de Bianca Tila
07 Oct. 2022
682
Toyota Motor a reluat productia primului sau vehicul electric, bZ4X. Aceasta decizia a fost luata in urma remedierii problemelor de siguranta care au oprit vanzarile noului model alimentat cu baterii mai bine de trei luni, potrivit News.ro.
Toyota Motor se claseaza ca cel mai mare producator de automobile din Japonia. Desi a intrat tarziu pe piata de vehicule electrice, acesta incearca sa tina pasul, reluand productia modelului bZ4X.
De asemenea, compania a rechemat 2.700 de bZ4X la nivel global in luna iunie, dupa ce a observat ca exista riscul ca rotile masinii sa se slabeasca.
Aceasta situatie a intalnit-o si Subaru, la care Toyota detine o participatie de 20%. Astfel, a rechemat modelul Solterra, pe care l-a dezvoltat in comun cu Toyota.
In ceea ce priveste notificarea de rechemare transmisa in iunie de Toyota Ministerului japonez al Transportului, acesta arata ca virajele bruste si franarea brusca ar putea cauza slabirea suruburilor butucului, astfel crescand riscul ca o roata sa se desprinda de pe vehicul.
Toyota a declarat ca se va asigura ca suruburile butucului sa fie inlocuite si stranse corespunzator in noile versiuni ale modelului bZ4X, potrivit unei declaratii catre minister.
De asemenea, Toyota a remediat si o potentiala problema cu airbagurile din masina. Unele dintre acestea au fost instalate necorespunzator din fabrica si riscau sa se defecteze sau sa provoace rani din cauza plasarii unei curele in interiorul ansamblului airbag-ului. Aceasta problema, nu a fost dezvaluita anterior de catre producatorul de automobile.
Potrivit directorului tehnologic al companiei, aceasta problema a fost descoperita in urma cu o luna, doua. "Ne cerem scuze din nou pentru ingrijorarea, anxietatea si neplacerile pe care le-am cauzat clientilor nostri, dealerilor si partilor interesate", a spus Masahiko Maeda, directorul tehnologic al Toyota. De asemenea, acesta a refuzat sa comenteze costurile rechemarii.
In ceea ce priveste situatia companiei, aceasta a fost criticata de grupurile de mediu si de investitorii care doresc ca grupul sa se extinda mai rapid pe sectorul vehiculelor electrice cu baterii.
Toyota nu a fost de acord cu criticile, afirmand ca trebuie sa ofere optiuni de masini care sa se potriveasca diferitelor piete si clienti. In acest sens, hibrizii precum Prius raman mult mai populari pe piata de origine a companiei.
Anul trecut, vehiculele eletrice cu baterii au reprezentat 1% din masinile de pasageri vandute in Japonia, potrivit datelor din industrie.
In ceea ce priveste modelul bZ4X, acesta este disponibil pentru inchiriere doar in Japonia - un serviciu care va fi reluat pe 26 octombrie, a declarat Maeda. Reluarea vanzarilor in SUA nu a fost precizata.
Anul acesta in SUA au fost vandute doar 232 de unitati de crossover, prezentate ca raspunsul Toyota la modelul Y al Tesla si ID.4 al Volkswagen.
Toyota a investit aproximativ 30 de miliarde de dolari pentru a dezvolta sectoul vehiculelor electrice cu baterii, anul trecut. Astfel, se asteapta ca vanzarile anuale ale companiei sa ajunga la doar 3,5 milioane de vehicule pana la sfarsitul deceniului, aproximativ o treime din vanzarile anuale curente ale masinilor sale pe benzina.
de
Bianca Tila Pasionata de zona business, Bianca Tila aduce zilnic in fata cititorilor starea afacerilor de pe piata nationala si internationala. Ofera idei de afaceri rentabile potrivite situatiei actuale, strategii de marketing si modele de afaceri in diverse zone.
Tags: toyota motorbz4xvehicule electrice pe baterii