Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Tendinte pentru spatiile de lucru: medii de lucru sigure si atractive pentru angajati
Contextul pe care il traversam a accelerat schimbarile pe care mediul business le intrevedea anterior in privinta modului in care se desfasoara orele petrecute in birouri. In perspectiva unei ere postpandemice, in care departamentele si companiile isi vor relua functionarea obisnuita, suntem cu totii datori sa ne aducem contributia la imbunatatirea conditiilor de lucru.
Proprietarii cladirilor de birouri sunt provocati sa investeasca in masuri de health & safety in cladiri, companiile trebuie sa regandeasca organizarea spatiilor interioare, precum si desfasurarea proceselor prin care angajatii colaboreaza si isi desfasoara activitatea. Dincolo de schimbarile de natura functionala sau estetica, este mai importanta ca oricand asigurarea unui climat rezilient in fata agentilor patogeni.
Cresterea nivelului de protectie sanitara
Pasii catre o afacere de succes Berea Artizanala
Cresterea prepelitelor japoneze
Ghid practic Realizarea de sapun natural
Ne aflam intr-un punct in care reticenta este cuvantul de ordine cand vine vorba despre atitudinea generala a angajatilor cu privire la revenirea la birou. Efectele pandemiei inca se fac simtite, iar pregatirea terenului pentru intoarcerea populatiei la locurile de munca trebuie sa tina cont, in primul rand, de acest aspect. O solutie eficienta care poate ajuta in aceasta directie este reprezentata de IMMUNE™ Building Standard, un standard de cladiri conceput si dezvoltat la inceputul pandemiei, pentru a evalua si a certifica sanatatea spatiului fizic in mediul construit, unde oamenii isi petrec peste 90% din timp.
Standardul propune 135 de masuri coerente care, odata implementate – fie partial sau integral, ofera proprietarilor cladirii sau angajatorilor care isi desfasoara activitatea in acel spatiu, instrumentele necesare pentru a-i monitoriza si ajusta starea de sanatate.
Ameliorarea calitatii aerului
Un bun aliat al demersului de a creste motivatia angajatilor este trecerea la o paradigma adaptata la noua normalitate. Preocuparea mai puternica din prezent pentru sanatatea cladirilor nu exclude incercarile de a consuma resursele cat mai judicios. Momentan este nevoie de eforturi considerabile pentru ca mediul in care angajatii isi desfasoara activitatea sa fie cat mai sigur. Modul cel mai rapid de transmitere a agentilor patogeni este aerul pe care il respiram.
Din acest motiv, solutii precum dezinfectarea lifturilor, cu ajutorul sistemelor UV-C, respectiv ionizarea aerului cu peroxid de hidrogen sunt utilizate pentru neutralizarea a 99,9% din virurusi. Calitatea aerului este monitorizata permanent de senzorii plasati in locurile-cheie din cladire. Aceasta solutie este deja pusa in practica la Bucuresti, in cladirea H3 din West Gate Business District, precum si in cladiri similare din lume.
Imbogatirea decorului prin arta
Poate ca nu pare o necesitate imediata, dar, pe termen lung, prezenta obiectelor de arta in spatiile de lucru poate avea efecte foarte benefice. Aceasta optiune poate creste performanta angajatilor prin ameliorarea starii de spirit, precum si imbunatatirea modului in care indivizii relationeaza. Nu de putine ori, spatiile de lucru inspira atmosfera austera a unui labirint sau chiar raceala unei institutii publice, in care procesele decurg in maniera impersonala. Acest efect nociv poate fi evitat prin arta care evoca natura si care aduce o pata de culoare in peisaj. Tablourile, sculpturile sau lucrarile de tapiserie, figurative sau abstracte, pot evidentia cultura locala sau chiar construi punti intre comunitatea de angajati si colegii din alte colturi ale lumii, in functie de specificul operelor alese.
Indeplinirea sperantei ca ne vom putea bucura de o viata normala, atat in viata de zi cu zi, cat si la birou, depinde de fiecare demers in parte. Ideile valoroase sunt cele care schimba perceptii si moduri de a face lucrurile, pentru ca noua normalitate sa aduca beneficii pentru protectia angajatilor.
Credit foto: Shutterstock
Redactia Idei de afaceri este formata dintr-un colectiv de 3 autori cu experienta in domeniile care formeaza intreaga sfera a lumii afacerilor. Ei va livreaza cele mai importante si relevante noutati.
Articole conexe
McDonald's reduce numarul de angajati
de Bianca TilaDe ce renunta Nokia la 10.000 de angajati
de Florin AmarieiGrupul hotelier Marriot isi plateste angajatii care se vaccineaza
de Florin AmarieiCurierii Uber si Glovo, obligatoriu angajati cu contract de munca
de Florin AmarieiAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit