de Florin Amariei
27 Mai. 2021
1355
Tarom a anuntat ca va continua somajul tehnic prin rotatie si spera ca din 2024 rutele sale sa devina profitabile.
La 31 decembrie 2020, Compania Nationala de Transporturi Aeriene Romane Tarom a inregistrat un rezultat brut negativ (pierdere) in valoare de 431,3 milioane lei, plati restante in valoare de 120,38 milioane lei si o pierdere contabila din anii precedenti in valoare de 3,18 miliarde lei.
"In planul de restructurare, profitabilitatea viitoare a societatii comerciale Compania Nationala de Transporturi Aeriene Romane - Tarom a fost analizata in diferite scenarii, reflectand potentiale schimbari in conditiile interne si de piata, respectiv in 'scenariul de baza' - scenariul standard, considerat cel mai realist, potrivit caruia anul 2024 ar fi anul in care rutele ajung profitabile iar anul 2023 ar fi anul in care fluxurile de numerar devin pozitive si 'scenariul pesimist' - scenariu construit pornind de la scenariul de baza, cu anumite ajustari potrivit caruia anul 2027 ar fi anul in care rutele ajung profitabile, iar dupa 2029 fluxurile de numerar ar deveni pozitive", arata proiectul.
Efectele pandemiei au dus la incertitudinea economica mondiala iar evolutia viitoare este greu de estimat, se mentioneaza in document.
Programul de operare al curselor regulate si charter constituie elementul fundamental in elaborarea indicatorilor economico-financiari in proiectul bugetului de venituri si cheltuieli pe anul 2021, in care se estimeaza cresteri ale indicatorilor fizici fata de programul operat in anul 2020, astfel: numarul de curse regulate si charter creste cu 59,04%; numarul de ore zbor creste cu 73,86%; numarul de pasageri creste cu 93,16%.
"Tinand cont ca activitatea companiei este afectata si in anul 2021 de restrictiile impuse de pandemia COVID-19, Romania aflandu-se inca sub incidenta starii de alerta care are efect direct asupra activitatii operationale si asupra rezultatelor financiare prin reducerea zborurilor catre si dinspre regiunile din toata lumea si in special din Europa, se impune si in anul 2021 necesitatea continuarii programului de
somaj tehnic prin suspendarea contractelor individuale de munca pentru aproximativ 300 de angajati/luna (prin rotatie pentru 6 luni din anul 2021 pana in luna iulie, cand are loc restructurarea personalului), in conditiile prevazute la art. 52 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003 – Codul Muncii – republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, ca urmare a reducerii temporare a activitatii companiei. Reducerea programului de lucru de la 5 la 4
zile lucratoare pentru personal va conduce la reducerea cheltuielilor cu personalul dar si adoptarea altor masuri echilibrate de natura a asigura sustenabilitatea afacerii", mai arata proiectul.
Astfel, Tarom a programat pentru anul 2021 o pierdere in valoare de 230,13 milioane lei si plati restante in valoare de 126,61 milioane lei.
"Veniturile totale au fost estimate la valoarea de 1,19 miliarde lei, mai mari cu 90,09% decat cele realizate la data de 31 decembrie 2020, iar in valoare absoluta cresterea este in suma de 567,29 miliaone lei. In structura veniturilor totale, veniturile din exploatare detin o pondere 80,70%, iar veniturile financiare detin o pondere de 19,30%", arata documentul.
Cheltuielile totale in anul 2021 sunt estimate la 1,42 miliarde lei, in crestere cu 34,51% fata de cele realizate in anul 2020, iar in valoare absoluta cresterea este in suma de 366,12 milioane lei.
de
Florin AmarieiPasionat de extinderea orizontului serviciilor financiare si de schimb alternative, el lucreaza in cadrul IdeiDeAfaceri.ro inca din 2018 pentru a furniza cititorilor numai informatiile care conteaza cu adevarat.
Tags: taromsomaj tehnicsomaj tehnic tarom