pe cei care erau familiarizati cu sistemul Macintosh. In 1987 echipa a schimbat domeniul de activitate al firmei, transformand-o intr-o agentie de plasare temporara a fortei de munca, specializata in utilizatori Machintosh si au redenumit-o MacTemps. In 1988, compania avea deja filiale in New York City si San Francisco.

Dar mai exista totusi o problema. Noutatea acestui fel de afacere a facut bancile aiba dubii in acordarea unor imprumuturi. “Primul nostru imprumut de 5.000 dolari l-am primit dupa luni intregi de negocieri. In principiu, eram doar niste copii cerand un imprumut in scop comercial si a trebuit sa ducem o munca de lamurire asidua ca sa ii convingem ca vom returna banii inainte de scadenta.” 

Compania are acum filiale in 35 de orase din sapte tari, iar personalul s-a largit cu specialisti PC, specialisti Internet si artisti graficieni. Toate indiciile arata ca nu este vorba numai despre un succes temporar.

Secretul in afaceri nr. 3. “Perseverenta este rasplatita.” (Stacey Kanzler)

De ce este Stacey Kazler o persoana deosebita? Pentru ca aceasta femeie, fondatoarea companiei Sandbagger (Wauconda, Illinois) nu numai ca a contribuit la salvarea caselor unor oameni, dar, poate, si la aceea a vietilor lor. Ironic, totul a inceput destul de simplu. In timp ce urmarea la televizor un reportaj despre inundatiile de pe coasta de vest a Americii, a fost socata sa observe ca militarii umpleau sacii de nisip cu mana. “In ziua de astazi?! Nu-mi venea sa cred ca nu existau masini care sa umple automat sacii”, isi aduce ea aminte.

Bazandu-se pe experienta acumulata in timpul cat a lucrat ca angajata a firmei de excavatii a sotului ei si folosindu-si fertila ei imaginatie, Stacey a construit rapid o masina de umplere automata a sacilor cu nisip. “Dupa doua saptamani, Garda Nationala testa deja primul nostru prototip.” Este estimat ca Sandbagger face munca a 40 de oameni, iar modelul aparut ulterior, un Sandbagger motorizat, are o performanta cu 500% mai mare. “De multe ori ni se atribuie salvarea unor comunitati intregi.”

Totusi, desi datorita lor compania continua sa creasca, Stacey este satula de catastrofe naturale. Ea si-a schimbat preferintele in materie de programe TV: acum nu mai urmareste prognoza vremii.

Secretul in afaceri nr. 4. “Cauta ce lipseste de pe piata” (Dennis Telfer)

 Dave Klimkiewicz, Dennis Telfer si Steve Lake au intrat in lumea oamenilor de afaceri de succes datorita curajului lor de a se aventura pe piata skateboard-urilor. “A fost ceva cu totul special”, spune Dennis Telfer in timp ce explica de ce el si prietenii lui (Klimkiewicz si Lake fiind mari iubitori ai acestui sport) au decis sa infiinteze o firma producatoare de skateboard-uri, specializata in fabricarea modelelor lungi, caracteristice anilor ’70, total diferite de cele de dimensiuni reduse din ziua de azi. “Ceilalti producatori radeau de noi.”

Dar acum nu mai rad. “Multe firme ne urmeaza exemplul”, observa Telfer. “Stilul nostru a creat o noua tendinta in acest domeniu.” Desi, desigur, acum par niste vizionari, fondatorii companiei Sector 9, cu sediul in San Diego, recunosc inceputul modest, primul skateboard fiind fabricat in curtea din spatele casei lui Telfer. Totusi, credinta ferma ca exista o piata neexploatata pentru skateboard-urile lungi, mai stabile, dar mai greu manevrabile, i-a sustinut pe cei trei intreprinzatori. Acum insa, a venit si timpul lor. “Este foarte ciudat”, spune Telfer, care supervizeaza partea de design. “Chiar daca pana acum nu am stiut sa merg pe skateboard, mi-au placut intotdeauna.”

Secretul in afaceri nr. 5. “Nu îti poti schimba idealurile în fiecare zi. Unii intreprinzatori isi modifica orientarea destul de des, dar eu cred ca trebuie sa iti urmezi instinctul si sa mergi pana la capat.” (Katrina Garnett)

In ciuda faptului ca reclama companiei infatiseaza o splendida fotografie a Katrinei intr-o fermecatoare rochie de seara neagra, ea este cu mult mai mult decat un alt chip atragator. Dupa ce, in cadrul slujbei ei anterioare, a condus o puternica echipa de 300 de programatori, Garnett a decis sa-si infiinteze propria ei firma de software, concentrandu-se pe aplicatiile integrate ce permit diferitelor programe sa comunice intre ele.

In timp ce confratii ei isi cautau norocul  in salbatica lume a Internet-ului, Garnett nu vedea nici un potential in acea directie. “Am observat nebunia Internet-ului, dar nu m-a interesat acel domeniu. Am considerat ca aplicatiile de conectare erau calea de urmat.” Cu ajutorul unor investitori ca Intel, J.D. Edwards si Compaq, plus o mare parte din propriile economii, Garnett a fondat CrossWorlds. Aplicatiile ei de conectare au atras atentia unor clienti precum Siemmens AG, Bay Networks si Hewlett-Packard, iar compania a atins vanzari de 10 milioane de dolari in primele sase luni de la infiintare.

Secretul in afaceri nr. 6. “Reinvesteste toti banii castigati inapoi în companie ca sa poti creste.” (Stephen Kahn)

Poti crede ca, daca ai identificat o bresa perfecta a pietei si ai destule surse de capital, este suficient pentru a porni o afacere. Dar acesta nu s-a dovedit adevarat in cazul lui Christopher Edgar si Stephen Kahn. In ciuda relatiilor lor in domeniul bancar, Edgar si Kahn au trebuit sa caute finantare mult mai aproape de casa atunci cand au avut nevoie de capital pentru a lansa Delia's, un catalog de produse pentru adolescenti si tineri ce cuprindea, printre altele, articole de imbracaminte, incaltaminte si accesorii, precum si obiecte de uz casnic. “Am perseverat si am inceput sa strangem bani de la rude si de la prieteni”, spune Kahn.

La randul lor, parintii au apelat la prietenii lor atunci cand a trebuit sa angajam oameni pentru a porni afacerea. “Am avut parte de un ajutor incredibil pentru a ne rezolva problema personalului”, spune Kahn, a carui companie mai detine Girl, o revista pentru adolescente difuzata prin Internet, lantul de magazine Screem! si o firma de comercializare a articolelor sportive, TSI Soccer. “Ai nevoie de oameni dedicati companiei, care sa lucreze dupa un program inuman, in timp ce tu iti construiesti afacerea.”

Secretul in afaceri nr. 7. “Urmeaza-ti pasiunea, nimic nu este mai important. Pasiunea te ajuta sa treci peste orice dificultate si iti da increderea de care ai nevoie.” (Billy Baldwin)

Billy Baldwin, fondatorul unei companii ce are sediul la New York City si se ocupa cu producerea si livrarea de fursecuri si prajituri comandate prin posta, este indragostit de munca lui. Dar el nu a uitat anevoiosul drum pe care l-a urmat pentru a ajunge la succesul actual. Nu i-a dat uitarii nici pe milioanele de americani care au de infruntat acelasi dusman ca si el: dislexia, o boala cu care el a trebuit sa lupte intreaga viata. “La scoala a fost greu. Trebuia sa muncesc de 10 ori mai mult decat oricare alt coleg.”, spune el.

Astazi, Baldwin doneaza un procent din profiturile firmei Cookie Island Centrului International Webb pentru Dislexie, o organizatie pe care a infiintat-o impreuna cu Dr. Gertrude Webb, o doamna careia el ii este profund recunoscator. Pe vremea cand era la colegiu, Dr. Webb i-a sugerat sa se concentreze mai curand asupra punctelor lui forte decat asupra dificultatii de a invata, si acest lucru l-a ajutat mult.

Eforturile lui au dat roade atunci cand, impreuna cu fratele sau, Ted, a inceput sa imagineze o serie de povesti si personaje pentru a da viata prajiturilor lor, pregatite dupa retete proprii. Conceptul de marketing unic al companiei se bazeaza pe legenda inventata de Baldwin a Insulei Prajiturilor (Cookie Island) si a tribului Gogoasa.

Baldwin doreste sa largeasca gama produselor pe care le comercializeaza in prezent, cu unele noi ca: cereale, ulei de plaja sau imbracaminte pentru copii. Desi fratele sau s-a retras din afacere chiar de la inceput, Baldwin nu arata nici un semn ca si-ar pierde spiritul intreprinzator. “Vreau sa fiu intotdeauna sigur ca produsele noastre sunt de cea mai buna calitate”, spune el.

Secretul in afaceri nr. 8. “Alege un produs care sa te inspire.” (Sue Callaway)

Sue Callaway nu s-a gandit niciodata ca ar putea face afaceri pe cont propriu, ea fiind chiar foarte multumita de slujba ei de asistenta medicala. Astazi, ea reprezinta o adevarata forta motrice pentru firma S.C.R.U.B.S. din Santee, California. Afacerea de milioane de azi a pornit de la idea lui Callaway de a aduce cateva imbunatatiri inesteticei uniforme de asistenta medicala. Acum, firma comercializeaza intreaga linie de produse din aceasta categorie, de la scutece pentru bebelusi, pana la halate de spital.

Dupa lansarea oficiala, in 1992, a firmei S.C.R.U.B.S., impreuna cu sotul sau Rocky Cook (43 ani) si prietenii lor Ida si Steve Epstein (amandoi de 49 de ani), Sue Callaway si-a parasit slujba de asistenta medicala pentru a se dedica in intregime afacerilor. Linia de produse include acum peste 100 de modele, avand o foarte variata gama de desene. Comercializarea acestora se face, in special, prin cataloage de comanda prin posta, dar si prin cateva  magazine de vanzare cu amanuntul. “Eu inca ma consider o asistenta medicala”, spune Sue Callaway. Nu toata lumea ar fi insa de acord cu ea.

Secretul in afaceri nr. 9. “Indrazneste!” (Martha Pershoff)

Concurand cu firme de mare calibru ce au o indelungata experienta in afaceri, Anne Roman si Martha Pershoff nu aveau mari sanse sa obtina premiului Silver Anvil de anul acesta (echivalentul premiilor Oscar din domeniul marketing-relatii cu publicul). Si totusi au castigat. Le-a fost confirmat, in felul acesta, un lucru pe care ele deja il stiau: sunt foarte bune in meseria lor.

Printre clientii importanti ai firmei Roman/Pershoff din Toledo, Ohio, se numara Borders Books & Music si Ballpark Franks. “Afacerea continua sa creasca neincetat.” Aceasta crestere neintrerupta este o alta dovada a faptului ca Roman si Pershoff au avut dreptate: nu trebuie sa fii o firma mare pentru a face afaceri in stil mare. “Voiam foarte mult sa incercam sa ne descurcam pe cont propriu”, spune Pershoff explicand de ce au parasit firma de marketing si relatii cu publicul unde lucrau inainte. Avand ca argumente rezultatele obtinute si clientii importanti, este evident acum ca cele doua intreprinzatoare au luat decizia corecta.

Secretul in afaceri nr. 10. “Inconjoara-te cu oameni de calitate. Exista in mod sigur unii care stiu mai multe decat tine.” (Gregg Levin)

Cand Gregg Levin le-a aratat parintilor lui pentru prima oara un prototip de “rotunjitor de sepci”, o bucatica de plastic care rotunjeste perfect cozorocul sepcilor de baseball, nu a obtinut nici pe departe reactia la care se astepta. Iar atunci cand i-a prezentat acest prototip proprietarului unui lant de magazine de palarii, acesta l-a intrebat, nevenindu-i sa-si creada ochilor: “Cine o sa cumpere asa ceva?” Dar dupa trei luni de cercetari si argumente convingatoare, tatal lui Gregg Levin a fost de acord sa isi ajute fiul sa infiinteze firma Perfect Curve, cu sediul la Boston. In ceea ce priveste neincrezatorul proprietar de magazine, el este acum unul dintre cei mai fideli clienti a lui Levin.

“Oamenii au fost  foarte reticenti fata de ceva atat de trasnit”, povesteste Levin. “Este dificil sa incerci sa vinzi ceva de care nu a mai auzit nimeni. A fost nevoie de perseverenta, hotarare si incredere ca sa imi pot realiza visul. Suntem doar o mica firma care a creat un precedent.”

Secretul in afaceri nr. 11. “Produse specializate. Afacerea mea nu a mers pana cand nu m-am orientat spre un sector specific al sanatatii femeii.” (Matthew Glitzer)

Matthew Glizer nu era in situatia de a fi nemultumit de slujba stabila pe care o avea si de salariul ce decurgea din aceasta. Ca sef al departamentului Piete in dezvoltare din cadrul unei firme de consultanta, avea tot ce ii trebuia si chiar ceva in plus. Dar ceea ce voia era controlul asupra propriului destin. Pregatit sa se lanseze in lumea afacerilor, Glitzer a beneficiat de ajutor financiar din partea prietenilor si familiei pentru a-si pune in practica idea. Ajutand un prieten sa realizeze un proiect pentru un curs de pregatire in afaceri, el si-a dat seama care ii este viitorul: produse farmaceutice pentru femei, comandate prin posta.

“Tinta noastra sunt cuplurile care urmeaza tratamente de crestere a fertilitatii, in special femei care folosesc medicamente injectabile pe baza de hormoni”, spune Glitzer. Afacerea a fost promovata in special prin cabinete medicale, dar si prin Internet si reclame in presa.

Afacerea ia amploare mai ales datorita lui Glitzer si a experientei lui in descoperirea tendintelor pietei. “Multe dintre farmacii nu se aprovizioneaza cu medicamente contra infertilitatii pentru ca acestea sunt prea scumpe. Dar pentru ca segmentul de piata caruia ne adresam noi este atat de specific, in firma noastra, raportul dintre venituri si stocuri este de trei ori mai mare decat in cazul altor afaceri similare. Situata in West Babylon, New York, firma ReMail se bucura de o crestere spectaculoasa: cifra de afaceri este de 10 ori mai mare decat in anul sau de debut. Sa-si dirijeze propriul destin este tot ceea ce si-a dorit Matthew Glitzer. “Te intrebi daca vei reusi sau nu? Nu poti stii pana cand nu incerci”, spune el.

Secretul in afaceri nr. 12. “Trebuie sa gasesti angajati care sa se adapteze unui mediu in schimbare, pentru ca, in etapele de inceput, afacerea isi poate modifica directia in orice moment.” (Mark Donovan)

Dupa ce au absolvit Universitatea Harvard, Paola Buendia si Mark Donovan au gasit timp atat pentru a-si organiza nunta, cat si pentru a porni o afacere cu haine pentru femei. Inspirandu-se dintr-o calatorie in Indonezia, ei au decis sa atace toate segmentele acestui piete, de la tinuta de afaceri, la hainele sport. Wooden Ships of Hoboken vinde echipamente sportive, tricotaje si accesorii, toate cu “un aer elegant”, in magazinele specializate de pe intreg teritoriul Statelor Unite.

Timp de un an si jumatate, cei doi au folosit ca sediu al firmei propriul lor apartament, pentru ca astazi, in biroul companiei din Hoboken, New Jersey, Buendia si Donovan sa foloseasca tehnologia de ultima ora pentru a-si dezvolta afacerea. Pagina Web a firmei Wooden Ships of Hoboken nu prezinta numai cea mai recent lansata colectie, ci are si rol de feedback, inregistrand preferintele clientilor. Dar nu numai afacerile sunt importante pentru ei. Buendia si Donovan acorda anual un premiu pentru donatii caritabile si activitati cu caracter social. “Telul nostru este sa construim progresiv o organizatie globala”, spune Donovan.

Secretul in afaceri nr. 13. “Trebuie sa fii optimist, dar realist si mereu gata sa faci fata unor situatii neprevazute. Trebuie sa intelegi piata cu care ai de a face inainte de a te lansa in afaceri.” (Kenneth Felberbaum)

In 1993 Kennth Felberbaum a plecat in Asia pentru a cauta oportunitati de afaceri. Ultima oprire a facut-o in Vietnam, care, pe vremea aceea, se afla sub un embargo impus de Statele Unite. Desi unele companii colaborau cu cele vietnameze, anticipand ridicarea apropiata a embargoului, Felberbaum si-a dat seama ca multe afaceri erau ratate pentru ca intreprinzatorii straini nu intelegeau mediul cultural si de comercial din Vietnam.

Cand s-a intors acasa, la New York City, Felberbaum a inaugurat o publicatie ce trata viata economica vietnameza. Audienta acesteia a crescut simtitor dupa ridicarea embargoului, in 1994, dar, numai dupa ce Felberbaum a decis, in cursul aceluiasi an, sa-i schimbe formatul in cel al unei reviste, afacerea a devenit profitabila. Desi The Vietnam Business Journal are o circulatie relativ mica (25.000 exemplare), revista atrage intreprinzatori din toata lumea pentru a-si face reclama. Viam Communications are acum birouri la Hanoi, Ho Chi Minh si New York City.

Chiar daca revista este citita de majoritatea oamenilor de afaceri din Vietnam, multa lume are totusi obiectii. “Cea mai grea parte a fost obtinerea increderii Guvernului vietnamez. Din motive istorice, ei nu agreeaza in mod deosebit strainii care umbla prin tara si pun intrebari.”

Secretul in afaceri nr. 14. “Cu cat mai multe conexiuni ai cu cei din jurul tau, cu atat mai multe ocazii ai sa intalnesti oameni care te pot ajuta.” (Julie Sautter)

Julie Sautter a descoperit calea spre reusita dupa ce a trebuit sa-si alapteze copilul nou nascut. “Dupa alaptare, mi s-a micsorat masura sutienului cu un numar. Am prietene care au recurs la implanturi prin chirurgie plastica, dar aceasta metoda era putin prea drastica pentru mine.”

In schimb, Sautter s-a straduit sa gaseasca o cale mai usoara pentru a rezolva problema, fara sa apeleze la medici. Rezultatul? O captuseala dintr-un gel siliconic ce putea fi plasata inauntrul sutienului sau a costumului de baie. Creatia ei (“Curves”) s-a transformat intr-o adevarata afacere in clipa cand primii creatori de moda pe care i-a contactat au inceput sa furnizeze noul produs clientelor lor, iar atunci cand reclama acestora a aparut in toate revistele de moda importante din tara, vestea s-a raspandit cu repeziciune.

Proprietari altor companii cu care a luat contact au avertizat-o asupra pericolelor ce o pandesc la tot pasul. “Ne-am gandit si noi sa ne plasam produsele in marile magazine universale, dar am auzit ca sunt unele probleme cu recuperarea banilor.” “O firma mica, ca a mea, nu isi poate permite asa ceva”, spune Sautter. Ea a tinut cont de sfaturile lor: “Curves” sunt vandute in peste 100 de tari, exclusiv, prin comenzi telefonice sau postale.

Secretul in afaceri nr. 15. “Nu lasa neimplinirile sa te indeparteze de ceea ce incerci sa faci.” (Scott H. Korn)

Scott Korn trebuie sa le multumeasca parintilor pentru spiritul sau intreprinzator. Observand nerabdarea cu care baietelul de 7 ani astepta cadourile de Craciun, ei i-au oferit o alternativa. “Mi-au spus sa vand ceva si, daca voi reusi sa strang destui bani, puteam sa imi cumpar jucaria pe care mi-o doream”, isi aminteste Korn. Intreprinzatorul in devenire a inceput sa vanda felicitari de Craciun vecinilor. Dupa cateva zile, a cumparat jucaria si i-au mai ramas si ceva bani in plus. “Dupa aceea, nimic nu m-a mai putut opri.”

Dupa colegiu, Korn a lucrat pentru o fabrica de reciclare a hartiei, unde a descoperit oportunitatile oferite de aceast tip de afacere. A parasit fabrica dupa doi ani, pentru a porni pe cont propriu. Lucrand peste 15 ore pe zi, dupa primul an a inregistrat vanzari de 900.000 dolari. Astazi, firma York Paper, cu sediul in Conshohocken, Pennsylvania, are 75 de angajati, cinci utilaje de prelucrare si livreaza hartie editurilor si tipografiilor din Statele Unite si Canada.

Secretul in afaceri nr. 16. “Asculta ce iti recomanda banca. Este ca si cum ai beneficia, pe gratis, de consultanta in afaceri.” (Scott Solombrino)

In primul an de colegiu, Scott Solombrino si-a dat seama ca avea de infruntat un viitor sumbru daca nu reusea sa faca rost de bani pentru intretinere. Apeland la economiile lui, in valoare totala de 600 de dolari, Solombrino a cumparat o limuzina Cadillac veche de zece ani si a devenit sofer. Tanarul intreprinzator de 18 ani gasise afacerea ideala pentru el: perioadele cand nu avea altceva de facut decat sa-si astepte clientii ii lasau suficient timp pentru invatatura. Fifth Avenue Limousine din Chelsea, Massechusetts a obtinut in primul an 60.000 dolari. La absolvirea colegiului, vanzarile atinsesera 2 milioane dolari, iar compania, care avea se acum avea 100 de angajati, detinea 32 de limuzine.

Desi Solombrino fususe acceptat la facultatea de drept, succesul obtinut cu Fifth Avenue Limousine l-a determinat sa ramana fidel afacerilor. Mai tarziu, compania s-a asociat cu gigantica firma Dav El Chuffeured Transportation Network. In 1987, Solombrino a platit 12 milioane dolari pentru cumpararea companiei Dav El si a tuturor filialelor sale raspandite pe intregul glob. Pentru achizitionarea Dav El, Solombrino a fost nevoit sa coopteze doi parteneri minoritari, dar aceasta numai pentru o perioada de doi ani, el preferand o dezvoltare lenta, pierderii controlului asupra firmei. “O crestere rapida iti poate afecta stabilitatea”, avertizeaza Solombrino.

Secretul in afaceri nr. 17. “Daca nu ai chemare, nu te lansa in afaceri.” (Craig Saxton)

Pentru sotii Craig si Dawn Saxton, deschiderea brutariei lor din San Francisco nu a reprezentat, nici pe departe, implinirea unui vis de o viata. De fapt, a insemnat un adevarat cosmar. Prima lor incercare de a deschide un local pentru desfacerea produselor de brutarie, s-a dovedit a fi una nefericita. Cladirea nu avea amenajarile necesare, silindu-i sa vanda paine proaspata direct din garajul locuintei lor pentru a putea suporta cheltuielile.

Ziua inaugurarii noului local nu a fost una mult mai buna. Specialty’s Café and Bakery trebuia sa aiba incasari de cel putin 1.700 dolari inca din prima zi, numai pentru a putea acoperi cheltuielile. La sfarsitul zilei, in casa se aflau doar 800 dolari. Sotii Saxton erau disperati. “A fost cea mai deprimanta zi din viata mea”, isi aduce aminte Craig. Dar acum ei sunt bucurosi ca nu au renuntat atunci. A doua zi, incasarile s-au dublat si, de atunci, lucrurile au mers spre bine. Specialty’s Café and Bakery are acum sase centre de desfacere in San Francisco si urmeaza sa deschida inca unul in Seattle.

Secretul in afaceri nr. 18. “Singurul lucru prin care te deosebesti de concurenta este personalul firmei. Gaseste cei mai buni angajati pe care poti sa ti permiti si stimuleaza-i in munca lor. De asemenea, cunoaste-ti punctele slabe si compenseaza-le.” (Kristin Knight)

Kristin Knight poate depune marturie ca multe afaceri se bazeaza pe detalii, acele lucruri carora nu li se acorda importanta cand afacerea este in crestere. “Am deschis prima filiala a firmei in Portland, Oregon, dar in 1995, nu posedam sistemele necesare pentru a suporta dezvoltarea care a urmat. In special sistemele financiare erau deficiente.”

Compania, cu sediul central la Seattle, satisface cererile firmelor de pe coasta de vest a Americii, procurandu-le acestora graficieni, scriitori, designeri de pagini Web si alte asemenea tipuri de personal cu aptitudini de creatie. “Concentrandu-ma asupra partii de vanzari si marketing, am trecut cu vederea rolul vital al altor sectoare importante ca cel tehnic, contabilitate sau sistemul de baze de date.”

Greselile au fost platite din greu de Knight, dar, totodata, au invatat-o cateva lucruri valoroase. “A fost o lectie costisitoare si, cateodata, jenanta, dar acum imi dau seama de importanta aduceri sistemelor tehnice la nivelul de dezvoltare al firmei. De asemenea, am invatat sa ma inconjor cu cei mai buni colaboratori si angajati pe care mi pot permite. Pretul pe care il platesti neavandu-i este cu mult mai mare.” O lectie pe care Knight planuieste sa o aplice atunci cand va deschide noi filiale ale firmei, pe intreg cuprinsul tarii.

Secretul in afaceri nr. 19. “Nu renunta. Daca esti doborat, ridica-te si abordeaza situatia dintr-un alt unghi.” (Daymond John)

Ca multi alti tineri intreprinzatori, Daymond John si partenerii sai au fost refuzati de nenumarate banci pe vremea cand incercau sa gaseasca o sursa de finantare pentru infiintarea unei companii avand ca obiect de activitate articolele vestimentare. “Am fost la 20-30 de banci, dar nici una nu a avut incredere in noi pentru a ne acorda un imprumut”, spune Daymond John.

Pentru ca cei patru parteneri credeau cu adevarat in sansa lor si in moda urbana pe care doreau sa o promoveze, ei nu au renuntat si au cerut ajutorul familiilor. John si-a amanetat casa din Queens, New York, iar parterul l-a transformat in fabrica. Prietenul sau din copilarie si cantaretul LL Cool J a ajutat la promovarea produsele FUBU (For Us, By Us), purtand-le in clip-urile lui muzicale, iar exemplul sau a fost urmat si de alti artisti. Era tocmai impulsul de care aveau nevoie: compania a inceput sa creasca spectaculos.

Astazi, FUBU isi desface produsele in raioane si magazine proprii, in toata tara. Proprietarii lui planuiesc sa extinda gama acestora cu articole sportive, pentru plaja, parfumuri, farduri si ceasuri, produse ce se vor suprapune peste cele deja existente: genti si articole vestimentare pentru barbati, femei si tineri. “In tot ce am incercat sa facem, fie sa il convingem pe LL sa poarte una dintre camasile noastre, fie sa obtinem un imprumut de la banca, am perseverat si nu ne-am lasat niciodata descurajati”.

Secretul in afaceri nr. 20. “Exista oportunitati uriase de afaceri pe Internet, iar noi am inceput numai sa zgariem la suprafata. Daca ai un produs sau o idee, Internet-ul este locul ideal pentru a le vinde.” (Steve Milo)

Ca student al University of Virginia, in Charlottesville, Steve Milo nu isi dorea nimic altceva decat sa patrunda in universul jucariilor, al tricourilor si canilor decorate cu imagini si personaje din seriale sau filme si cu eroi ai desenelor animate. In 1994 el a pulblicat un catalog al acestor produse, facand afaceri, pe vremea aceea, sub numele de American Entertainment.

Cand Internet-ul a inceput sa cunoasca o popularitate spectaculoasa, Milo a lansat o pagina Web proprie a companiei sale. Curand, el a aflat ca unii dintre clientii sai isi doreau sa poata cumpara aceste produse on-line, astfel incat, in 1996 el a adaugat posibilitatea de e-commerce (comert prin Internet) paginii sale Web. Recent, a schimbat numele companiei in AnotherUniverse.com pentru a reflecta noua sa orientare.

Pentru a spori numarul vizitatorilor si, implicit, al cumparatorilor, el plaseaza zilnic articole despre subiecte de atractie. “Am dorit sa cream o relatie mai interactiva cu publicul, pentru a-l incuraja sa ne viziteze pe cat de des posibil”, spune Milo. In ciuda unor dificultati initiale pe care le-a avut cu programarea partii de e-commerce, conceptul unic si continutul editorial al AnotherUniverse.com au facut ca vanzarile sa creasca cu astronomicul procent de 3.200% in ultimii doi ani.

Secretul in afaceri nr. 21. “Nu te poti lasa descurajat pentru ca nu stii daca a doua zi nu se va ivi marea ta sansa.” (Andew Rose)

Nu poti presupune niciodata ca idea ta “de milioane” este atat de simpla incat este imposibil sa nu-i fi venit altcuiva inainte. Daca Andrew Rose ar fi crezut asta, el nu ar vinde acum Direct Root Water Spikes (tepe ce directioneaza apa direct la radacina plantelor) in valoare de 1 milion de dolari.

Mama lui l-a invatat ca cea mai buna metoda, pentru a fi sigur ca apa a ajuns pana la radacina este de a scufunda floarea cu totul sub apa. Dupa ce a evitat cu greu un dezastru incercand sa transporte o planta de doi metrii inaltime pana la chiuveta, el a decis ca trebuie sa existe o cale mai buna. “Este socant faptul ca nimeni nu s-a gandit la asta inainte”, spune Rose, un administrator de bar ce s-a transformat peste noapte in intreprinzator.

Vandute direct din depozit sau in magazine specializate, Direct Root Water Spike rezolva o problema care i-a framantat multa vreme pe iubitorii de plante. “Poti turna un litru de apa intr-un ghiveci, dar nu stii niciodata unde va ajunge aceasta”, mentioneaza Rose. Proprietar al unei companii cu sediul in Scottsdale, Arizona, el spera ca, in viitor, sa extinda afacerea la intreaga linie de produse pentru horticultura. “Am o lista de idei lunga de o mila”, adauga el. 



Tags: afacerimilionarisucces

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

Loteria Romana cauta parteneri de afaceri

de Florin Amariei
06 Ian 2022
Loteria Romana incearca sa intre intr-un nou domeniu si isi cauta parteneri de afaceri. Iata despre ce este vorba! CNLR organizeaza si...

Anul 2020 a insemnat pierderi de 1,7% pentru afaceri

de Florin Amariei
18 Iun 2021
Efectele pandemiei pot fi acum analizate si datele releva ca au fost inregistrate pierderi de numai 1,7% in 2020. Profitul, culmea, a crescut!...

CNCAV: Afacerile sustin campania de vaccinare la nivel national

de Florin Amariei
28 Apr 2021
Vicepresedintele CNCAV spune ca afacerile din Romania sustin campania de vaccinare desfasurata la nivel national prin initiative private menite a...

Raport. Peste 70% din afaceri, afectate de pandemie

de Florin Amariei
06 Apr 2021
Un raport PwC efectuat la nivel global arata ca peste 70% din afaceri au fost afectate de pandemie, dar exista si o veste buna: severitatea...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]