de Florin Amariei
08 Apr. 2019
2994
Experienta in afaceri este diferita cu desavarsire pentru fiecare antreprenor in parte, insa in acest material vedem cum abordeaza lucrurile un afacerist zgarcit. Concluziile la care ajunge persoana in cauza pot fi relevante pentru multi oameni de afaceri din Romania.
Susan a pornit acum mai bine de 10 ani o companie care se ocupa indeosebi de PR. Era specialitatea ei si si-a dovedit capacitatea in domeniu lucrand pentru mai multe firme de profil. A vrut, insa, ceva mai mult de la propria persoana si, mai important, un venit mult mai bun. Asadar, s-a hotarat sa porneasca pe cont propriu. Iata care sunt cele 5 sfaturi pe care femeia le acorda celor interesati de a mentine cheltuielile la un minim absolut pentru a maximiza profitul.
1. Singur e daunator
In primii trei ani, am lucrat singura. Am scris advertoriale si am gasit clienti. Mi-am facut singura design-ul si logo-ul site-ului, care, recunosc, arata destul saracacios. Mi-am justificat mie aceasta alegere spunand ca nu imi permit sa angajez oameni care sa ma ajute; plus ca nimeni nu poate face treaba la fel de bine ca mine. Pana la urma, aceasta firma de marketing era copilul meu. Cine altcineva ar fi trebuit sa faca totul? Apoi, mi-am invins ego-ul si am angajat un intern. Ea s-a dovedit a fi fabuloasa si a preluat o parte din proiectele in lucru. Fiind o firma in crestere, in perioadele supraaglomerate, am gasit cativa freelanceri care m-au ajutat sa duc la bun sfarsit proiectele. Am inceput sa aganjez graficieni pentru design-ul proiectelor. Cu ajutorul lor am reusit sa castig mai multi bani pe care i-am folosit sa imi platesc noii angajati.
Nu trebuie sa faci toata munca singur. Sa obtii un ajutor la momentul potrivit e un pas important care trebuie facut mai devreme!
2. Programul de munca trebuie sa fie controlat
Conceptul de 40 de ore de lucru pe saptamana era una dintre fixatiile mele, simteam ca acesta este programul dupa care afacerea mea ar trebui sa functioneze. Doar ca uneori stateam la biroul meu de lucru si dupa ora 5 dupa-amiaza. Am lasat-o mai usor si mi-am eliberat programul. Mi-am dedicat o zi pe saptamana proiectelor la care lucram in afara firmei. De asemenea, am prioritizat celelalte activitati, cum ar fi sa fac exercitii fizice in timpul saptamanii. Am invatat cum si cand sa lucrez. Flexibilitatea a fost unul dintre avantajele care m-au atras spre antreprenoriat.
3. Nu cheltui suficient, nu primesti ce doresti
nu voiam sa cheltuiesc nici un ban pentru a-mi dezvolta afacerea. Voiam sa pastrez tot profitul. Asa ca uneori am investit in lucruri de proasta calitate pentru a economisi un ban. Si intotdeauna am sfarsit prin a da mai multi bani pentru a compensa calitatea slaba a unor servicii. Nu am investit in lucruri care m-ar fi ajutat sa imi conduc afacerea, cum ar fi intr-un software pentru email marketing sau in biletele de acces la diverse conferinte importante.
Acum, ma gandesc la aceste lucruri ca la niste investii care imi vor creste afacerea. Trebuie sa cheltuiesti bani pentru a face mai multi bani.
4. Clientul este centrul tuturor solutiilor
Cu totii stim ca metoda “din vorba in vorba” este cel mai eficient mod de a atraga noi clienti. Dar nu este vorba doar despre un client care le spune cunostintelor lui despre mine - este vorba despre munca pe care am facut-o si rezultatele pe care le-am obtinut. Acesta este motivul care ii va face pe viitorii clienti sa spuna: “Wow! Vreau sa lucrezi pentru mine!”. Da ce ai mai bun din tine pentru fiecare client in parte.
Daca ai numai clienti importanti, intreba-i daca i-ar deranja sa le spui si altora ca lucrezi pentru ei.
5. Trecerea de la PFA la SA poate fi benefica
La inceput am operat ca unic proprietar. Cativa ani mai tarziu, firma mea a fost contractata de un client care se ocupa cu gruparea firmelor mici intr-una mai mare si astfel am inceput sa scriu articole despre incorporare, forme de administrare samd. Mi s-a parut usor prostesc sa scriu despre acest lucru, fara sa fi trecut prin aceasta experienta. Asa ca mi-am luat inima in dinti si am facut acest pas. A fost mult mai putin complicat si infricosator decat ma asteptam. Acum, am un mic beneficiu in ceea ce priveste taxele pe care trebuie sa le platesc si simt ca afacerea mea este una "reala".
Noi iti dorim succes!
de
Florin AmarieiPasionat de extinderea orizontului serviciilor financiare si de schimb alternative, el lucreaza in cadrul IdeiDeAfaceri.ro inca din 2018 pentru a furniza cititorilor numai informatiile care conteaza cu adevarat.
Tags: antreprenorzgarcitromaniaafaceri